Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.10.24 12:35:13

Tekisi mieleni mennä viikonlopuksi, mutten saa nyt mieli tai lasta mukaan.
Valoisalla varmasti viihdyn, mutta mietin iskeekö illalla pimeällä joku pelko päälle jos nurkissa rapisee tms. :D
Kyseessä wanha 100-vuotias talo suht vilkkaan tien varrella, ulkohuussi pihan perällä, joten pihalle täytyy hiippailla pimeälläkin ja yöllä saattaa vessahätä yllättää.

Olen joskus vuosia sitten ollut jonkun yön tuolla koiran kanssa, mutta oli kesäaikaan. Ja nyt ei tosiaan ole sitä koiraakaan seuraksi.

Viihtyisittekö itseksenne, rauhallisin mielin noissa olosuhteissa?

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: Tähti 
Päivämäärä:   1.10.24 12:36:19

Viihtyisin kyllä, jos siellä on jotain tekemistä tai tarvitsee levätä.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.10.24 12:41:53

Viihdyn, asunkin yksin vanhassa omakotitalossa, että siinä mielessä pimeä ja rapisevat nurkat on tuttuja. Jos olisi taipumusta pimeän pelkäämiseen niin sitten pitäisi varmaan miettiä että kuinka suurella todennäköisyydellä lietsoisi itsensä paniikkiin ja menisi yöunet, vai jännittäisikö vain vähän vessareissulla.

Tosin en nauti ulkovessoista niin paljon, että viitsisin lähteä kylmillä ja sateisilla syyskeleillä niin alkeelliselle mökille.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 12:41:55

Meidän mökillä ei ole sähköjä tai aggregaattia, joten jos teillä on, varmasti viihtyisin :D Kunnon taskulamppu vaan vessareissuille mukaan ja talon ulko-ovi siksi ajaksi lukkoon.

Iltatekemiseksi riittää kirja tai muu luettava, puhelinta varten kannattaa varuilta hankkia varavirtalähde.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.10.24 12:44:46

Juu sähköt on mökillä ja telkkarikin mitä voi iltaisin katsella, ei tarvitse hiljaisuudessa pelkästään istua.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   1.10.24 12:45:52

Ap, hommaa kevyt kemiallinen vessa tai ihan vaan kusiämpäri yötä varten. Aamulla kippaat huussiin, eipä tartte lähteä yöllä ulos.

Minä olen yksin mökillä. Tai noh, kaksi isoa koiraa seurana ;D Ihan yksin en haluaisi olla mökillä. Haulikko pitäisi olla vähintäään turvaksi.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: Anne 
Päivämäärä:   1.10.24 12:46:27

Kyllä viihtyisin, jos olisi aikaa siellä viettää. Nyt jää mökin käyttö muutamaan viikkoon vuodessa.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: Milk 
Päivämäärä:   1.10.24 12:46:35

Kyllä! Vietin koko kesän mökillä saaressa koiran kanssa. Parasta !

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   1.10.24 12:53:51

Milk; Nyt on kyse uskaltaako olla syksyn pimeydessä sielä ja käydä ulkohuusissa. Moni pelkää "mörköjä" pimeessä.
Kesän valoisaan aikaan eri juttu.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.10.24 13:01:37

En uskaltaisi. Olen todella arka ja vilkkaalla mielikuvituksella varustettu tuollaisissa olosuhteissa. En edes tiedä mitä pelkään, järjellä ajatellen en yhtään mitään, mutta silti pelottaa. Koiran kanssa voisin kyllä mennä, mutta yksin en menisi missään tapauksessa.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: Möksä 
Päivämäärä:   1.10.24 13:09:53

Näin syksyllä en enää kovin usein mökkeile yksin. Kesällä kyllä. Lähinaapuri on välillä paikalla. Viihdyn yksin enkä pahemmin pelkää. Radiota kuuntelen iltaisin ja menen aikaisin nukkumaan. Ovet lukkoon niin eipä tarvitse pelätä.
Minulle kesämökki tarkoittaa saunomista ja uimista, ei pimeällä syksyllä mökissä
kököttämistä.
Kotona on vanha hirsitalo rapinoineen ja tällainen maaseudun elätti ei kyllä pelkää ihan äkkiä siellä.

Vastaan että voisin viihtyä jos olisi sopivasti puuhaa. Potta sun kyllä kannattaa varata kuistille jos on sellainen tarve yölläkin käydä tarpeilla. Mulla harvemmin on.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   1.10.24 13:16:16

Tässä iässä joutuu öisin käydä plussalla ja pieni kannellinen saavi on pissapottana. Ei siksi ettei ämpäri riittäisi, vaan siksi et on korkeampi könytä.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: Jenni 
Päivämäärä:   1.10.24 13:18:34

Kyllä uskallan, koira on kyllä kaverina. Yksin on mukavaa, ei tarvi passata ketään.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 13:24:33

En tykkäisi olla ilman koiraa tai kissaa, mutta tarvittaessa pystyisin siihen

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.10.24 13:28:03

Huussiinkin oikeastaan uskallan taskulampun kanssa, enemmän ehkä pelottaa että alkaako miten mielikuvitus juosta illalla myöhään ja nukkumaan alkaessa. Vanha talo jne.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   1.10.24 13:31:44

Uskallan, vaikka aikamoinen pelkuri noin muuten olenkin.
Itse en tykkää noista pissaämpäreistä niin mielummin menen kännykän valolla sinne vessaankin.

Välillä saattaa joku rasahdus vähän säikäyttää, mutta ei se minua haittaa.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.10.24 13:44:25

Mullakin jotenkin ällöttää ajatus haisevasta pissaämpäristä tai potasta, joten mieluumin tosiaan raahaudun pimeässä ulos.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   1.10.24 14:01:57

Mitenköhän me maalla ympäri vuoden asuvat selvitään hengissä..

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.10.24 14:08:00

m: Asutko siis yksin, ilman eläimiä ja vessa on pihan perällä?

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   1.10.24 14:11:49

"Viihtyisittekö itseksenne, rauhallisin mielin noissa olosuhteissa?"

Kyllä ja monta kertaa ollut. Vaarallisempaa on kaupungissa kävellä lähijunan asemalta kotiin kuin olla noissa olosuhteissa.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.10.24 14:12:12

Tietenkin.

En oikein osaa päästä siihen mielentilaan että aikuisena pelkäisi yksin olemista. Muistan että olin kerran 14-vuotiaana yhden yön yksin vanhalla sukumaatilalla metsässä, siellä lähin naapurikin n. 3km päässä ja silloin jännitti. Mutta olinkin lapsi ja taisi olla eka yö ikinä yksin missään.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   1.10.24 14:23:44

Potta käyttöön?

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 14:26:28

Tietysti, viihdyn mökillä ja tajusin jo lapsena että jos pimeydessä joku murhamies hiippailee niin olen todennäköisesti jo kuollut joten miksi murehtia :D Tosi terve mieli jo silloin.

Myönnän kyllä että saatan vähän hätkähtää kun ikkunasta näkyy joku heijastus tai oma liikkeeni, mutta olen säikky muutenkin.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   1.10.24 14:30:11

Tietysti. Enemmän pelottaa olla kaupungissa, hulluja siellä on paljon enemmän ja todennäköisemmin kuin syrjässä pilkkopimeässä metsässä.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: japa 
Päivämäärä:   1.10.24 14:48:25

Kyllä uskallan koiran kanssa, en varmaan ihan yksin uskaltaisi tai edes haluaisi mennä. Pimeällä käyn yöpissalla talon nurkkapuskassa, en huussissa asti.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: koti 
Päivämäärä:   1.10.24 14:54:06

Oon ollut yksin öitä mökillämme saaressa, tosin vain koiran kanssa. Ei ole jännittänyt.

Kotimmekin on keskellä ei mitään pimeydessä ja joskus sitä tulee oltua viikonkin verran yöt yksin kun mies reissussa. Ei pelota, tosin otan joskus sisätiloihin haulikon tuoksi ajaksi :D

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: koti 
Päivämäärä:   1.10.24 14:57:22

Niin ja meillä on kotona koiria ulkotarhoissa ja lisäksi sisällä. Joten jos ulkotarhojen koirat ja sisällä olevat ovat hiljaa, niin en pelkää :) Koirat on kyllä näissä hommissa kivoja kavereita.

Ulkona olevien koirien haukunnasta yleensä kuulee, haukkuvatko ne eläintä vai onko joku yksinäinen lenkkeilijä ohittamassa taloa tms. Eli tunnistaa, haukkuvatko elukkaa vai ihmistä :)

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: juupajuu 
Päivämäärä:   1.10.24 15:18:37

Mä en ymmärrä mitä aikuinen ihminen pelkää yksinollessa? Oravia ja bambeja, jotka liikkuu öisin? Onpa pelottavaa!

Ja kyllä, olen asunut yksin monta vuotta hyvin alkeellisessa mökissä yksin, ei edes niitä lemmikkejä. Vanha mökki paukahtelee pakkasilla, nitisee tuulessa, hiiret rapisee nurkissa ja mulla on hyvin turvallinen olo tuolla.

Pissalla en käy öisin ulkohuusissa vaan talon kulmilla. Näin pimeällä istun yksin pihalla täydessä pimeydessä ja kuuntelen luonnon ääniä ja se on ihanaa.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: Wonder 
Päivämäärä:   1.10.24 15:20:41

Ei kai aikuiset ihmiset pelkää pimeää.

  Re: Uskallatko yksin mökille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 18:37:55

Kyllä ja olen usein ollutkin. Mukavan rauhallista ja tykkään syksyn pimeästä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.