Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten kokea itsensä viehättäväksi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.10.24 18:43:35

Olen ihan tavallisen näköinen nainen, tavalliset piirteet, ohuet hiukset, en millään tavalla näyttävä. Nuorempana tuhlasin rahaa ulkonäköön, vaatteisiin meikkeihin jne. Ikävöin itsevarmuutta niiltä ajoilta mutta en koe vastaavan kuluttamisen olevan enää järkevää, muita rahareikiäkin on. Käytän mieluummin vanhat vaatteet ympäristösyistä ym. En usko kuluttamisen olevan vaihtoehto mutta miten kokisi itsensä ihan viehättäväksi jollain muulla tavalla?

  Re: Miten kokea itsensä viehättäväksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 18:52:48

Mitä ajattelet itsestäsi muuten? Jos jätät ulkonäön nyt kokonaan huomiotta.

  Re: Miten kokea itsensä viehättäväksi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.10.24 19:18:31

Koen kyllä paljon huonommuutta yleisesti monilla elämän osa-alueilla. Olen mielestäni ihan suhteellisen fiksu, koulutettu ihminen, mutta vertailen itseäni paljon muihin ja koen epävarmuutta osaamisestani (ja muutenkin olemuksestani) esimerkiksi työpaikalla ja sosiaalisissa tilanteissa.

  Re: Miten kokea itsensä viehättäväksi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.10.24 20:12:23

.... / vastasit tuossa heti itse itsellesi. Terve itsevarmuus on erittäin viehättävää. Löytämällä sitä alat myös todennäköisesti pitämään itseäsi viehättävänä. Helppo sanoa näin, tehdä ei. Pitää löytää se polku siihen, puhua itselle myötätunnolla ja lempeydellä, kauniisti, kehua itseä.. Kyllä se sieltä alkaa tulla, vaikka ensin voi tuntua hassulle.

  Re: Miten kokea itsensä viehättäväksi

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   1.10.24 20:38:32

Samaa mieltä edellisen kanssa. Itsevarmuus on viehättävää. Toki se voi olla helpommin sanottu kuin tehty, mutta varmasti saavutettavissa :)

En tiedä meneekö ihan aiheen vierestä, mutta olen pienten lasten kanssa kotona enkä jaksa laittautua melkein koskaan enää. Kuitenkin itselleni tulee hyvä olo siististä olemuksesta. Hoitovapaalla budjetti on pieni, joten olen alkanut panostamaan esimerkiksi helppoon hiusväriin, minun tapuksessani raitoihin joita laitan kaksi kertaa vuodessa. Onko värianalyysi tuttua sinulle? Olen alkanut ostamaan ihan ajatuksella ainoastaan itselleni sopivia värejä, jotka mielestäni piristävät muuten ehkä väsynyttä olemusta :D värjään kulmakarvani kotona parin kuukauden välein, niin se tuo sopivaa kontrastia meikittömiin kasvoihini.

  Re: Miten kokea itsensä viehättäväksi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.10.24 20:49:12

Varmasti itsevarmuus olisi hyvästä. Olen kuitenkin hiukka kyllästynyt jatkuvaan itsereflektointiin, se tuntuu pitkästyttävältä vaikka varmasti onkin oikea asia mihin keskittyä tässä vaiheessa. Oikeassa olette että tie itsevarmuuteen on kivinen ja lempeys itseä kohtaan varmasti myös kohdillaan.

  Re: Miten kokea itsensä viehättäväksi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.10.24 20:50:05

:), olen kuullut värianalyysista, se onkin kiinnostava ajatus. Pitääkö mennä maksulliselle konsultille saadakseen luotettavan tuloksen? Varmasti sellaisesta olisi apua, suomalaisittain olen väritön ja pukeudun usein mustaan.

  Re: Miten kokea itsensä viehättäväksi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.10.24 21:15:28

Urheilu eri muodoissa ja kropan pitäminen kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Sinun pitää tehdä tai hakeutua asioiden pariin mistä nautit. Onko sinulla harrastuksia? Onko sosiaalista elämää? Opiskele uusia asioita? Kokeile jotain mitä et ole ennen kokeillut. Muuten tietysti perussiisti pukeutuminenhan on ihan ok. Itse käyn säännöllisesti kampaajalla ja kevyt meikki töihin. Pyrin ostamaan myös värikkäitä vaatteita. Mutta omakohtaisesti kokemuksesta voin sanoa että pidän itsestäni kun olen hyvässä kunnossa, koen itseni tärkeäksi ja teen asioita mistä nautin. Joka päivä voi yrittää hymyillä tai nauraa :)

  Re: Miten kokea itsensä viehättäväksi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.10.24 21:32:23

Minulla on harrastuksia ja sosiaalista elämääkin, joskin oma vaativuuteni ja huonommuuden tunne ylettyy harmillisesti myös noihin osa-alueisiin. Usein saan niistä kyllä myös todella positiivisia kokemuksia, joten olet oikeassa.

  Re: Miten kokea itsensä viehättäväksi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.10.24 21:37:42

Kuulostaa jotenkin siltä että olet jymähtänyt nykyiseen tilanteeseesi. Joskus ihmisen pitää mennä oman kuplan ulkopuolelle. Saada uusia näkökulmia. Itse aloitin tekemään vapaaehtoistyötä. Monilla ihmisillä on oikeasti huonosti asiat. Sinun on ihan turha tuhlata elämääsi siihen että kuvittelet olevasi huonompi tai vaadit itseltäsi liikoja. Eli jotenkin sun pitää nyt heittää nuo asiat olan yli ja keskittyä mukaviin asioihin. Ei se heti tapahdu mutta pikkuhiljaa opettelemalla...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.