Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hotellien hinnat

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   1.10.24 08:27:10

Katselin juuri hotellia Tampereelta joulukuussa, ihan tavallinen arkiyö. Oonko ainut, jonka mielestä 190 €/vrk ihan perus-sokoshotellista on ihan hitosti rahaa?! Tiedän, että kaikki on kallistunut, mutta onhan tuo nyt ihan suolainen hinta yhdestä yöstä. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja, mutta tsekkasin S-ryhmän kun siellä välillä on ihan ok tarjoukset.
Scandicista sain huoneen 104 €, huomattavasti normaalimman kuuloinen hinta.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.10.24 08:29:20

Pari vuotta sitten oli hotelli kuin hotelli 100 euron molemmin puolin yöltä, nykyään aina 150e. Ei paljon tee mieli lähteä kahdeksi yöksi hotelliin, kun mökin saa melkein viikoksi samalla hinnalla.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   1.10.24 10:37:38

Kyllä! Ihan järkkyä hotellihinnat nykyään. Myös airb&b hinnat törkeitä =(

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   1.10.24 10:42:01

On ne kovia nykyään. Varsinkin kun puhutaan hinta-laatusuhteesta vielä, nämä kotimaiset kun tuppaa olemaan aika ränsistyneitä tai kulahtaneita ainakin jo. Aamiaiset surkeutuneet, palvelu on sinnepäin (tai jos hyvää niin ei tapahdu suomeksi :D ), korona-ajoista ei jäänyt mitään desinfiointeja tms. jäljelle jne. eli ei sen kovan hinnan arvoista. Ja ymmärrän siis kulurakenteen ja kulujen nousun ja noin, mutta kun ne on nousseet muuallakin ja silti saadaan asiakkaille siistejä majoituksia hyvällä palvelulla tuotettua..

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   1.10.24 10:49:32

Kovia on hinnat, varsinkin kun olen yleensä yksin liikkeellä jos majoitun hotellissa. En ymmärrä miksi 2 hlöä saa saman hinnan kuin yksi. Siivouksen taso on laskenut tosi paljon viime vuosina, villakoiraa siellä täällä.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   1.10.24 10:54:30

No onpa suomessa kallista !
Olen tällä hetkellä Aasiassa eräässä miljoonakaupungissa keskustahotellissa.
Euroissa 14€/yö
Ihan normi huone: ilmastointi, oma kylppäri, wifi, jääkaappi, parveke ja kaapeli-tv.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 10:56:23

"Olen tällä hetkellä Aasiassa eräässä miljoonakaupungissa keskustahotellissa.
Euroissa 14€/yö"
Paljon siellä on keskipalkka?

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: Ketjut 
Päivämäärä:   1.10.24 11:00:13

Ennen koronaa yövyin paljon hotelleissa Suomessa ja S-ryhmän hotellit jäivät yleensä käyttämättä. Kahden hengen huone yhdelle oli n. 120e (asiakasomistajahinta), kun taas Scandicista sai kanta-asiakashintaan kahden hengen huoneen yhdelle hintaan 80-100e.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 11:05:23

Hinnat nousee koska ihmiset haluaa heidän palkat nousee. Se näkyy kaikessa. Voittoakin tarvitsisi tehdä.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.10.24 11:06:33

Ihan järkyttävä hinta jostain Sokos-hotellista. Suomessa hinnat on pilvissä mutta huoneiden ja palvelun taso alhaalla.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 11:08:26

Mä käytän bookingia ja sieltä löytyy hyvin huokeaankin hintaan nukkumapaikka. Halvimmillaan maksoin jonkun 40 e yöstä. Tosin en ole nirso, riittää sänky, peitto, tyyny ja pesumahdollisuus. Yleensä huoneessa käyn vain nukkumassa, peseytymässä taitaa välipalalla. Muut toiminnot tapahtuu muualla.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: Jojo 
Päivämäärä:   1.10.24 11:09:26

Tampere on kallis, siellä ei hirveästi ylimääräistä majoituskapasiteettia ole. Ja jotkut hotellit on kalliimpia nimenomaan arkena kuin viikonloppuna/loma-aikaan, jos on paljon työmatkalaisia. Jos sattuu jokin iso messutapahtuma, niin sitten vasta kallista onkin. Keväällä oli Oulussa perushotellihuone yli 200€ arkena, kun kuukautta ennen varasi, koska oli jotkut isot kansainväliset messut ja edellisellä viikolla myi hotellit vain ei oota kyseiselle ajankohdalle.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   1.10.24 11:41:19

"Olen tällä hetkellä Aasiassa eräässä miljoonakaupungissa keskustahotellissa.
Euroissa 14€/yö"
Paljon siellä on keskipalkka?

Tuo 14€ on suurinpiirtein päivän palkka.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   1.10.24 11:46:23

K"ovia on hinnat, varsinkin kun olen yleensä yksin liikkeellä jos majoitun hotellissa. En ymmärrä miksi 2 hlöä saa saman hinnan kuin yksi. Siivouksen taso on laskenut tosi paljon viime vuosina, villakoiraa siellä täällä."

Tämä johtuu tietenkin siitä, että se huone pitää joka tapauksessa siivota, oli siellä 1 tai 2 majoittujaa. Pois lukien tietenkin aamiaisen hinta eli jos majoittujia on 2, niin hinta on korkeampi.

Samaa mieltä siivouksen tasosta. En ole rasisti, mutta epäilen vahvasti, että siivouksen tason lasku johtuu siitä, että hotellisiivoajat eivät ole enää kantasuomalaisia naisia. Miten joku nuori mies muka osaa siivota riittävän tarkasti? Todella paljon näkyy sitä, että kylppärissä on karvoja ja hiuksia ihan näkyvilläkin paikoilla ja se on kyllä harvinaisen yököttävää.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: Tähti 
Päivämäärä:   1.10.24 11:48:17

Ja vielä kun ketjuhotelleissa ei enää ole välisiivousta (joko ollenkaan tai ilman erillistä pyyntöä), pyyhkeitä ei vaihdeta jne. Eli siinä on jo säästöä. Tuohon sitten hinnat nousevat...

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 11:57:00

Mistä saa mökin sillä hintaa?

Mökit on ollut nyt jotain 450e vkl ja 650e viikko halvimmillaan

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 12:20:58

Siivouksesta. Hotellisiivouksessa aika on keskimäärin 10 min per huone. Siinä ajassa ei oikeasti ihmeitä ehdi tekemään. Petien petaus, vessan pyyhintä ja lattiat jos näyttää siltä - olin sesonkina Lapissa hetken aikaa hotellissa siivoojana ja tämä oli tahti. Yksin huoneita kierrettiin. Kerran piti hälyttää apuvoimia, kun huoneessa oli selvästi juotu, syöty ja naitu. Meni silti tunti siivoamiseen, älytön rytöläjä. Ja lasku seurasi majoittujaa perästä.

Mutta minua inhotti se että ei ollut aikaa tehdä töitä kunnolla, eikä usein edes sinne päin. Lähdin siivoamaan muita kohteita muualle.

  Re: Hotellien hinnat

Lähettäjä: Tähti 
Päivämäärä:   1.10.24 12:23:07

.: minä aina sanonkin, että siivooja on hotellin tärkein työntekijä. Voin kirjata itseni sisään automaatilla, voin käydä muualla syömässä, hotellin johtajaa en ole tapaa muutenkaan, mutta sitten tuo alipalkattu, ylityöllistetty siivooja on juuri se avainhenkilö.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.