Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  en tiedä mitä tehdä (om)

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   29.9.24 20:36:33

Nykyistä suhdetta on takana 15 vuotta ja rakastan miestäni mutta en tunne intohimoa häntä kohtaan. Seksi on minulle lähinnä velvollisuus. Mies on muutenkin vähän viallinen, hänellä on mm. alkoholiongelma, tosin nyt on ollut kuukauden juomatta. Itsekin tunnen olevani kävelevä punainen lippu ongelmineni, ja se onkin yksi suurimmista syistä jäädä tähän suhteeseen. Pelkään siis että en löydä ketään parempaakaan.

Olen miettinyt eroa monta kertaa aiemminkin, mutta nyt tilanne on käynyt ahdistavaksi. Tapasin erään miehen, mutta en tiedä mitä hänestä haluan tai mitä hän haluaa minusta. Pelkään nykyisen mieheni reaktiota, jos hän saa tietää, hän on aika voimakkaasti reagoiva.

Re: en tiedä mitä tehdä (om)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.9.24 20:40:34

Jos et olisi aikoinaan lähtenyt tämän pelottavan juopon matkaan sinulla olisi ollut 15 hyvää vuotta aikaa etsiä parempi mies itsellesi. Nyt voi olla turhan haastavaa vaihtaa lennosta jos kaupanpäälle tulee turpaan eron hetkellä.

Mitä jos järjestäisit itsellesi turvallisen eron ja miettisit uutta miestä sitten sen jälkeen?

Lähettäjä: Mooli. 
Päivämäärä:   29.9.24 22:00:25

Tarviiko ketään parempaa löytää? Mitäs jos löytäisit itsesi?

Eroa. Tutustu millainen tyyppi sinä olet ja mitä elämältäsi tahdot. Sitten katselet josko rinnalle tupsahtaa joku kiva tyyppi elämää jakamaan. Mut sun kanssa sä elät koko elämäsi. Nauti siitä tyypistä! Alkoholistin kanssa elämä menee hukkaan.

12 vuotta alkoholistin kanssa yhdessä olleena, mä tiedän mistä puhun. Eron jälkeen on vaan sadellu positiivista kommenttia mun muutoksesta.

Päivämäärä:   2.10.24 13:21:08

Haluaisin tähän lisää näkemyksiä.

Lähettäjä: Heppihoitsu 
Päivämäärä:   2.10.24 13:26:38

En ole koskaan ymmärtänyt miehenkipeitä naisia. Jos ei pärjää yksin niin ei sitä pärjää toisen kanssakaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.24 13:36:19

LähettäjäMooli.

Päivämäärä29.9.24 22:00:25

Tarviiko ketään parempaa löytää? Mitäs jos löytäisit itsesi?

--
Aamen. Isäni ja eksäni olivat molemmat alkoholisteja. Neuvoni: lähde ja ole vähän aikaa yksin. Mieti kuka olet ilman 15v parisuhdetta. Sen jälkeen mieti muita miehiä.

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   2.10.24 14:04:51

"Pelkään siis että en löydä ketään parempaakaan. "
Ja sitten yksin eläviä sinkkuja haukutaan säälittäviksi...

Päivämäärä:   2.10.24 15:56:32

Olen ollut yksinkin aiemmin mutta nyt näin pitkän ajan jälkeen yksin eläminen ajatuksena tuntuu samaan aikaan sekä pelottavalta että vapauttavalta. Ja kyllä, miehet ovat minulle tärkeitä elämässä enkä edes halua siihen mitään muutosta. Kyse on nyt lähinnä siitä, miten hoidan tämän eroasian. Mies ei aavista mitään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.10.24 15:59:14

Asutteko vuokralla vai omistusasunnossa? Voit joka tapauksessa muuttaa ensin vuokralle. Erottelette omaisuuden sitten, kun sinulla on uusi asunto olemassa.

Päivämäärä:   2.10.24 16:02:50

Mies omistaa talon. Yhteistä omaisuutta ei ole. Minulla on lemmikki, joten pitäisi löytää sellainen vuokra-asunto johon sen voi ottaa.

Päivämäärä:   2.10.24 17:04:26

Oikotie ja vuokraovi auki sitten ja etsimään. Onko sinulla rahaa takuuvuokraan? Jos ei ole, siihen voi saada harkinnanvaraista tukea kunnalta/sossulta/kelalta, missä se vastuu nyt sitten tällä hetkellä onkaan.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   2.10.24 17:12:49

"Pelkään siis että en löydä ketään parempaakaan."

Voimakkaasti reagoiva alkoholisti, mutta parempaakaan ei varmaan ole? Öö?

Päivämäärä:   2.10.24 17:18:55

hmm, kiitos päivän nauruista :D

Päivämäärä:   2.10.24 17:26:16

Rahat takuuvuokraan löytyy. Se mikä tässä nyt tuntuu puuttuvan on energia, tahdonvoima ja rohkeus.

Päivämäärä:   2.10.24 17:35:34

Näin ulkopuolisena on helppo sanoa, että eroa. Jos mies suuttuu, et voi mitään. Ei tarvitse edes kertoa että haluat uuden miehen, vaan että et halua enää nykyistä. Sen jälkeen kun olet muuttanut omilleen, voit alkaa tapailla muita jos siltä tuntuu.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.10.24 18:40:57

Milloin sinulla on viimeksi ollut energiaa, tahdonvoimaa ja rohkeutta? Ennen miestä?

Asuntoilmoitusten selaaminen ei paljoa kuluta. Aloita siitä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.10.24 19:14:07

Rakastan miestäni mutta en tunne intohimoa. No 15 v jälkeen ei ole alkuhuumaa. Suhdetta pitää myös hoitaa.
Tuo alkoholiongelma tietty huonompi juttu. Toivotaan että tiedostaa sen ja lopetti oikeasti.

Päivämäärä:   2.10.24 22:20:36

Tiedän että en tule haluamaan nykyistä miestä seksuaalisesti millään tavalla enää koskaan. Kokemuksesta voin sanoa, että kun se silta on poltettu, paluuta ei ole.

Päivämäärä:   2.10.24 22:25:54

Lähde. Uskon että pelottaa, mutta usko vaan että parempin ilman. Pari vuotta sitten päättyi oma 15v suhde ja sen jälkeen koen vasta oikean elämän alkaneen.

Lähettäjä: Pöpl 
Päivämäärä:   2.10.24 23:52:29

Olen vähän samassa tilanteessa, 14 yhteistä vuotta takana ja kaikki seksuaalinen vetovoima kuollut. Mietin eroa melkein päivittäin, mutta lapsi hidastaa asiaa, kun pohdin jos kuitenkin lapsen takia vielä jatkaisin. Vaikeita päätöksiä ja valintoja...

Lähettäjä: Dxf 
Päivämäärä:   2.10.24 23:56:58

Molemmat hoitamaan nuppivikansa ja sen jälkeen pariterapiaan.

Päivämäärä:   3.10.24 07:53:58

Minä olen jo yrittänyt hoitaa mielenterveysongelmiani ja on minulla niihin lääkitys. Mies ei ole ainakaan aiemmin ollut halukas käymään edes työpaikan terveystarkastuksessa, saati sitten hakemaan apua muihin ongelmiinsa. Tuntuu myös siltä että ongelmamme ikään kuin ruokkivat toisiaan. Saapa nähdä, aukeaako korkki viikonlopun tullen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.10.24 15:53:34

Oma näkemys tietty tärkein. Miltä itsestäsi tuntuu ja mitä elämältäsi haluat. Se ensimmäinen askel aina vaikein. Jos Alko on parisuhteessa kolmantena pyöränä niin mieti haluatko katsella jatkossakin sitä.

Lähettäjä: 40vee 
Päivämäärä:   4.10.24 22:59:17

Itse erosin. 20v suhde ja lapsia. Miehessä ei muuta vikaa kuin laiskuus ja riidanhakuisuus erityisesti silloin kun yritin saada häntä avuksi. Viimeisinä vuosina oppi jo imuroimaan, mutta pyykkiä ei pessyt koskaan eikä tehnyt ruokaa.
Muutaman vuoden mietiskelin ja yritin saada häntä avuksi. Apua sai aina hetken aikaa.
Väsyin.
Ilmoitin että haluan eron. Yritettiin elää sovussa, ja lopulta löysin sopivan asunnon.
Mietin samalla tavalla että löydänkö ikinä ketään. Olin kesän yksin, ja huomasin nauttivani. Enpä olisi uskonut.
Nyt asun pienellä maatilalla kahden lapsen kanssa, elämä on oikeasti helpompaa vaikka olen yksin!
Olen kyllä ihastunut ja ehkä pikkuhiljaa parisuhdekin ajankohtainen.
Yksi itku itketty, silloin kun oikeasti lähdettiin lasten kanssa. Se oli siinä. Aloin tosi nopeasti elää omaa elämääni.
Oli rankkaa, siis asunnon etsiminen ja pperityöt. Erosta ilmoitin elokuun lopussa, vasta maaliskuussa oli kaikki kunnossa. Suosittelen silti

Päivämäärä:   5.10.24 10:55:31

Kieltäydyin petipuuhista ja mies alkoi sen jälkeen kysellä mikä mättää. En saanut sanottua mitään.

Päivämäärä:   5.10.24 13:26:58

Keskusteltiin nyt ja ahdistus on edelleen läsnä. Halattiin ja mies sanoi jotain seksiin viittaavaa, minkä koin todella häiriintyneeksi. Juuri kun olin saanut kerrottua etten tunne enää seksuaalista halua.

Päivämäärä:   5.10.24 13:38:46

Sellainen määrä kunnioitusta sitten sinua kohtaan.

Päivämäärä:   6.10.24 07:30:53

Illalla kun menin nukkumaan, mies sanoi taas jotain todella tökeröä. Osoitti siten mieltään siitä ettei seksiä ole enää tulossa.

Olen jotenkin niin kypsä tähän kaikkeen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.10.24 07:41:49

Sitten vaan lähdet. Ostat tai vipkraat asunnon ja viet lemmikin ja irtaimistosi sinne

Päivämäärä:   7.10.24 09:50:04

Olen nyt sata kertaa muuttanut mieltäni tässä eroasiassa. En oikeastaan edes tajua, miksi tämä on niin vaikeaa, olen ollut tässä suhteessa jo kauan vain koska tämä on ollut taloudellisesti paras vaihtoehto. Toki olemme ns. kavereita myös. Eilen kuitenkin tajusin, että jos en nyt eroa, kadun sitä vielä monta kertaa tulevaisuudessa. Eikä sekään ole reilua miestä kohtaan että haluan muita miehiä mutta en häntä. Tosin hän varmaan luulee etten halua seksiä kenenkään kanssa. Tiedän että tämä kuulostaa kauhealta mutta salaa toivon että hän kuolisi, jotta pääsisin tästä tilanteesta pois.

Päivämäärä:   7.10.24 13:26:01

Katsoin nyt asuinkaupunkini vuokrattavat asunnot ja toivottomalta näyttää. Koska minulla on lemmikki, on vaihtoehtoja kolme: kaksi omakotitaloa, joihin minulla ei pitemmän päälle ole varaa ja yksi kaksio, joka on myynnissä, joten siitä voisi tulla lähtö lyhyellä varoitusajalla.

Ostaa en voi koska minulla ei ole säännöllisiä tuloja.

Päivämäärä:   7.10.24 13:33:42

Eipä hätää, jatka katsomista. Ilmoituksia tulee ja menee.

Kannattaa myös olla yhteydessä niihin, joissa ei tekstissä suoraan kielletä eläimiä ja kysyä, sopisiko muuttaa aikuisen ja sisäsiistin lemmikin kanssa. Monelle sopii kirjata sopimukseen, että joku tietty lemmikki on sallittu.

Lähettäjä: ..::.. 
Päivämäärä:   7.10.24 14:36:26

Onko toi alkoholiongelma millainen? Juoko paljon, usein? Vaikuttaako töihin tai suhteeseen sinuun? Tuota kannattaa miettiä, ainakin jos on nyt ollut jonkin aikaa kokonaan juomatta.

Päivämäärä:   7.10.24 14:52:48

Onko toi alkoholiongelma millainen? Juoko paljon, usein? Vaikuttaako töihin tai suhteeseen sinuun? Tuota kannattaa miettiä, ainakin jos on nyt ollut jonkin aikaa kokonaan juomatta.
---------------
Juominen menee vähän kausittain, mutta koko suhteemme ajan on juonut. Töistä on pari kertaa ollut pois juomisen takia. Juo usein kaksi päivää putkeen, joskus toki vain yhden päivän, joskus sitten on kyllä mennyt kolmekin päivää. Juo aina vähintään 15 annosta, kahden päivän ryyppäämisen alkoholimäärä on varmaan sitten kaksinkertainen. En ihan tarkkaan tiedä noita määriä. Kun ryyppää, tekee sen aina kotona. Monesti alkaa höpöttää jotain omia juttujaan, joita en jaksa kuunnella ja luukuttaa musiikkia kovalla (yöllä). Joskus harvoin kun olemme olleet jossain tapahtumassa, voi sielläkin juoda niin paljon että on ihan tolkuton. Välttelen häntä kun juo.

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   7.10.24 15:24:41

"Kannattaa myös olla yhteydessä niihin, joissa ei tekstissä suoraan kielletä eläimiä ja kysyä, sopisiko muuttaa aikuisen ja sisäsiistin lemmikin kanssa. Monelle sopii kirjata sopimukseen, että joku tietty lemmikki on sallittu."

En ymmärrä tuota lemmikkikieltoa kaikissa tapauksissa. En asu vuokralla enkä ole nuorenakaan asunut yksityisen omistamassa vuokra-asunnossa, joten itselle lemmikkikielto ei ole ollut ajankohtainen. Mutta esim. taloyhtiössä, jossa asuin vuosia sitten, oli sijoitusasunto joka oli täysin alkuperäisessä kunnossa; muovimatot, kylppärissä muovitapetit eikä laatoitusta, keittiökaapit mitä ne nyt parinkymmenen vuoden käytön jäljiltä on, väliovet kamalat, seinissä ties mitä koloa ja taulukoukkua (nämä näkyi vuokrailmoituksen kuvissa) ja niin vaan omistaja edellytti, ettei saa olla elikoita vuokralaisella, koska sijoitusasunto on niin "hyväkuntoinen". Ymmärtäisin kiellon, jos asunto olisi uusi/uudehko tai vasta remontoitu ja jos omistajalla olisi itsellä aikomus muuttaa asuntoon jossakin vaiheessa, mutta en tuollaisessa tapauksessa, jossa asunto oli kamala läävä jo valmiiksi ja sitä ei edellisen vuokralaisen jälkeen mitenkään fixattu.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   7.10.24 15:24:51

Jos sinulla kerran ei ole säännöllisiä tuloja, niin kuinka sidottu olet nykyiselle paikkakunnalle? Jos pystyt muuttamaan lähimpään kaupunkiin, niin asuntotarjonta luulisi olevan huomattavasti parempi. Eikä sen tarvitse olla loppuelämäsi koti. Kunhan nyt jonkun luukun löydät, kunnes saat elämäsi järjestykseen.

Päivämäärä:   7.10.24 15:53:10

Tavis, en nyt tässä tilanteessa oikein jaksaisi alkaa etsiä asuntoa muualtakaan. Ei ole voimavaroja.

Päivämäärä:   7.10.24 16:20:43

Aiemmin kun kävin psykiatrisen sairaanhoitajan juttusilla ja puhuimme miehen alkoholin käytöstä, hoitaja sanoi että miehen juominen saattaa olla joidenkin minun mielenterveysongelmieni taustalla. Minulla on ollut siis outoja pelkotiloja viime vuosina.

Olen myös eristäytynyt paljon muista ihmisistä. Mies ei ole sellaista vaatinut mutta on sanonut esimerkiksi jos minulla olisi ollut työpaikan pikkujoulut, että ei pitäisi siitä jos menen . Viimeisen viiden vuoden sisällä olen ollut kaksi kertaa kaverini kanssa illanvietossa. Molemmilla kerroilla mies on yllättäen halunnut olla kuskina, mikä on sinänsä mukavaa, mutta en voi olla ajattelematta että taustalla on todellisuudessa tarve kontrolloida minua.

Päivämäärä:   7.10.24 16:24:00

Kyllähän se vähän siltä kuulostaa. Miehen ei tarvitse vaatia, koska sinä jo tiedät seuraukset jos teet jotain, mistä hän ei pidä.

Päivämäärä:   9.10.24 12:19:56

Olen nyt kartoittanut lisää asuntoja, joihin voisin ehkä muuttaa. En ole koskaan asunut rivitalossa, joten nyt kiinnostaisi tietää, onko niissä kovin isot sähkölaskut? Jos on sähkölämmitys siis.

Lähettäjä: __--__ 
Päivämäärä:   9.10.24 13:20:35

Minulle tuo alkoholiongelma ei kuulostaisi kovin pahalta (käytän siis itsekin) eli jos ei reuhaa,ole väkivaltainen jne. niin satunnaiset viikonloppu tissuttelut on ihan ok. Mutta tässä asiassa meitä on moneen ja tuohan on vain yksi piirre suhteessa, jos kaikki menee muuten hyvin niin aika moni pieniä paheita katselee läpi sormien.

Sähkölaskut ei ole yleensä rivitalossa isoja mutta vaihtelu on hirmuisen isoa,juurikin tosta lämmitysmuodosta ja esim rakennusvuodesta + asunnon koosta riippuen. Jos ilmoituksessa ei ole mainintaa niin kysele VA arvio tai tiedot edellisiltä ennen kuin teet päätöksen!

Päivämäärä:   9.10.24 13:23:39

https://www.lumme-energia.fi/blogi/kuinka-paljon-sahkoa-kuluu-rivitalossa

Päivämäärä:   9.10.24 13:25:26

Ja kannattaa kysyä kulutusta vuokranantajalta, siellä lienee joku käsitys keskikulutuksesta.

Päivämäärä:   9.10.24 14:01:54

Itse olen lähes kokonaan luopunut alkoholista ja haluan kumppanin, josta tiedän ettei tämä ole viinan vietävissä. En halua enää kulkea kotonani varoen suututtavani toisen enkä halua että minua painostetaan seksiin.

Päivämäärä:   9.10.24 14:04:22

Hyvä aloittaja!

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   14.10.24 15:50:46

Up, ap?

Päivämäärä:   14.10.24 22:16:03

Olen muuttamassa pois niin pian kuin mahdollista. Joku osa minusta kyllä edelleen haluaisi jäädä mutta järjellä ajateltuna tiedän ettei tästä tilanteesta enää päästäisi yli.

Nyt odotan vain että pääsen totuttelemaan uuteen asuntooni ja elämään sellaista elämää kuin minä haluan. Jospa sitten joskus vielä eksyn miehelään uudelleen :)

Päivämäärä:   14.10.24 22:19:20

Ihanaa!

Lähettäjä: AMOR 
Päivämäärä:   15.10.24 07:52:36

Toivotaan ettei mennä väkivaltaisuuksiin. Vanhuksetkin osaavat olla tosiaan aika mustasukkaisia ja vieläpä vainoharhaisia.Tuli mielee se norjan tapaus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.