Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rahan kerääminen koulussa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.10.24 16:24:40

Lapsi aloitti ykkösluokan syksyllä ja ensimmäisessä vanhempainillassa, jo tuputettiin vanhempainkerhoa ja puhuttiin, kuinka pitää aloittaa varojen kerääminen kutosluokan luokkaretkeä tai leirikoulua varten. Koulussa on ehditty käydä alle kaksi kuukautta ja yksi tapahtuma on jo pidetty ja kolme seuraavaa suunnitteilla ennen joulua. Kokouksia pidetään ja whatsapp laulaa.

Olenko ainoa, joka en haluaisi osallistua tähän sekoiluun? Ymmärrän, että jossain vaiheessa joku luokkaretki on kiva järjestää ja siihen tarvitaan rahaa. En kuitenkaan tajua sitä, että heti koulu alettua järjestetään joka kuukausi joku koulun sisäinen tapahtuma muka varainkeruumielessä ja siellä vanhemmat keskenään ostelevat toistensa mokkapaloja. Luokat ja lapset ehtivät vaihtua moneen kertaan ennen kuudennetta luokkaa ja miksi luokkaretken ylipäätään pitää olla jotain niin kallista, että sitä varten pitää kerätä rahaa kuusi vuotta?

Minulla on työ ja lapsella liuta harrastuksia (joissa tietysti vähän pakostakin myös varojenkeruuta), joista lapsi aidosti pitää. Minulla ei todellakaan ole aikaa istua harva se viikko jossain diskon koristelutoimikunnassa saati leipoa pullaa johonkin myyjäisiin. Ovatko kaikki (äidit) jotain kotiäitejä, joiden ainoa elämänilo on nämä vanhempainkerhot vai mistä tämä sekoilu kumpuaa? Aivan täysin ei voi irtisanoutua kaikesta, kun toki sitä täytyy lapsensa osuuden jotenkin kustantaa, jos jonnekin päätetään lähteä, mutta itse osaan laskea ja arvottaa oman aikani niin, että harvemmin pullan leipominen kannattaa.

  Re: Rahan kerääminen koulussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.24 16:29:44

Mykistät sen whatsapp ryhmän ilmoitukset ja thats it

  Re: Rahan kerääminen koulussa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.10.24 18:55:45

Mitä jos vaan alkaisit käyttäytyä normaalisti ja olisit vähemmän itsekäs. Ei oikeasti voi normaali sosiaalinen elämä olla noin vaikeaa! :D

  Re: Rahan kerääminen koulussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.24 19:03:08

Sitten kun keräätte rahaa ja lapset lähtee reissuun, on ohjelmasta karsittu muslimeja häiritsevät elementit ja varoilla kustannetaan myös niiden matkat jotka ei ole tehneet muuta kuin kiusanneet 6 vuoden ajan, vieneet kaiken opetusresurssin ja niiden kela-elätti vanhemmat ei ole osallistuneet mihinkään. Ellei kukaan ehdi kavaltaa varoja ensin tai käyttää niitä opettajan lahjomiseen.

  Re: Rahan kerääminen koulussa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.10.24 19:06:05

Yleensä kerätään sitä kutosluokan leirikoulua varten, ja se on sitten muutaman päivän reissu, tulee kalliiksi.
Harvemmin kyllä ekaluokalla sitä aloitetaan, mä olen töissä koulussa ja aika perussettiä on, että tuo aloitetaan kolmosella tai nelosella.

Ei ole pakko osallistua. En mäkään jatkuvasti jaksaisi jossain kokouksissa ja "tapahtumissa" mokkapalojen kanssa hypätä. Jospa ne innoikkaimmatkin siitä rauhoittuisi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.