Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko ulkovarastossa säilyttää vaatteita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 09:11:15

Voiko ulkovarastossa, joka ei ole lämmintä tilaa niin säilyttää vaatteita esimerkiksi jossain tyhjiöpusseissa? vai onko ihan tuhoon tuomittu ajatus? Tai ylipäätään jollain konstilla?

  Re: Voiko ulkovarastossa säilyttää vaatteita?

Lähettäjä: Eija 
Päivämäärä:   30.9.24 09:49:57

Jos on tyhjiöpusissa niin säilyyhän se siellä. Huolehdi, että vaatteet on todella kuivia ennen kun laitat pussiin ja kylmään.

  Re: Voiko ulkovarastossa säilyttää vaatteita?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   30.9.24 10:04:36

Mä olen vaikka kuinka monta vuotta säilönyt. Miksi ei voisi? Ei niille ole mitään tapahtunut. Pysyvät raikkainakin. Ei meillä ulkovarasto ole lämmitetty rivitalossa. Aiemmin säilytin kerrostalon kylmässä vinttitilassa.

  Re: Voiko ulkovarastossa säilyttää vaatteita?

Lähettäjä: äks 
Päivämäärä:   30.9.24 10:37:36

Mulla on ulkovarastossa homehtunut aikoinaan pari takkia mutta luulen, että syynä oli varaston huono ilmanvaihto.

  Re: Voiko ulkovarastossa säilyttää vaatteita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 10:49:56

Homehtumisen riski on olemassa. Ne joko säilyy tai ei. Mitään sellaista, jonka satavarmasti haluaa ottaa uudelleen käyttöön ei kannata säilöä, mutta jos on vaatetta, joiden kanssa on vähemmän väliä, että meneekö huonoksi vai säilyykö hyvinä, niin parempihan se on kokeilla kuin heittää pois.

  Re: Voiko ulkovarastossa säilyttää vaatteita?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   30.9.24 10:53:47

Kunhan varasto on kunnolla vetoinen jotta ilma kiertää, ei ongelmaa ole. Ongelma on nämä modernit varastot jotka on rakennettu todella tiiviiksi niin että ilma ei kierrä, silloin tavarat kerää kosteutta. Perinteisissä kylmävarastoissa kuten vinteillä ja aitoissa vetää aina niin tätä ongelmaa ei ole vaan vaatteet säilyy hyvin. Teoriassa toki tyhjiöpussissa säilyy missä vaan

  Re: Voiko ulkovarastossa säilyttää vaatteita?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.24 11:12:02

Niin, kunhan pussi tosiaan pysyy kiinni ja mikään otus ei nakertele.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.