Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.24 21:45:12

Olen hoitanut iäkkään vanhempani asiaa eli olen lähettänyt Matkahuollon paketin. Pakettia ei kuitenkaan koskaan noudettu ja selvitysten kautta Matkahuolto lähetti sähköpostiin linkin joka vei Matkahuollon sivulle josta vaihtoehdoiksi tuli paketin palautus maksua vastaan tai paketin kierrätys. Valitsin palautuksen koska paketin sisältö tulee saada takaisin. Maksu hoidettiin suoraan verkkopankin kautta. Kun yritin mennä ensimmäisen kerran tunnuksilla sisään, vanhempani puhelimeen tuli avainluvun järjestysnumero. Tämän järjestysnumeron avainluku ei kuitenkaan toiminut vaikka tarkistin sen useasti oikein. Toisella yrityksellä kirjautuminen onnistui. Nyt aloin miettiä onko kyseessä voinut olla huijaus? Sähköposti tuli osoitteesta noreply@matkahuolto.fi sekä sähköpostissa ollut seurantatunnus antoi Matkahuollon seurannasta aivan oikeat tiedot. Tämän lisäksi tuli vielä vahvistusviesti ja uusi seurantatunnus joka sekin löytyi Matkahuollon sivulta.

Eli olenko aivan turhaan huolissani ja on mahdollista että OP lähettämä tekstiviestin järjestysnumero on ollut väärä?

  Re: OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   2.10.24 21:57:32

OT: Onko vielä jossain pankissa olemassa avainlukulistoja? Nordealta ne loppuivat vuosia sitten, kun laki vahvasta tunnistautumisesta muuttui eikä avainlukulista ollut vahva tunnistautuminen. Nordealla vaihtoehdot olivat joko mobiilipankki tai sellainen taskulaskimen näköinen tunnuslukulaite.

  Re: OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   2.10.24 22:00:27

"OT: Onko vielä jossain pankissa olemassa avainlukulistoja?"

Aloittaja kertoo käyttäneensä avainlukulistaa, joten mitä luulet, onko sellaisia?

  Re: OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.24 22:05:18

Huu, kyllä ainakin OP on edelleen käytössä. Avainluvun järjestysnumero tulee kuitenkin tekstiviestillä puhelimeen eikä suoraan kirjautumissivulle kuten aiemmin on tullut.

  Re: OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.10.24 22:10:13

OPllä on avainlukulistoja. Sain juuri uuden.
Itsellä ei koskaan ole tullut väärää numeroa mutta kai kaikki on mahdollista.

  Re: OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.24 22:18:01

Minä Vaan, siksi aloinkin miettiä huijausta koska itselläkään ei ole koskaan jäänyt avainluku toimimatta. Mikään muu ei kuitenkaan viittaa huijaukseen joten kyseessä täytyne olla joku tekninen vika.

  Re: OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: SP 
Päivämäärä:   2.10.24 22:20:14

Mulla on S-pankin avainlukulista, en ole sitä vuosikausiin käyttänyt mutta enpä muista tulleen myöskään sellaista ilmoitusta, että se ei enää toimisi.

  Re: OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.24 22:24:52

OMASP on myös avainlukulista. Sen lisäksi tulee kertakäyttöinen numerosarja tekstiviestillä. Eli tuplavarmennus, kun ei se PELKKÄ avainlukulista riitä. En todellakaan halua tuollaisen paskapankin appia puhelimeeni.

  Re: OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   2.10.24 22:52:56

S-pankin avainlukulista on itsellä käytössä. Pitää varmistaa tekstarilla tulevalla koodilla. En suostu mitään appia käyttämään pankkiasioissa.

  Re: OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.10.24 23:15:11

Ei kai se huijaus ole, jos kerran olet ihan Matkahuollon kanssa oikeaa tapahtunutta asiaa hoitanut ja sen seurauksena olet viestin ja linkin saanut.

  Re: OP avainlukulista ei toiminut - huijaus?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   3.10.24 00:15:00

Siellä on myös saattanut olla jotain tilapäistä häiriötä mistä syystä asioiden hoitaminen ei onnistunut. Minullekin on joskus käynyt niin, että järjestysluku ei ole kelvannut vaikka varmasti on oikein laitettu, ja olen kerta kaikkiaan joutunut poistumaan sivulta ja aloittamaan alusta. Sitten on onnistunut.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.