Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alapää haisee pahalle

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   28.9.24 20:54:39

En tarkoita että sen pitäisi tuoksua ruusuilta. Mutta muistelen että nuorempana ei ollut tätä ongelmaa. Suihkun jälkeen muutama tunti ja alushousut alkaa haisemaan jo pahalle. En pese alapäätä saippualla, nukun ilman alushousuja, ns "kotihoito" kunnossa. Joskus valitin gynelle tätä, ei osannut sanoa juuta eikä jaata. Välillä ollut bakteerivaginoosia mutta sen tunnistanut runsaasta valkovuodosta, sitä ei siis nyt ole. Kaiken kaikkiaan nolo vaiva. Onko muilla samaa, ja oisko tälle enää mitään mitä vois koittaa?

  Re: Alapää haisee pahalle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.9.24 21:01:48

No kyllä!! Siis joku viikko ennen menkkoja alkaa tulemaan tosi pahanhajuista vuotoa, oikeasti niin pistävä lemu että häiritsee jo itseäkin. Haju loppuu kun menkat loppuu. Gyne ei sanonut mullekaan oikein mitään, puhui vaan ph-muutoksista mutta kun siihen tarkoitetut puikot ja voiteet ei auta!
Sen takia syön pillereitä useamman laatan kerrallaan että pysyy hajukin pois. Menkkojen aikaan ja viikkoa ennen haisee aivan koko ajan eikä auta pesut eikä mikään. Eikä ole merkitystä mitä suojaa käyttää, haisee vaikka olisi tamponi tai kuukuppikin.

  Re: Alapää haisee pahalle

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.9.24 21:05:04

En tarkkaa neuvoa osaa sanoa. Vaikuttaisiko ruokavalio, hormonit/ehkäisy tmv? Olen vaihdevuosi-ikäinen ja limakalvojen hyvänä pysymiseen käytän ennakoivasti Membrasin-voidetta. Mielestäni ( ja miehen mielestä) tuoksu ja maku on nykyisin parempaa.

  Re: Alapää haisee pahalle

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   28.9.24 21:11:37

Tuttu vaiva täälläkin. Olen itse saanut avun Lactal Balans -tuotteesta

  Re: Alapää haisee pahalle

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   28.9.24 21:23:41

Ja lisäyksenä vielä että olen siis 30 v, minipillerit käytössä ja menkkoja sen vuoksi ei ole ollut kahteen vuoteen. Kiitos tuotesuosituksista!

  Re: Alapää haisee pahalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.24 21:30:32

Olisiko kuitenkin se bakteerivaginoosi, ei vaan niin pahana että vuodon määrä lisääntyisi? Kuukautisveri tekee emättimestä emäksisemmän paikan ja bakteerit pääsee jylläämään paremmin, kuukautisten loputtua maitohappobakteerit pieksee ne ja sitten taas uusiksi.

  Re: Alapää haisee pahalle

Lähettäjä: Voiluoja 
Päivämäärä:   28.9.24 22:45:49

Mitä jos ihan oikeasti kokeilisit pestä sen alapääsi saippualla! Varmasti haisee jos pelkällä vedellä lotuat, hyi hel×etti! Varmasti haisee!!

Pesen AINA saippualla, ikinä ole ollut mitään bakteerivaginooseja tai hiivoja. Peskää nyt herranjumala itsenne!

  Re: Alapää haisee pahalle

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.9.24 22:58:21

Voiluoja, tosiaan. Kylläpä se ihan suositus on ettei saippualla pestä.

  Re: Alapää haisee pahalle

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   28.9.24 23:59:16

No intiimisaippuaa voi kyllä huoletta käyttää.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.