Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saalistajien pelko ja nuorten seurustelusuhteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.24 11:08:59

Epäsuosittu mielipide, mutta menköön. On AINA parempi suojella lapsia ja nuoria liikaa kuin liian vähän. Mutta silloin kun se menee hirveäksi kontrolliksi sen suhteen, saako teini-ikäinen seurustella pari vuotta vanhemman kanssa, menee touhu jo aivan liiallisuuksiin enkä usko että se myöskään palvelee enää nuoriakaan, joiden on annettava jossakin vaiheessa itsenäistyä ja tehdä omia päätöksiä. Tässä aloituksessa puhun vain ja ainoastaan näistä tapauksista.

Minä tosissaan näin erään pariskunnan, jossa toinen oli 18-vuotias ja toinen 20-vuotias, Instagram-postauksissa hirveästi kommentteja, että tämä vanhempi osapuoli on saalistaja koska seurustelee tämän KAKSI vuotta nuoremman ihmisen kanssa. Tuon ikäisillä saattaa olla hyvin samanlaiset elämäntilanteetkin yksilöistäkin toki riippuen: molemmat voivat olla juuri omaan kotiin muuttaneita korkeakouluopiskelijoita. Tai sitten ei. Sitä ei voi tietää.

Mielipiteeseeni voi kieltämättä vaikuttaa se, että itse olen tuon ikäisenä seurustellut tuota vanhempienkin miesten kanssa, ja olen kasvanut ja viettänyt teinivuoteni ehkä hieman sellaisessa ympäristössä, jossa on melko yleistä, että nuoret tytöt seurustelevat muutamaakin vuotta vanhemman pojan kanssa. En ehkä siksi osaa ajatella tuota mitenkään ihmeellisenä tai pidä aikuisuuden kynnyksellä olevaa nuorta niin suojeltavana lapsena kuin moni muu.

Huolestuisin siinä kohtaan, kun vakitöissä oleva kolmekymppinen yksinhuoltajaisä kiinnostuisi vanhemmiltaan asuvasta lukiotytöstä, koska ovat luultavasti täysin eri aaltopituudella ja kypsyysero on huomattava. Pari vuotta tuskin on paha ikäero missään iässä, koska elävät luultavasti melko samankaltaista elämänvaihetta.

  Re: Saalistajien pelko ja nuorten seurustelusuhteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.24 11:09:55

Olenko minä siis kieroutunut, vai touhu tosiaan mennyt överiksi?

T. Ap

  Re: Saalistajien pelko ja nuorten seurustelusuhteet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.24 11:57:42

Touhu on (netissä) mennyt tosi överiksi.

  Re: Saalistajien pelko ja nuorten seurustelusuhteet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.24 12:05:49

Et tunne näitä asianomaisia varmasti niin hyvin kuin luulet.

On 18-vuotiaita ja on 18-vuotiaita. Se numero, 18 ei tee aikuista.

18 voi olla vielä hyvin lapsekas ja pieni ja toinen 18-v. saattaa olla erittäin kypsä ja kokenut. Ja mitä tulee siihen parikymppiseen mieheen, et varmasti tiedä millainen tämä tyyppi on mutta moni kommentoija saattaa siellä tietää.

Kun itse nuorena seurustelin itseä pari vuotta vanhemman kanssa, raiskasi mies minut monta kertaa mutta en edes tajunnut silloin että tapahtuisi mitään epätavallista, oli niin hyvä groomaaja ja kokenut naisten (pakottamisen ja painostamisen) kanssa. Itse olin neitsyt kun tapasimme.

Ulkoapäin meidänkin suhde oli ihan normaali nuorten parisuhde eikä kukaan tiennyt mitä meidän makuuhuoneessa tapahtui, miten paljon kärsin, sain jopa yhden vamman miehen käsittelyssä joka ei ole parantunut normaalisti ja vaivaa ajoittain vaikka tapahtumista on 20 vuotta. Tämän nuoren miehen äiti esimerkiksi ei lainkaan aavistanut mikä sadisti poikansa oli ja miehen kaverien mielestä mies oli mitä sympaattisin ja leppoisin tyyppi. Kun on nuori, muutamalla vuodella on merkitystä kypsyydessä.

  Re: Saalistajien pelko ja nuorten seurustelusuhteet

Lähettäjä: entä 
Päivämäärä:   28.9.24 12:10:26

Haukutaanko vanhempaa osapuolta saalistajaksi siitä riippumatta kumpaa sukupuolta hän on? Entä samansukupuolisissa pariskunnissa?

  Re: Saalistajien pelko ja nuorten seurustelusuhteet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.24 12:12:32

Vanhempi osapuoli on "saalistaja" aina, kun nuorempi osapuoli on nainen. Miehistä niin väliksi...

  Re: Saalistajien pelko ja nuorten seurustelusuhteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.24 12:39:23

Kauheuksia tapahtuu parisuhteessa, etenkin naisille ja tytöille. Mutta niitä nyt voi tapahtua vaikka syntymäpäivät olisivat vuotta ja minuuttia myöten täsmälleen samat. Seurustelu on vaarallista ja riskialtista, etenkin heteronaisille. Joten ainoa varma keino suojella nuorta vastoinkäymisiltä on kieltää seurustelu kokonaan. Eri asia sitten, kuinka hyväksi sekään loppujen lopuksi on. Eivät ole helppoja kysymyksiä nämä, että missä rajan pitäisi mennä.

  Re: Saalistajien pelko ja nuorten seurustelusuhteet

Lähettäjä: entä 
Päivämäärä:   28.9.24 12:59:28

"Vanhempi osapuoli on "saalistaja" aina, kun nuorempi osapuoli on nainen. Miehistä niin väliksi..."

Entä jos kaksi naista, 20- ja 18-vuotiaat, lyövät hynttyyt yhteen? Onko se kaksikymppinen silloinkin saalistaja? Logiikan mukaan pitäisi olla, koska uhrina on kuitenkin nuorempi nainen.

  Re: Saalistajien pelko ja nuorten seurustelusuhteet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.24 13:01:25

Kyllä, juuri niin. Koska internetissä on nyt vallalla se käsitys, että kaikki naiset ovat aina mitään ymmärtämättömiä viattomia uhreja ja kaikki naisista seksuaalisesti kiinnostuneet (jotka eivät ole sekunnilleen saman ikäisiä) ovat pahoja.

Koska naiset eivät voi tietää mitä haluavat eivätkä voi tehdä päätöksiä omasta puolestaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.