Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sinulla kaikkea ruokaa varuiksi?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.9.24 04:29:55

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010722254.html

En katso sarjaa, mutta luin otsikon ja lehden jutun.
"Jennin eteisessä sijaitseva liukuovikomero on ahdettu täpötäyteen kaikkea mahdollista kotitaloudessa tarvittavaa. On kahvia, kauramaitoa, hammastahnaa, pyykinpesuainetta, deodoranttia, kosteuspyyhkeitä, pastilleja, käsivoidetta, saippuaa ja paristoja. Kaikki on täydellisessä järjestyksessä hyllyillä ja kaikkea on useampi kuin yksi kappale."

Mä olen varmaan sitten Jenni, tosin lähinnä ruokatarvikkeiden kohdalla. Kun uusi juustokimpale/oivariini avataan, on samanlainen varalla. Koskee kaikkea vähänkään säilyvämpää tavaraa. Olen elänyt luulossa, että on ihan normia, että on aina valmiina seuraava samanlainen, kun edellinen on avattu/vähän käytetty. On ärsyttävintä ikinä alkaa tehdä tomaattipastaa ja huomata, että säilyketomaatit ovatkin loppu.

Meillä on kotona jo tehty näin ja jos edellinen paketti avataan, on uusi jo valmiina.

En nyt jotain vessanpesuaineita tms hamstraa, mutta ruokaa on aina varalla. Olen aina kummastellut, kun joillakin on jääkaaapissa pelkkä valo ja ehkä tämä erilainen näkökulma selittää. Mies laittaa myös aina listalle, jos avaa viimeisen juuston/ kalkkunaleikkeen/ kerman tai minkä lien. Ennakointi helpottaa arkea paljon, kun on AINA ne samat perustuotteet olemassa.

  Re: Onko sinulla kaikkea ruokaa varuiksi?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.9.24 04:31:37

Ja tosiaan, siis lapsuuden kodissani tehtiin samoin, tarkennan, kun lause voi olla epäselvä. Samaa olen noudattanut aina.

  Re: Onko sinulla kaikkea ruokaa varuiksi?

Lähettäjä: on 
Päivämäärä:   29.9.24 05:44:39

Kyllä on. Muutin toukokuussa vakituisesti tänne melkein talviasuttavalle kesämökilleni ja olen täyttänyt kaapit täyteen elintarvikkeita, ja kaikkea mitä mökillä elämiseen tarvitaan.
Saksasta tilasin alkoholiakin vuoden tarpeiksi.
Hilloja tein paljon, ja nyt kun kalaa nousee niin paljon kun haluaa, niin teen kalasäilykkeitä. Osan myyn tutuille.
Pärjään tarvittaessa mökillä todella pitkään käymättä missään.

  Re: Onko sinulla kaikkea ruokaa varuiksi?

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   29.9.24 06:22:25

On yleensä kaikkea säilyvää tai joku vaihtoehto. Jos nyt kiireen keskellä kaupassakäynti jää niin oivariinin tilalla voi käyttää ihan voitakin. Jos leikkele tai juusto loppuu niin leivän päälle ei tarvita muuta kuin se voi. Ainoa mitä pitää aina olla on (täys)maito koska kahviin ei kelpaa muu.
Kotivara ja kunnossa oleva kuiva- ainekaappi takaavat, että aina on jotain syötävää ja ruuanlaittotarpeet. Lähikauppa sen verran kaukana että sinne ei noin vain kipaista kesken ruuanlaiton.
Pesuaineita hamstraan, jos on tarjouksessa niin ostan useamman.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.