Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  naiset ja sota

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   28.9.24 00:42:46

miettinyt tuota venäjän uhkaa ja sitä mitä itse voisin tehdä jos huonosti kävisi.
en nyt tarkoita pysy kädessä rynnimistä vaan huoltoa tai jotain.
onko jotain täyspäistä ryhmää, liittoa tai jotain josta sais jotain tietoa ja miten kriisissä oikeasti toimii mihin apu tarjota.
mulla kuitenkin erikoisosaaminen, elukoiden kasvatus niin että tuotannon voi nopeastikin nostaa. villasukatkin teen jos tarvitaan.
se omavaraisus ja mietintä miten nykymaailmassa menisi. mikä loppuisi, mitä tarvitaan.
ihan hullua ajatella että viime sodasta noin vähän aikaa, mutta maailma muuttunut niin valtavasti. nyt on niin itsestäään selvää että kaikkea on(tai ei).
hämmentävää ajatella jos tänään, siis juuri nyt olisi sota. miten me oikeesti pärjättäis, ruokittais ja lämmitettäis kaikki kaupunkilaisetkin sotivien lisäksi.
juu varastot on, mutta ei ne pitkälle riitä.

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.24 00:49:39

Surutta ampuisin ryssiä.

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: Fch 
Päivämäärä:   28.9.24 00:59:24

https://mpk.fi/

Onhan se kyllä vähän tylsää, että naiset jätetään pärjäämään yksinään ja samalla puolustamaan kotia, lapsia ja vanhuksia ja vielä pyörittämään yhteiskuntaa, kun samaan aikaan miehille on tarjottu kaikki koulutus ja aseet siihen. Ei siitä kaapista löytyvästä hirvikivääristä kovasti ole hyötyä vihollisen rynkkyjä ja drooneja vastaan.

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   28.9.24 01:07:53

mpk sivut katottu jo. ei ole tietoa mitä etsin, kiitos vaan.
luulisi että tällä vuosiluvulla oltais valveutuneempiä tai pidettäis edes yllä perinnettä että naisetlin osaa ja tekee.

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.9.24 01:12:53

Naisillakin on Suomessa maanpuolustusvelvollisuus, ja varmasti on suunniteltu ja mietitty mitä tosipaikan tullen tehdään. Mutta ei niitä suunnitelmia voi julkisena pitää.

Tänne vaan jos haluat etukäteen varautua

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.9.24 01:13:19

Jaa, linkitys ei toimi puhelimella. Tässä siis

https://maanpuolustusnaistenliitto.fi/

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   28.9.24 01:22:16

Olen miettinyt ihan samaa. En oikeasti tiedä, mitä silloin pitäisi tehdä.
Harmi että olen sairauden takia niin heikko ja huonossa kunnossa, ettei tuollaiselle kurssillekaan voi niin vain mennä. Tietysti jos oikea sota syttyisi niin pakkohan siinä on vaan rämpiä eteenpäin.

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   28.9.24 01:25:16

en usko että tuokaan on mitä haen mut kiinnostuin sen verran että jäsenhakemus lähetetty, kiitoksia.

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   28.9.24 01:30:24

no mut bree kun ajatus on että mitä juuri sinä voisit tehdä.
teetkö niitä villasukkia vai organisoitko niitä villasukka keräyksiä vai onko siellä makean kaipuu....
iso apu olet vaikka se kroppa reistaakin. aina löytyy oikea tapa kunhan ensin tutkiskelee asiaa. ja tässähän sitä tutkiskellaan ja tuumaillaan :)

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   28.9.24 03:28:24

Jos omavaraisuus kiinnostaa, kannattaa katsoa Omavaraopiston kurssit. Ehkä Martoilla voisi olla myös jotakin sen suuntaista koulutusta?

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.24 03:30:50

Katso paikallisen Punaisen Ristin tarjonta?

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.24 05:00:21

Kai se pitää sitten ostaa joku ase turvaksi pimeiltä markkinoilta, jos niitä silloin enää saa, kun tietää mikä on naisten kohtalo sodissa. En usko, että mt-ongelmien vuoksi saan oikeaa aseenkantolupaa.

Meillä on onneksi vanha maatila (jossa ei ole enää vuosiin ollut eläimiä), jossa tarvittaessa pärjää ilman juoksevaa vettä ja sähköä. Kanoja nyt ainakin voisi hankkia, niitä olen muutenkin miettinyt. Kasvatetaan jonkin verran ruokaa itse, mutta sitä pitäisi tietty tehostaa. Mummilla oli isot kasvihuoneet ja suuret viljelysmaat, talveksi oli aina laarit täynnä perunaa. Mulla ihan sellaista harrastelua. No, tänä kesänä sain tomaatteja yllättävän hyvin.

Hieman ahdistava ajatus, mutta parempi kai se on etukäteen miettiä kuin entä sitten jos/kun alkaa ryskyä. Villasukkiakin voin tehdä, vaikka kantapäät eivät ole priimaa.

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.24 07:20:46

Käydä ampumakurssi ja laittaa rynkky sängyn alle.

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   28.9.24 07:36:47

Jos ns. pilliin puhallettaisi ja miehet joutuisivat rintamalle olisi naisille tarjolla runsaasti tehtäviä: huollon järjestäminen, aseteollisuus, haavoittuneiden hoidon aputyöt jne jne. Arvokkaita töitä kaikki.

  Re: naiset ja sota

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.24 07:41:11

Työvelvollisuus tulisi kaikille ja mottitalkoot.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.