Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   2.10.24 18:00:48

Oma ell on ihan huipputyyppi, hoitaa ja auttaa enemmän kuin tarvitsisi. Lainasi nyt yhtä laitetta, että saadaan arvot mitattua. Olisiko joku pikku muistaminen, kuten alpakkavillasukat ja vaikka joku suklaa ok? Muistan toki aina kiittää, maksan laskut heti jne. Tuntuu vain, että laitteen palauttaessa olisi mukava antaa joku pieni kiitos mukana. Mutta onko tämä liian pieni ja mitätön?

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.10.24 18:02:12

Ilahduttaa varmasti, molemmat noista yhtälailla

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   2.10.24 18:04:31

En ymmärrä tuota työtään tekevien ihmisten lahjomista. Saavat palkkapäivänä palkan. Lisäksi voi kiittää, kuten yleensä tehdään. Paitsi jos saa todella tylyä tai huonoa "palvelua." Ja joku nyt varmasti kysyy, että eikö minuakaan tarvitse lahjoa, jos teen työssäni jotain pientä kivaa jollekin? Juu ei tosiaan tarvitse. Mitään vieraiden ihmisten antamia syötäviä en söisi, enkä muutenkaan tarvitse mitään ekstraa. Töissä tehdään työt.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   2.10.24 18:06:26

Opettajienkin lahjominen on melko outoa. Juu, he pitävät huolen lapsista päivän aikana. Kuuluu velvollisuuksiin. Juu, he opettavat lapsia. Kuuluu velvollisuuksiin. En vain käsitä miksi opettaja tai eläinlääkäri täytyy hukuttaa lahjoihin siksi, että hän toimii kuten ammattinsa vaatii?

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   2.10.24 18:07:57

Aloituksessa luki, että haluaa muistaa kun saa parempaa palvelua kuin mitä odottaa. Minusta tosi kiva idea, ajatus on tärkein.

Aina on joku vinkumassa, että on allerginen alpakalle ja suklaasta tulee näppyjä, mutta nuo voi helposti antaa eteenpäin jos ei tykkää.

Peukku sille, että muistetaan toisia. Nuo ilahduttaisi kovasti tähän aikaan vuodesta.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   2.10.24 18:09:35

” miksi opettaja tai eläinlääkäri täytyy hukuttaa lahjoihin siksi, että hän toimii kuten ammattinsa vaatii?”

Sen takia, että toiset hoitavat hommansa paremmin kuin toiset ja saattavat nähdä myös ylimääräistä vaivaa asiakkaiden takia.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   2.10.24 18:13:03

Öh, onko pieni muistaminen lahjoihin hukuttamista?
Vaikutat jopa vähän katkeralta?

Luepa nyt aloituksen alku ajatuksella:
"Oma ell on ihan huipputyyppi, hoitaa ja auttaa enemmän kuin tarvitsisi. Lainasi nyt yhtä laitetta"

Varmasti pieni muistaminen ilahduttaa. Monilla eläinlääkäreilläkin on nyt tiukkaa, asiakkailla on tiukkaa, ell asemat pitävät yt:tä. Jos joskus saa positiivisen muistamisen, varmasti lämmittää mieltä.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: kissantassu 
Päivämäärä:   2.10.24 18:17:00

Alpakkasukat kuulostaa hyvältä! Suklaata ja esim viiniä ei kaikki käytä, mutta tähän kylmään aikaan vuodesta alpakkasukat olisi hyvä ajatus. Ei ne lääkärit lahjoihin juuri pääse hukkumaan, ei varsinkaan hevoslääkärit, että pieni muistaminen ilahduttaa ja liikuttaa aina ja auttaa jaksamaan. T. ell

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.10.24 18:19:39

Viiniähän aloituksessa ei taidettu mainita. Itse olen joskus antanut omakutomat villasukat, eli jos puikot pysyy kädessä niin sekin toimii. Alpakkasukissa hyvää se, että jalat pysyvät kuivina. Kannatan.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Kyllästynyt 
Päivämäärä:   2.10.24 18:20:51

Kaikille villasukat ei sovi, kutittaa.
Vaikea pestä koneessa ilman että kutistuvat.
Vaikea valita oikea väri ja kuvio.
Ei jatkoon. Parempi jättää lahjomatta, ei se sun elukoitas sen paremmin hoida vaikka tekisit samppanjakylvyn sille talliis.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Kyllästynyt 
Päivämäärä:   2.10.24 18:24:13

Tuli vielä mieleeni, että onhan ne sukat eettisesti teetetty. Kukaan ell tuskin haluaa sukkia joiden takia alpakka on joutunut kärsimään.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   2.10.24 18:25:04

Varmasti ilahduttaa. Muistamisen ei tarvitse olla mitään kallista, mutta varmasti tuo hyvän mielen. En ole eläinlääkäri, mutta muistan edelleen pienet muistamiset asiakkaalta. Kerran sain asiakkaan itse veistämän puisen voiveitsen ja kerran kauniin orkidean. Joskus on tullut myös tuore leipä, lahjakortti kahvilaan ja semmoista.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   2.10.24 18:26:50

Itse en ole osannut pahoittaa mieltäni mistään muistamisesta. Uskon, että ovat hyvässä tarkoituksessa hankittu. Jos en itse välitä esim. suklaasta, voin laittaa esim. tallikavereille jakoon ja saadaan kaikki hyvä mieli.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Ihana 
Päivämäärä:   2.10.24 18:28:09

Minusta aloittajan ajatus on ihana. Olisin itse pienen lahjan saajana todella otettu muistamisesta.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   2.10.24 18:31:05

Ei hyvää päivää tätä jengiä.
Että voidaan mielensä pahoittaa siitä että joku haluaa muistaa pienellä lahjalla hyvästä palvelusta.

Sukat kuulostaa hyvälle, suklaa jne varmasti häviää eläinlääkärin taukohuoneessa kahvin seurana.
Ei varmasti ole huono idea sekään.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.10.24 18:41:16

On tosi kumma ajatus, että mieluummin jättää kokonaan muistamatta, koska saattaa mennä vikaan. Ja vielä ankeampaa on ajatella, että työnteosta ei saisi kiittää lahjalla, kun kerran palkankin saa.

Työnteko voi olla raskasta puurtamista ja musta on ainakin ihanaa, jos joku varta vasten haluaa konkreettisesti kiittää (olkoon vaikka vaan kortilla). Siitä tulee tosi hyvä mieli, joka antaa voimaa arkeen. Muistettaispa toisia useamminkin, eikä otettais työpanosta itsestäänselvyytenä.

Musta sukat ja suklaa on just hyvä!

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Ihana 
Päivämäärä:   2.10.24 18:44:20

Olen terveydenhuoltoalalla ja alkanut itkemään pienestä sanallisesta hyvästä palautteesta potilaalta. Niin tärkeää se oli.
Sukista ja suklaasta olisin varmaan jo pyörtynyt : D

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   2.10.24 18:46:37

Aivan liian vaikeaa ymmärtää suomea. Hohhoijaa. MONET TEKEVÄT EKSTRAA TÖISSÄ. JOPA MINÄ VOIN TEHDÄ EKSTRAA JOS SILLE PÄÄLLE SATUN. En silti tarvitse mitään lahjomista enkä ymmärrä sellaista.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   2.10.24 18:48:07

"Öh, onko pieni muistaminen lahjoihin hukuttamista?
Vaikutat jopa vähän katkeralta?"

Oletko jotenkin vajaa? Opettajat opettavat yleensä noin 25 oppilasta tai opiskelijaa.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   2.10.24 18:51:04

Jos huumori riittää niin joulukalenteri.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.24 19:11:14

Itse yläasteella halusin muistaa lempiopettajiani, joita oli huimat kaksi henkilöä. Todellista lahjoihin hukuttamista.

Kuulostatte katkerilta, joiden mielestä oppilaat eivät saisi muistaa lempiopettajiaan.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.10.24 19:17:47

Pieni tulilatva ilahduttaa B

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.10.24 20:22:41

Villasukat on ihana idea. Ell tekee paljon tallikäyntejä kylmissäkin oloissa niin mä kyllä antaisin sellaiset.

Nää kommentit täällä on kyllä ihmeellisiä. Miten kiitollisuuden osoittaminen ja se, että toivoo toiselle tulevan hyvämieli on noin paha asia?

Itse ostin aikanaan myös pienen muistamisen tutulle eläinlääkärille joka oli vuosia hoitanut mun hevosia ja uhrannut niiden keissien takia enemmän aikaa kuin otti palkkaa. Mä olin siitä avusta ihan todella kiitollinen, sen lisäksi että maksoin laskut kiltisti, halusin lahjalla kertoa miten paljon arvostin myös sitä "laskuttamatonta" palvelua

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   2.10.24 20:48:52

Jessus mikä ankeuttaja ja tiukkanuttura tuo Öh, huhhuh..

Oikein kiva ajatus aloittajalla - tykkääkö elli herkuista, leivonnaisista, suklaasta? Itse annoin tutulle ellille hyvän konjakkipullon (josta tiesin tyypin pitävän) kun auttoi meitä eräässä hankalassa asiassa eikä ikinä mitään siitä laskuttanut vaikka perään kyselin. Ilahtui kyllä kovin!

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: Ömh 
Päivämäärä:   2.10.24 20:57:47

”Mitään vieraiden ihmisten antamia syötäviä en söisi, enkä muutenkaan tarvitse mitään ekstraa”

Ihan kuin ne syömiset olisi jotain nakinpaloja, joihin on piilotettu pillereitä.

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   2.10.24 21:07:00

Minä annoin ell:lle 2 paria itse neulomiani villasukkia ja kiitoskortin kun hän pelasti rakkaan lemmikkini hengen ja hoiti ja huolehti extra hyvin! Hän myöskin antoi minulle toivoa ja teki parhaansa että saan mielenrauhan kun lemmikki piti viedä häräleikkaukseen ja olin luonnollisesti aivan tolaltani. Tiedän että toki se on hänen työtään hoitaa sairaita eläimiä ja pelastaa niiden henki kun on hätä kyseessä, mutta kaikki eivät suhtaudu työhönsä samanlaisella intohimolla ja omistautumisella. On paljon sellaisia jotka ovat suorastaan leipääntyneet työhönsä, eivätkä varmana tee yhtään mitään extraa. Tämä ell edelleen kyselee miten lemmikki voi, aina kun nähdään. Hieno ihminen kertakaikkiaan!

  Re: Pieni muistaminen ell:lle

Lähettäjä: it 
Päivämäärä:   2.10.24 21:10:00

” Aloituksessa luki, että haluaa muistaa kun saa parempaa palvelua kuin mitä odottaa. Minusta tosi kiva idea, ajatus on tärkein.”

Tämä. Itseäni villasukat kutittaa ja en niitä käytä, mutta jo se, että joku antaa lahjan lämmittää mieltä :) Sukille on kyllä muitakin käyttäjiä. Ajatus on tärkein!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.