Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hirviö anopit

Lähettäjä: Anoppi 
Päivämäärä:   30.9.24 09:07:23

Miniä on ihmeissään kun minusta on tullut hirviö anoppi. Voiko ihminen oikeasti olla niin tyhmä, että kuvittelee vanhempien antavan anteeksi kun heidän lasta kohdellaan huonosti? Olkoonkin aikuinen lapsi.
Poikani tyttökaveri päätti kännissä vähän vain sekoilla ja kokeilla vähän muitakin miehiä. Koska hän ei omaa käytöstään pidä minään niin tulee talooni ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut. Nyt ihmettelee miten välimme ovat voineet mennä niin jäätäviksi. Piti päästä anonyymisti avautumaan.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   30.9.24 09:10:31

En seurustelisi päivääkään vässykän kanssa joka juoksee äidin helmoihin itkemään kun tyttökaveri on tuhma!

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Noita 
Päivämäärä:   30.9.24 09:11:30

Eiköhän se ole miniän ja hänen miehensä välinen asia. Kuka teki ja mitä ja kuka antaa anteeksi ja mitä.

Voit kyllä kieltää vierailut ja pysyä kaukana heidän kodistaan.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Älä sekaannu 
Päivämäärä:   30.9.24 09:14:42

Miten poikasi suhtautuu asiaan? Onko myös jäätävä vai haluaako jatkaa kaikesta huolimatta suhdetta?
Menet sen mukaan ja annat heidän selvittää sotkunsa itse.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Kalko 
Päivämäärä:   30.9.24 09:16:07

Miksi miniä kävi vieraissa? Mikä on se juurisyy?

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Anoppi 
Päivämäärä:   30.9.24 09:24:38

Minun on mahdotonta juuri syytätietää. Ennen vanhaan olisin voinut arvailla. Silloin kun luulin tuntevani miniän. Kun kuvittelin hänen olevan rehellinen, kaunis fiksu hyvätapainen nuori nainen. Jos hän olisi ollut sellainen kuin kuvittelin, tuollaista tilannetta ei olisi syntynyt. En siis voi tietää mikä on juurisyy.
Poikani ei ole vielä eronnut joten hän ilmeisesti vielä miettii asiaa. En ole heidän suhteeseensa sekaantunut. Ellei sekaantumiseksi lasketa sitä, että en kykene suhtautumaan kovin ystävällisesti ihmiseen joka on kohdellut lastani huonosti. Eipä huvita tuollaiselle kahvia keitellä ja rupatella mukavia, silloin ennen huvitti, kun kuvittelin hänen olevan mukava, rehellinen ihminen.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Kalko 
Päivämäärä:   30.9.24 09:25:52

Niin, eli et tiedä asiasta muuta kuin sen mitä petetty osapuoli on kertonut.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   30.9.24 09:26:50

"En seurustelisi päivääkään vässykän kanssa joka juoksee äidin helmoihin itkemään kun tyttökaveri on tuhma!"

Tämä. Mutta nyt saa poika ja miniä siitä palkinnon "jäätävän aloittajan" muodossa.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   30.9.24 09:31:59

En minäkään kertoisi anopille rehellisesti minun ja mieheni välisistä asioista.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.24 09:33:55

Pojan tyttöystävä ja pojan suhde. Anna jälkikasvun tehdä omat valintasi. Voit tietysti jäädyttää välit, mutta siinä saattaa mennä poika samalla.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   30.9.24 09:34:43

Miksi pettämisestä tehdään tuollaista draamaa?! Ei se järvi soutamalla kulu!

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   30.9.24 09:36:53

Anopin sopii nyt miettiä MIKSI miniä kävi vieraissa? Ei sitä ihan noin vaan tehdä. Eli katse peiliin; mikä meni perseelleen sen pojan kasvatuksessa, kun kohtelee vaimoaan niin huonosti, että pitää hakea läheisyyttä muualta?

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 09:37:04

Miniän tekemiset tai tekemättä jättämiset parisuhteessaan ei kuulu anopille minkään vertaa. Vaikka tietenkin olet nuhteettoman pojan kasvattanut (omasta mielestäsi ainakin), et ole poikasi ja miniäsi parisuhteen osapuoli, etkä voi oikeasti tietää mitä siinä tapahtuu. Pidä siis nokkasi irti toisten asioista ja lakkaa tuomitsemasta.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   30.9.24 09:39:36

"Miniän tekemiset tai tekemättä jättämiset parisuhteessaan ei kuulu anopille minkään vertaa. Vaikka tietenkin olet nuhteettoman pojan kasvattanut (omasta mielestäsi ainakin), et ole poikasi ja miniäsi parisuhteen osapuoli, etkä voi oikeasti tietää mitä siinä tapahtuu. Pidä siis nokkasi irti toisten asioista ja lakkaa tuomitsemasta."

TÄMÄ! Asia ei kuulu sinulle.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 09:46:53

Saati, että onko miniä oikeasti edes käynyt vieraissa. Vai suuttuiko mies vain kaverin luona vietetyistä jatkoista ja haukkui kumppaninsa ulkopuoliselle ja jakoi yksityiselämän tietoja ja mustamaalasi. Kuulostaa varsinaiselta kultakimpaleelta....

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   30.9.24 09:59:55

"Anopin sopii nyt miettiä MIKSI miniä kävi vieraissa? Ei sitä ihan noin vaan tehdä. "
No kyllä vaan jotkut sen ihan noin vaankin tekee.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   30.9.24 10:00:05

Eihän se pettäminen ole kenenkään muun vika vaan sen, joka siihen ryhtyy. Ei tosiaan tarvitse mielistellä pettäjää. Kerran pettää ja sitten uudelleen. Lapikasta pettäjälle

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Ihminen ja miniä 
Päivämäärä:   30.9.24 10:04:05

Se miniä on ihminen ihmisoikeuksineen. Häntä on kuultava häntä koskevassa asiassa ennen tuomioita (joka voi olla kylillä kalkattaminen tai muu mielenosoittaminen).

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   30.9.24 10:19:14

Eiköhän anoppi voisi miettiä miten on poikansa kasvattanut, että miniä menee vieraisiin..

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   30.9.24 10:26:21

Älä sekaannu poikasi ja hänen puolisonsa väleihin. Myös tuo jäätävä kohtelu on sekaantumista. Et ole parisuhteen osapuoli, et voi tietää miten asiat ovat menneet ja kuka on tehnyt ja mitä. Niin kauan kun poika ei ole eronnut ja ottaa puolisonsa mukaan tullessaan kyläilemään, kannattaa kohdella puolisoa ihan niin kuin tähänkin asti.

Jos sekaannut asioihin ja pariskunta ei ikinä eroakaan vaan päätyvät joskus myöhemmin hankkimaan lapsia, voi olla että osuu siinä vaiheessa omaan nilkkaan tuollainen jäätävä käytös. En itse ainakaan haluaisi lasteni viettävän aikaa sellaisen anopin kanssa joka kohtelee minua jäätävästi vaikka en itse olisi tehnyt hänelle yhtään mitään pahaa.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   30.9.24 10:26:41

Anopin kannattaisi nyt viimeistään antaa pojan itsenäistyä ja olla aikuinen. Pojan ja hänen naisystävänsä asiat eivät kuulu anopille pennin vertaa.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.9.24 10:34:07

Asia on poikasi ja miniän välinen.
Sinuna suhtautuisin neutraalisti asiaan, tuollainen jääkausi ja mielenosoittaminen on lapsellista. Sinä et tiedä heidän suhteesta ja mitä siellä on tapahtunut.,
Onpa varmaan kiva jos poika päättää jatkaa tytön kanssa ja sinä ryssit teidän välit jo valmiiksi.
Ihmiset tekee virheitä ja jos tosiaan et tiedä kuin petetyn puolen asiasta niin en alkaisi mieltäni osoittamaan.

Minunkin exä petti minua kun olimme olleet 2 vuotta yhdessä ,palasimme kuitenkin yhteen ja olimme 25 vuotta yhdessä Olisipa ollut kiva kun minun perhe olisi jäädyttänyt välit mieheen.
Kyllä exäni tiesi että kukaan ei hyväksynyt hänen tekoaan, mutta oli meidän suhteessakin silloin asioita pielessä. Ja perheeni ei ottanut asiaan kantaa sen kummemmin.
Ja hyvä niin koska se olisi taatusti vaikuttanut tulevaisuudessa kaikkien väleihin, varsinkin kun lapsia syntyi, niin oli kyllä hienoa että pystyimme viettämään aikaa minun perheen kanssa ja lapset ovat läheisiä vanhempieni kanssa.

Päätös oli kuitenkin minun ja minä päätin jatkaa yhdessä. Vaikka perheeni olisi ollut mitä mieltä he olivat minun tukena ja kunnioittivat minun päätöstä ja olen siitä heille kiitolllinen.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Anoppi 
Päivämäärä:   30.9.24 10:48:57

Tällä palstalla aloittajan tunnetusti aina väärässä. Silti mietin suhtautuuko monikin omaan lapseen tai omaan ystävään samalla tavalla, miettien mitä se lapsi/ ystävä teki ansaitakseen pettämisen. Suhtaudutteko myös fyysiseen väkivaltaan samalla tavalla? Kysytte mitä uhri teki ansaitakseen saamansa paskan?

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Noita 
Päivämäärä:   30.9.24 10:51:13

Fyysinen väkivalta on sellainen rikos, että siihen pitää mennä väliin vaikka ventovieraan. Kuitenkin myös väkivallantekijällä on oikeus kertoa oma kantansa asiassa.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.24 10:54:40

Sen fyysisen väkivallan jäljet on nähtävissä ja uhri on varmastikin uhri.

Sen sijaan tuollainen puheen varaan jäänyt pettäminen josta ulkopuolinen ei voi tietää onko mitään pettämistä ikinä tapahtunutkaan tai jos on, niin kumpi on pettänyt toistaan ensin jne. Joten tuollaiseen mitä ei ole itse nähnyt, eikä ole nähnyt puolueeton kolmas osapuolikaan, on ihan turha ottaa kantaa onko sellaista tapahtunut vai eikö ole.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.9.24 10:55:37

Ei voi taas kuin ihmetellä osan kommentteja täällä. Oikeastiko ihmiset syyllistää aloittajan poikaa siitä, että on tullut petetyksi? Kyllä pettäminen on aina pettäjän vika, eikä sitä voi puolustaa yhtään millään. Ihan sama vaikka miten olisi riideltykin, ei siltikään parisuhteessa pitäisi pettää toista.

MUTTA ei tuo asia myöskään kuulu aloittajalle. Et tiedä mitä taustalla on ja vaikka pettäminen on aina väärin, on aloittajan pojan tehtävä määritellä, kuinka paha juttu se on. Ei ole aloittajan tehtävä tuomita ketään. Jos poika itse antaa pettämisen anteeksi, silloin aloittajankin on asia hyväksyttävä.

Toki ymmärrän, ettei osaa suhtautua enää niin lämpimästi miniään, mutta neutraalisti pitää pystyä asennoitumaan. Se on vain lapsellista, jos aloittaja kiukuttelee ja kohtelee miniää "jäätävästi".

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Noita 
Päivämäärä:   30.9.24 10:57:35

--: jotain vikaahan pojassa on oltava, kun äidilleen menee itkemään ja varsinkin kun tuo äiti on sellainen äikkäpää, joka ei suostu kuuntelemaan toisen osapuolen kertomusta. Liekö miniälle edes kerrottu, mitä hänestä puhutaan?

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.9.24 11:01:54

Jos minä tai mieheni sortuisi uskottomuuteen, niin siitä ehkä voisi selvitä. Jos jommankumman kumman äiti tunkisi nokkansa asiaan, niin se olisi sellainen nöyryytys että SIITÄ en selviäisi vaan välit menisivät poikki.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.9.24 11:03:20

Niin, toisille ne vanhemmat on läheisiä ihmisiä vielä aikuisenakin. Miksi ei voisi aikuinen ihminen kertoa vanhemmilleen, jos on tapahtunut jotain kamalaa elämässä? Ja mehän emme edes teidä minkä ikäinen aloittajan poika on. Kyse voi olla esim. 20-vuotiaasta, joka on vielä tosi nuori, ainakin "aikuisten parisuhdeasioiden" suhteen.

Miksi miniälle pitäisi kertoa. Eiköhän miniä tiedä, millaiset välit miehellä on äitinsä kanssa. Jos ne on läheiset välit, silloin voi olettaa, että elämäntapahtumia äidille myös kerrotaan. Ja esimerkiksi pettäminen voi olla tosi iso juttu ja siitä kerrotaan jollekulle. Anopin tilalla voisi yhtä hyvin olla kaveri, jolle asia kerrotaan.

Totta kai aloittajan kuuluukin puolustaa poikaansa, hänen omaa lastaan. Ei pettämistä voi puolustella millään.

Mutta kuten sanoin, aloittajan pitäisi myös osata rauhoittua ja suhtautua neutraalisti, jos poika itse päättää parisuhdettaan jatkaa.

--

Kehotan jokaista miettimään asiaa omalta kannalta. Jos sinun lapsesi soittaisi ja kertoisi että puoliso petti ja on paha olla, kuinka moni teistä osaisi suhtautua asiaan täysin neutraalisti? Pyytää kuulla myös puolison näkemys asiasta ja miettiä, mitä se oma lapsi on tehnyt, että häntä on petetty.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   30.9.24 11:04:13

Ei järvi soutamalla kulu? Naurettavaa kulunutta viisastelua.
Pojan ja miniän välinen asia . Rumaa käytostä miniältä mutta pojan tietty tehtävä päätös erota vai antaa anteeksi. Mutta varmasti äitinä itselläkin samassa tilanteessa alkaisi pipo kiristää joten ymmärrän aloittajaa.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.24 11:05:56

Tietysti aloittaja saa lohduttaa poikaansa, mutta jos poika ja kumppani päättävät jatkaa yhdessä ja korjata suhteensa, se on heidän asiansa eikä aloittajan päätettävissä.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Noita 
Päivämäärä:   30.9.24 11:07:30

Totta kai petettyä osapuolta saa tukea, myös pettäjää saa tukea, varsinkin jos tämä on oma lapsi. Mitään mielenilmauksia ei silti voi pitää ja aina, aina pitää muistaa että asioilla on vähintään kaksi puolta.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.9.24 11:09:06

Kyllä minä osaan miettiä asiaa omalta kantilta ja minähän olen ollut tuon pojan asemassa. Todellakin perheeni tiesi mitä oli tapahtunut, mutta he antoivat minun tehdä päätökset jatkosta.

Kertaakaan yhdessäolon aikana vanhempani eivät ottaneet asiaa puheeksi, eivät kertaakaan. Minulla on erittäin läheiset välit vanhempiini ja arvostan todella paljon miten ovat myös eroni ottaneet, eivät silloinkaan ottaneet puolia.

Minulla on parikymppiset lapset ja tässä on jo nähty kaikenlaista rakkausdraamaa.
Minä kuuntelen ja olen tukena, mutta yritän pysyä neutraalina turvana joka ei ala sekoilemaan ja osoittamaan mieltään. Itse olen onneksi saanut esimerkin omilta vanhemmiltani. Antaa tilaa omille lapsille elää ja tehdä päätöksiä.
Eihän se aina helppoa ole, mutta se on jos jokin on rakkautta ja vanhemmuutta.

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   30.9.24 11:25:37

”Eiköhän anoppi voisi miettiä miten on poikansa kasvattanut, että miniä menee vieraisiin..”

Perus hötölää. Kun mies käy vieraissa, se on miehen vika ja äiti kasvattanut huonosti. Kun nainen käy vieraissa, se on miehen vika ja miehen äidin :D

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   30.9.24 11:25:38

En kyllä kehtaisi marssia anopin keittiöön jos olisin poikakaveria pettänyt ja poikakaveri vielä miettisi antaako anteeksi vai erotaanko. Ellei poikasi sitte asu kotona?

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: Noita 
Päivämäärä:   30.9.24 11:27:50

Noh: Entäs jos teillä olisi ollut muuta erimielisyyttä tai molemminpuolista pettämistä? Ja kuitenkin ollut tapana käydä anoppilassa?

  Re: Hirviö anopit

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   30.9.24 11:29:16

Miten se pettäminen tuli esille? Mitä poika ilmaisee asiaan? Tai miniä?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.