Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.24 14:17:29

Tilanne se, että mies oli ulkomailla reissutöissä ja minä 9kk lapsen kanssa kotona. Elokuun 30pv minulla meni selkä niin pahasti vauvaa nostaessa, että jouduin soittamaan itselle ja lapselle ambulanssin (lapsi tippui maahan). Noh jouduin jäämään osastolle odottamaan magneettikuviin pääsyä. Lapsella ei hätää ollut ja erään erittäin mukavan sosiaalityöntekijän kanssa sovittiin, että lapsi menee sijaisperheeseen siksi aikaa, että mieheni pääsee pikimiten takaisin kotiin. Seuraavana päivänä pääsin magneettikuviin ja tulos oli se, että selkä piti kiireellisesti leikata. Mies tuli kotiin 2.9, mutta lasta ei saatu kotiin, koska tämä mukava sossu jäi ilmeisesti vuorotteluvapaalle ja uusi sossu keksii syitä miksi sijoitusta pitää jatkaa. Aiempi sossu teki avohuollon päätöksen ja kirjasi, että mies saa heti hakea lapsen kotiin kun on palannut Suomeen. Uusi sossu teki samantien kiireellisen sijoituksen päätöksen kun tuli meidän asioita hoitamaan. Syynä on se kun lapsi tippui maahan, mies tekee reissutöitä ja itse en saa vieläkään lasta nostella. Tietää kyllä varsin hyvin, että mies jää töistä kotiin kunnes olen kunnossa eli en olisi vauvan kanssa yksin. Taas jatkoi kiireellistä sijoitusta, koska tässä kuukauden aikana ei muka ole saanut asioita selvitettyä. Sijaisperhe on lähdössä ulkomaille pariksi viikoksi ja meidän pitäisi päästää lapsi sinne mukaan tai sitten lapsi joutuu taas ihan ventovieraille hoitoon.
Kellään mitään neuvoja mitä tässä pitää tehdä? Asianajaja otettiin mukaan, mutta ei hänkään lasta saa kotiin ilman oikeuden määräystä ja siinähän kestää.

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.9.24 14:19:24

Popparit esiin!

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: tsemppihali 
Päivämäärä:   30.9.24 14:26:32

Ohhoh minkälainen soppa! Hurjasti tsemppiä <3

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 14:28:36

Eikö sijaisperhe tarvitse huoltajan luvan lapsen viemiseksi ulkomaille? Olen kuullut tapauksista, joissa jopa leskeksi jäänyt tarvii paperin puolisonsa kuolemasta lähteäkseen alaikäisten lasten kanssa matkalle. Koskeeko tämä vain Schengenalueen ulkopuolelle menemistä, vai onko sijaisperheen kohdalla joku porsaanreikä?

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.24 14:33:41

Nyt kyllä kuulostaa taas aika erikoiselta tapaukselta. Luulisi, että rajallisilla resursseilla ei haluttaisi pitää lasta turhaan sijoitettuna, eikä sille toki ole mitään perusteitakaan, jos lapsen toinen vanhempikin on kotona.

Onko vauvalla jo passi olemassa? Sitähän ei saa ilman huoltajien suostumusta.

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 14:34:17

Ja lehmät lentää

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   30.9.24 14:35:42

“ Eikö sijaisperhe tarvitse huoltajan luvan lapsen viemiseksi ulkomaille? Olen kuullut tapauksista, joissa jopa leskeksi jäänyt tarvii paperin puolisonsa kuolemasta lähteäkseen alaikäisten lasten kanssa matkalle. Koskeeko tämä vain Schengenalueen ulkopuolelle menemistä, vai onko sijaisperheen kohdalla joku porsaanreikä?”

Juu tarvitsevat luvan, ei ole mitään porsaanreikiä. Mutta ilmeisesti jos lupaa ei tule, lapsi menee toiseen sijaisperheeseen eikä kotiin. Lasten asiat pitäisi olla kyllä sellaisia että ne pistetään oikeudessa etusijalle, ihan älytöntä tuollainen.

Noh, tulevaisuudessa kannattaa miettiä omia tukiverkkoja ja mitä tehdä jos hätä tulee.

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.24 14:36:39

Tarinatädin uusin, taas tarkkoja yksityiskohtia kerrottu, mikä on hyvin tyypillistä. Antakaa tippua.

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: 12345 
Päivämäärä:   30.9.24 14:37:27

Mitä sinun asianajaja sanoi asiasta? Mikä on ensimmäinen asia, mitä hän tekee? Jos tämä olisi totta, sinulla olisi jo asianajaja.

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.24 14:38:25

Et anna lapselle passia mukaan, niin ei sitä mihinkään ulkomaille viedä. Mutta onhan tämä aikamoinen tarina, itse ottaisin Iltalehtisanomiin yhteyttä, julkisuus auttaa aina.

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.9.24 14:45:37

Jos tämä on totta, niin Iltalehtiin yhteys.

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.24 14:50:28

Ihan turha näihin vastailla, tämä on palstan vakiprovoilijan uusi satu. Ei tule kommentoimaan enää mitään.

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   30.9.24 14:51:39

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 30.9.24 14:45:37

Jos tämä on totta, niin Iltalehtiin yhteys.

No ei ole, mutta mt-ongelmainen on näemmä päässyt taas netin ääreen. Näitä tarinoita on nähty täällä ennenkin.

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 15:00:20

Juupatijuu.

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   30.9.24 16:12:48

Jää varmaan jotain kertomatta....

  Re: Miten saada lapsi kotia?

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   30.9.24 16:20:47

Ei ketään, ei yhtään ketään muuta mukamas kuin sossu huolehtimassa lapsesta tuollaisessa tilanteessa? Ei olisi kannattanut hankkia sitä lasta ollenkaan, jos tämä nyt edes on tositarina, mitä vahvasti epäilen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.