Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: Paris 
Päivämäärä:   28.9.24 21:39:41

Maailman isoin ongelma! Töissä meidän tiimissä on puolet miehiä ja puolet naisia. Kahdella naisella on sama nimi. Yksi miestyökavereista kutsuu mua usein tuolla nimellä mikä noilla kahdella on. Kirjoittaa myös väärän nimen kun aloittaa keskustelun. Muiden nimet menevät oikein.

Miten hitossa ei opi mun nimeä ollaan tehty läheisesti töitä yli vuosi. Saako alkaa jo kuittailemaan tuosta?

  Re: Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.24 21:42:04

Oletko siis vuoden ajan totellut väärää nimeä korjaamatta kertaakaan?

  Re: Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: Paris 
Päivämäärä:   28.9.24 21:45:08

Ei siis aina mene nimi väärin mutta usein. Eli ei mikään tapahtui kerran juttu. Ja korjasin aluksi mutta aina jaksa. Nyt tekisi mieli ottaa kovemmat otteet käyttöön.

  Re: Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.9.24 22:12:03

Joillain ihmisillä vaan on aivan väärä nimi, jota ei kerta kaikkiaan pysty muistamaan.

  Re: Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: Seinäjoki 
Päivämäärä:   28.9.24 22:18:50

Niin sää oot se flikka, jonka nännit aina törröttää.
Tuu maanantaina mun toimistohon, niin "jutellahan vähä" 😘

  Re: Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: Sukunimiongelma 
Päivämäärä:   28.9.24 22:59:11

Minulla taas on sukunimiongelma. Sukunimeni on yhdyssana. Eräällä maineensa pilanneella ja tällä hetkellä ei-niin-suositulla julkkiksella on myös yhdyssanasukunimi, jonka alkuosa on sama kuin minulla, loppuosa eri. Sekä työ- että harrastuskaverit muistavat sukunimekseni aina tuon julkkiksen sukunimen.

Useamman kerran on käynyt niin, että joku työkaveri pyytää asiakasta olemaan minuun yhteydessä ja antaa sähköpostiosoitteeni. Sillä väärällä nimellä.

Olen ratsastusseuran hallituksessa, useamman kerran seuran kisoissa toinen hallituksen jäsen on kuuluttanut minut radalle sen julkkiksen sukunimellä, vaikka lähtölistassa lukee nimi ihan oikein.

Esimerkkinä, jos sukunimeni olisi vaikkapa Hirvimäki, niin työ- ja harrastuskaverit muistavat nimekseni Hirviniemi.

  Re: Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.9.24 23:10:39

Nimisokeus on ihan oikea juttu.

Mä itse kärsin siitä isosti, olen koulussa töissä ja on tollaset 70 lasta siinä luokka-asteella. Kolmen vuoden jälkeenkään en kaikkien nimiä muista. Se on tosi inhottava vaiva! Yleensä nimet on parin kk. jälkeen kaikki muistissa. Ei mulla. Mutta muilla.
Olen toki oppinut sitä kiertämään ja sen kanssa elämään, mutta ei se ole helppoa.

Sama käy, jos tapaan uuden ihmisen vapaalla. Hän esittelee itsensä (tai joku muu esittelee), en minuutin päästä muista nimeään enää. Itseasiassa 30 sekuntia riittää. Olen yrittänyt tätä kiertää, ja painaa mieleen nimiä, mut ei ne vaan tartu. Jonkinlainen hulluus kai tääkin.

  Re: Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.9.24 23:16:54

Mulla on jonkin sortin kasvo- ja nimisokeus. Sen kun vielä yhdistää siihen, etten yleensä katso ihmisiä tai ole heistä juurikaan kiinnostunut, niin en muista läheskään kaikkien samassa työpisteessä vuosikymmeniä kanssani työskennelleiden nimiä, tai erota heitä toisistaan, saati tunnista työpaikan ulkopuolella...

  Re: Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 00:16:44

Eksää tierä kuka mää oon?

  Re: Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 00:25:26

Maailma olisi parempi paikka, jos suhtautuisimme toistemme vajavaisuuksiin armollisemmin. Korjaa oikea nimi (sillä se sinua selvästi vaivaa) älä tee muuta. Vaikka tämä jatkuisi vuosikymmeniä.

  Re: Miten voi olla niin vaikeaa muistaa jonkun nimi?

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   29.9.24 02:21:25

Minun esihenkilö (mies) kutsui minua hetken aikaa väärällä nimellä, joskin vain yhden kirjaimen muutoksella. Joka kerta korjasin. Sitten meni hermo ja kun hän kutsui minus väärällä nimellä, vastasin tekemällä häneen nimensä yhden kirjainen muutoksen (esim hänen nimi Timo, sanoin Simo). Loppui seinään tämä väärällä nimellä kutsuminen ja hyvin muistuu, mikä oikea nimeni on.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.