Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaikki hajoaa yhtäaikaa

Lähettäjä: kääk 
Päivämäärä:   2.10.24 14:36:56

Miten voikin mennä näin, että kaikki hajoaa yhtäaikaa?!?!

Ensin hajosi auto, pakoputki ruostunut puhki. Korjattava on jotta pääsee töihin.
Sitten hajosi liesi. Pakko hankkia uusi, jotta voi laittaa ruokaa.
Nyt hajosi puhelin (yli neljä vuotta vanha halpis, joten korjaaminen ei enää kannata, hyvitys uuteen 8€ tiedä itkisikö vai nauraisiko).

Tätä ennen jo tarvittiin eläinlääkäriä useilla satasilla.

Tiedän olevani onnekas, kun löytyy hiukan puskuria tällaisia tilanteita varten, mutta ei se naurata kun lähes kerralla suurin osa puskurirahasta käytetty. Mitähän seuraavaksi hajoaa? Onko muita huonon onnen kohtalotovereita?

Re: Kaikki hajoaa yhtäaikaa

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   2.10.24 14:38:10

Tätähän se aina on. Autoon 3500€ kun ei mennyt katsastuksesta läpi vaikka oli just huollettu

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   2.10.24 14:43:46

Mulla oli aikanaan sellainen 600€ kirous mun puskurirahastossa.
Aina kun sain sinne 600€ hajosi auto, tietokone, pyykkikone tai kissalta hampaat.

Pitkään meni että pääsin siitä yli mutta nyt onneksi jo muutamia tuhansia säästössä.

Lähettäjä: Armanjakki 
Päivämäärä:   2.10.24 15:07:13

Sol Angelica: minulla oli joskus ihan sama. En muista enää, mikä se minun rahasummani oli, mutta silloin kun se täyttyi, alkoi tapahtumaan. Mutta onneksi se raha oli ja vanhemmat auttoivat myös.

Lähettäjä: kääk 
Päivämäärä:   2.10.24 15:13:44

Se puskurirahaston uudelleen kerryttämisen sietämätön hitaus...

Oispa edes joku toinen jakamassa kuluja, tai osaispa hitsata niin olisi voinut korjata tuon pakoputken edes itse. Ehkä :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.24 15:15:37

Meilläkin hajosi peräjälkeen jääkaappi ja mikroaaltouuni.

Lähettäjä: brightside 
Päivämäärä:   2.10.24 15:50:16

Toisaalta käänteinenkin on ihan kiva! Saat palkan joka on isompi kuin odotettu + ylityöt, Martta-täti lähettää rahalahjan, voitat lotossa jne. Kaikki samalla viikolla :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.10.24 16:23:28

Mulla oli pitkän aikaa tuo, että kun säästössä oli tietty summa rahaa niin hajosi pyykkikone, jääkaappi, kakkosauto ja ylipäätään kaikki sellainen, jonka korjaamiseen/uuden hankkimiseen menee useita satasia.
Sitten tilanne tasaantui ja säästöt ovat huvenneet vain omista päätöksistä johtuen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.10.24 19:47:45

Minulla sanoi juuri perätysten sopimuksensa irti puhelin, läppäri, tv, tiskikone ja liesituuletin. Nyt nikottelee jääkaappi.. Eli tiedän tunteen!

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.10.24 07:05:31

Joo, pariinkin otteeseen on sattunut tuollainen suma. Ja siis ihan kaikki mahdollinen hajoili: hammaskin halkesi ilman mitään ilmeistä syytä ihan tavallista ruokaa syödessä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.10.24 09:20:18

Täällä sama. Viime syksynä tuli isompi palkka (bonuksia), ehdin hoitamaan pakolliset laskut ja siirsin säästöön osan.

Seuraavalla viikolla poksahti hella. Käytiin ostamassa uusi ja ajaessamme kotiinpäin auto rupesi pitämään ääntä, laakerit paskana. Auto huoltoon ja ja n. 3 päivän päästä jääkaappi lämpeni. Tästä n. viikon päästä kissalta meni takaristiside. Sitten tulikin jo kylmemmät kelit ja autoon piti ostaa uudet talvirenkaat sekä lapselle kaikki talvivaatteet. Ja traktoriin tuli vika. "Ylimääräistä" rahaa tuli 5000e mutta kului 12 000e...

Tämän vuoden bonukset tulevat marraskuussa, kauhulla odotan että mitä silloin hajoaa. :D

Päivämäärä:   3.10.24 09:27:25

Yksin jäätyäni tiheeseen tahtiin hajosi ruohonleikkuri, hella, tiskikone, ja kuivausrumpu. Puhumattakaan siitä, että talo paljastui pommiksi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.10.24 11:16:22

Tiedän tunteen. Mulla on viimeiset kuukaudet ollu pelkkää ylämäkeä. Kissa kadonnut, koiralla pitkälle levinnyt syöpä, autoon yli 1200e lasku, oli tulossa hyvin veronpalautuksia millä olisin saanut maksettua monta asiaa, mutta verottaja otti ne perintöverojen maksuun vaikka olen ajoissa laittanut kirjallisen hakemuksen että niihin saisi vähän lykkäystä. Olisin myös maksanut kiinteistöveron niistä mutta siihen ei nyt sitten ole rahaa. Murehdin asioita aamusta iltaan ja tästä tulee jo fyysisiä oireita :( Olen menettänyt työkykyni vakavan työpaikkakiusaamisen vuoksi ja syön mielialalääkkeitä että selviän arjesta, unilääkkeitä että saan nukuttua.

Tuntuu että olen se pahan ilman lintu ja risukasa johon aurinko ei paista.

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   3.10.24 11:36:59

Kodinkoneet on tehty tutkitusti kestämään sen takuuajan , yleensä 2 v tai tietyn käyntimäärän jälkeen joku p
muovilaakeri hajoaa jotta kuluttajat ostaisivat uuden tilalle. Vanhan korjaus on yleensä kannattamatonta. Sitten kun pesukone, kuivausrumpu, saunan kiukaan sähkövastukset hajoaa parin kuukauden sisään, niin voi odottaa että seuraava rypäs tapahtuu taas jonkun vuoden päästä. Sama autoissa. Tietty elinkaari on iskateilla, laakereilla ja kaikella muulla liikkuvalla. Tähän päälle renkaan uusimiset, vakuutukset ja ajoneuvoverot niin rahaa menee.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.10.24 11:45:02

Satasella saa torista lieden ja viisikymppisellä puhelimen.

Päivämäärä:   3.10.24 11:45:06

Eka meni tiskikone, sitten jääkaappi, viemäriputki, kissa piti tikata, toinen lopettaa, hella, auto, saunan sähköt, isällä syöpä ja nyt viimeisimpänä hormi on sökönä. Nämä vuoden sisään. Kaiken huipuksi tulot tippuneet melkein 50%, asiakkaita konkassa tai ei varaa maksaa kun heidän asiakkaat on konkassa. Väsyttää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.