Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Itku toisten lahjoista

Lähettäjä: Irvijä 
Päivämäärä:   30.9.24 13:11:33

Joka ikisessä lahjaketjussa on hirveä itku joka ikisestä lahjasta.

Joulukalenteriketjussa pahoitettiin mieltä itsenäisyyspäivän kynttilöistä ja räkytettiin miten jokainen mies tykkää oluesta.

Mausteketjussa pahoitettiin mieli paistinlastasta.

Nyt on paha mieli kun vanhukselle on viety sipsiä ja pähkinöitä ilahduttaakseen.

Sitten kuitenkaan ei keksitä mitään parempaa tilalle.

  Re: Itku toisten lahjoista

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.9.24 13:14:50

Irvijä, keksinhän muuta tilalle. :D

  Re: Itku toisten lahjoista

Lähettäjä: Irvijä 
Päivämäärä:   30.9.24 13:18:06

No jos sitä pullaa viedään sinne jo muuten ja nyt on ollut tarkoitus viedä muuta.

  Re: Itku toisten lahjoista

Lähettäjä: Näkökulmat 
Päivämäärä:   30.9.24 13:22:06

Minusta noita erilaisia näkökulmia, MIKSI joku lahja on huono, on mielenkiintoista lukea. Usein on ”pakko” antaa lahja puolitutulle, niin noista viesteistä saa uusia vinkkejä, mitä ei kannata ostaa. Tutulle, jonka mieltymykset tietää, on helpompi poimia sopiva lahja vinkeistä.

Olen ennen ajatellut, että esim. (hajusteeton) laatumerkin kynttilä on ihan ok lahja, jos saajalla ei ole lapsia eikä lemmikkejä. Sitten eräs tuttu antoi minulle ison kasan lahjaksi saamiaan kynttilöitä. Kun kysyin, miksei hän itse niitä polta, vastaus oli ”ei ole enää takkaa”. Tuttu oli aiemmassa asunnossa polttanut kynttilöitä takassa, mutta uudessa asunnossa ei halunnut polttaa kynttiöitä pöydällä, koska katto nokeentuu.

Ei ollut koskaan tullut tuollainen mieleen, joten opin, etten osta kynttilää lahjaksi, ellen tiedä, että saaja niitä polttaa.

  Re: Itku toisten lahjoista

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.9.24 13:25:33

Ja mitä tulee tuohon toiseen topaan, niin siinähän ongelmana oli aloittajan matala budjetti. Alle kahdellakymmenellä eurolla ei kummoista saa ja nyt oli kuitenkin viiskymppiset kyseessä. Ei silloin viedä mitään sipsejä lahjaksi kuin jonnekin kaveriporukan leffailtaan konsanaan.

  Re: Itku toisten lahjoista

Lähettäjä: Kakku 
Päivämäärä:   30.9.24 13:27:39

Ihmiset ottavat näistä ihan liikaa ongelmaa. Itse saan paljon lahjoja ja kiitän aina kauniisti, vaikka en tuotetta käyttäisikään. Esim. en pidä suklaasta, mutta saan sitä paljon. Kiitän kauniisti ja annan eteenpäin. Ei ongelmaa. Ajatus on tärkein.

  Re: Itku toisten lahjoista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 13:30:34

Eihän kukaan ollut viisikymppiselle niitä sipsejä viemässäkään.

Tosin itse voisin hyvin viedä esimerkiksi tallikaverin kaappiin sipsejä ja halpaa viiniä, joista se aina haaveilee. Vaikka täyttäisi pyöreitä.

  Re: Itku toisten lahjoista

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   30.9.24 13:32:58

Ja oikeasti aikuiset voisivat lakata antamasta lahjoja ylipäätään. Suurin osa ei ole edes tarpeellista ja vie turhaa tilaa. Mulla oli viiskymppiset viime vuonna ja kutsussa erikseen kielsin lahjat ja kukat koska halusin vain ihmiset paikalle syömään ja juhlimaan. Niin eikös osa sitten kuitenkin tuonut lahjoja koska niitä pitää (?) antaa.

Todella ärsyttävintä tässä oli se, että juhlapaikka ei ollut meidän koti ja juhlapaikkaan ei voinut jättää lahjoja ja kukkia koska paikka oli varattu vain se yhden illan ja seuraavana päivänä jo seuraavat juhlat, meillä oli siis tilausravintola, josta ruuat ja juomat ja muut pelit ja vehkeet. Ja seuraavalle päivälle sinne oli menossa joku porukkaa viettämään nimiäisiä.

Niinpä minä sitten kannoin niitä rehuja ja lahjakasseja Helsingin yössä kun mentiin sitten pienen porukan kanssa jatkoille ja hotelliin yöksi eikä se hotelli ollut edes matkan varrella, että olisi voinut ne pudottaa sinne ensin.

Eli noudattakaa kutsussa olevaa ohjetta jos ne lahjat ja kukat kielletään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.