Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruokahalu hukassa

Lähettäjä: Papaya 
Päivämäärä:   2.10.24 11:47:12

Tajusin että olen kadottanut ruokahaluni tässä jokusen kuukauden sisällä.
En siis koe mitään fyysistä huonoa oloa, kipua, vatsa- tai suoliongelmia tms syytä ja ruoka maistuu hyvältä. En koe myöskään olevani kovin stressaantunut tai esimerkiksi masentunutkaan.
Ei tee vaan jotenkin mieli ruokaa ja jopa unohdan syödä. Saatan nykyään havahtua illalla, että en vaan ole muistanut syödä tai ennemmin alan ruokailun sijaan tehdä jotain muuta. Tai saatan syödä pari lusikallista vaikka rahkaa ja sitten laitan loput annoksesta pois takaisin jääkaappiin koska ei tee mieli syödä enempää. Tulee sellainen henkinen stoppi. Kunnon ruokaa en ole pitkään aikaan edes laittanut, koska ei vaan tee mieli ja menisi hukkaan (asun siis yksin ja olen vastuussa vain omasta ruoastani). Tavallaan vaikka fyysisesti tulee nälkä, niin henkisesti koen olevani kylläinen jatkuvasti.
Ja tällainen ei ole minulle siis normaalia. Olen aina kovasti tykännyt syödä ja ruoka on ollut minulle nautinto.
Ystävä otti esille, että olen kuulemma laihtunut ja kyseli olenko ihan kunnossa. Se sai miettimään asiaa. Ja nyt puntarilla käydessä tajusin, että tosissaan on muuten jokunen kilo pudonnut. Mutta se on ihan ymmärrettävää tällä tavalla ruokaillen - ei siis kyseessä mikään selittämätön painon putoaminen. Ja hyvä ehkä tarkentaa, että laihtuminen ei siis minulla pienenä ihmisenä ole tavoiteltava asia, koska alipainon puolella mennään. Väsymystä toki on, mutta se varmasti on vain seurausta huonosta syömisestä.
Mikähän ihme minua vaivaa? Onko muilla ollut tällaista?

  Re: Ruokahalu hukassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.24 12:13:08

Syöpä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.