Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi porukka vaan menee päihdekuskin kyytiin

Lähettäjä: .l 
Päivämäärä:   1.10.24 21:45:21

Kysymys. Ei vai7ka uutisoidaan hirveistä onnettomuuksista, päihdekuskin kyytiin vaan on tunkua.

Re: Miksi porukka vaan menee päihdekuskin kyytiin

Lähettäjä: Porukka 
Päivämäärä:   1.10.24 21:48:24

Eikö nämä yleensä ole nuoria? Porukan paine. Jos joku sanoo ettei tule, muut alkavat haukkua pelkuriksi yms. On ”pakko” mennä.

Tai sitten on ”pakko” päästä kotiin (asuu vanhempien luona ja on kotiintuloaika). Muuta kyytiä ei ole. Maalla ei enää saa taksejakaan, vaikka olisi rahaa.

Lähettäjä: .l 
Päivämäärä:   1.10.24 21:51:36

Miksi siitä porukasta valikoituu aina se hulluin rattiin,joka painattaa reikä päässä autolla?

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   1.10.24 21:56:02

Täytyykin jo ruveta puhumaan siitä, että ei saa eikä tarvitse lähteä vaan kyyti järjestyy varmasti aina. Olen jo joskus maininnutkin mutta murrosiän lähestyessä pitää ruveta enemmän puhumaan että kotiin saa tulla ja kyyti hoituu.

Hyvä kun otit puheeksi tärkeän asian.

Lähettäjä: Porukka 
Päivämäärä:   1.10.24 21:57:38

^^ Koska ne muut ovat sen verran fiksuja, etteivät mene päihtyneenä rattiin. Mutta sen verran ”tyhmiä”, etteivät uskalla olla menemättä kyytiin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.10.24 22:05:39

Ei ne päihdekuskien matkustajat yleensä ole itsekään selvin päin.

Lähettäjä: Nuorityhmä 
Päivämäärä:   1.10.24 22:25:23

Olen kerran ollut juoppokuskin kyydissä. Se oli teineyden idiotismiä ikää max 16v ekoja kännejä yläastekavereiden kanssa. Epämääräinen täysi-ikäinen jannu, jolla oli ajokortti ja auto oli hakenut alkoholit. Mentiin ryyppäämään syrjäkylillä jonnekkin mökille ja sieltä saatiin kuningasidea lähteä pois keskellä yötä. Ei siinä kyllä humalassa nuorena yhtään ymmärtänyt riskejä. Luojan kiitos mitään ei käynyt. Mutta päihtymystila, nuori ikä ja ryhmäpaine ajoi tilanteesen. Itse olen myös ajanut ainakin kerran humalassa skootteria. Silloin piti lähteä hakemaan jotain poikaa 16 vuotiaana juhannusyönä 15 kilometrin päästä kaverin kanssa. Tultiin sitten kolmea päältä kännissä kotiin nukkumaan. Eihän tuossa järjen hiventä ollut, mutta tässä varmaan kanssa nuori ikä, ymmärtämättömyys ja se ettei halua jäädä vanhemmille päihteiden käytöstä kiinni. Ja piti toki olla myös cool ja esittää kovaa. Matkalla kaaduttiin mopolla, mutta onneksi vain skootteri sai naarmuja.

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   1.10.24 22:57:31

Nuoret ajattelee, ettei heille tapahdu mitään, siksi uskaltavat mennä kyytiin. Lisäksi tietysti ulkopuolinen paine ja alkoholi.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   2.10.24 03:46:05

Itse en taannoin edes ymmärtänyt kuskin olevan kännissä ennenkuin valtatiellä iski tallan pohjaan. Aika kauan saatiin huutaa ennen kuin hiljensi. Onneksi ei sattunut mitään. En mennyt toiste siihen kyytiin.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   2.10.24 06:18:31

Lisäksi onnettomuudet tapahtuvat hyvin usein hiukan keskustojen sivussa, julkista liikennettä ei ole, taksiin ei ole rahaa ja kännissä on tullut lähdettyä vähän turhan kauas kotoa. Sitä sitten ajattelee, että kotiinkin on päästävä.
Meillä on aina ollut sääntö, että jos huomaa joutuneensa pahaan paikkaan, tilaa taksin ja tulee kitiin. Äiti maksaa.
Lisäksi on kuitenkin aivan yksittäisiä ne viikonloput etten minä tai mieheni olisi ajokuntoisia. Aina saa soittaa, haen kyllä mistä tahansa pusikosta koko porukan. Ja olen hakenutkin kerran.

Ja jos nyt sattuisi ihan outo tilanne, minä en olisi ajokunnossa ja kaikki on pelottavasti lapsella, niin ottaisin itse taksin ja lähtisin hakemaan.

Molemmat tämän tietävät ja että kotiin saa tulla, aina, hoidetaan tilanteen purku sitten myöhemmin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.10.24 06:31:22

Ne on itsekin kännissä/aineissa.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   2.10.24 08:46:22

Meehän muualle jankkaamaan taas.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.