Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kennelliiton jäsenyys

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.9.24 20:18:25

Minulle on viikon päästä tulossa koira ja en vielä Kennelliittoon kuulu. Omistajailmoitus olisi ilmeisesti helpompi ja nopeampi tehdä omakoira-sovelluksessa.
Pystyykö nyt jo liittymään jäseneksi, vaikka tällä hetkellä ei ole koiraa? Tuossa liittymislomakkeessa kun kysytään, että saako omistajatiedot näyttää jalostustietojärjestelmässä niin tuli mieleen onko liittyminen ilman koiraa mahdollista?

  Re: Kennelliiton jäsenyys

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.24 20:48:04

Voi liittyä. Omistajatiedot näkyvät sitten, kun omistaa koiran.

  Re: Kennelliiton jäsenyys

Lähettäjä: pantsu 
Päivämäärä:   28.9.24 20:52:45

kasvattaja haluaa että liityt. muuta hyötyä siitä ei ole. suomen turhin rahastava laitos.
tulokset siellä voi olla mitä vain. kaunisteltua mitä kukin omistaja sitten haluaa näkyville.
uusia saisi koko puljun.

  Re: Kennelliiton jäsenyys

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.9.24 20:55:53

Kiitos piste :)

Kasvattaja ei ole jäsenyydestä puhunut mitään vaan itse katsoin, että sovelluksen kautta olisi helpoin ja nopein tehdä omistajailmoitus.

  Re: Kennelliiton jäsenyys

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.24 20:58:31

pantsu: Mikäli jonkun liiton toimintaan haluaa muutoksia, niin asian eteen kannattaa tehdä jotain liittymällä liittoon ja ryhtymällä aktiiviseksi vaikuttajaksi. Liitto on yhtä kuin jäsenensä, sillä ne jäsenet muodostavat koko liiton.

Eli mikäli haluat ”uusia koko puljun”, niin sinne vaan hallitukseen ajamaan niitä muutoksia! Eiku ai niin, sittenhän pitäisi tehdä jotain!!

  Re: Kennelliiton jäsenyys

Lähettäjä: pantsu 
Päivämäärä:   28.9.24 21:19:36

olen jäsen ja olen yrittänyt asiaa ajaa. ihan turhin tuloksin.
pennun ostajalla on se ongelma että jos e trekisteröi niin saat kasvattajan vihat niskaasi ja sitä kautta sana kulkee rotupiirin läpi. ikinä et tule hyvää pentua saamaan.
jos tuolla esim terveystulokset olisi aukottoman rehelliset. olisin tyytyväinen. jos sairaiden jalostus kiellettäisiin, oisin tyytyväinen. jos luonnotomat ylijalostetut raakit kiellettäisiin kehästä oisin tyytyväinen.
jos koiralla on epilepsia, se ei ole rotuominaisuus. se on sairaus ja idiotismia kasvattajalta väittää muuta. ihan sama että sun koirat on eu parhaita. tuomarit ne hyväksyi vaikka parikin ihan kehässä sätki. hienoa on joo.
perusteelline siivous tarvitaan.

  Re: Kennelliiton jäsenyys

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.9.24 21:21:32

Kyllä mun pennun on ihan kasvattaja rekannut ja omistajailmoituskin onnistui hyvin ilman jäsenyyttä. Myöhemmin liityin jäseneksi, kun halusin koiran kanssa mukaan kaverikoiratoimintaan ja se edellyttää Kennelliiton jäsenyyttä

  Re: Kennelliiton jäsenyys

Lähettäjä: Xoxo 
Päivämäärä:   28.9.24 22:26:21

Voi olla jäsen jo ennen koiraakin. :)

Itse en varsinaisesti ole mikään yhdistysihminen, mutta Kennelliittoon kuulun kyllä, sillä se helpottaa koiraharrastusta monessakin mielessä. Esim. Virallisiin terveystarkkeihin saa lähetteet tehtyä Omakoiran kautta, säädeltyä omia omistajatietoja ja niiden näkyvyyttä jne. Koiran kuplinsyynkin sai klikkailtua sinne helposti. Eli jos haluaa edistää oman rotunsa asioita ja olla aktiivinen, on Kennelliiton jäsenyys hyödyllistä ja joskus pakollistakin.

Jos koirasta jää "vain kotikoira", ei jäsenyys ole niin relevanttia mutta eipä siitä haittaakaan ole.

Kaupan päälle saa Koiramme-lehden.

  Re: Kennelliiton jäsenyys

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.9.24 22:32:45

"Virallisiin terveystarkkeihin saa lähetteet tehtyä Omakoiran kautta, säädeltyä omia omistajatietoja ja niiden näkyvyyttä jne. Koiran kuplinsyynkin sai klikkailtua sinne helposti"

Mä oon saanut nää tehtyä ihan ilman jäsenyyttäkin.. ei omakoiraan jäsenyyttä tarvi :'D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.