Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.24 21:58:59

Jotkut kokevat että sateen ropina auttaa nukahtamaan. Itse heräilin viime yönäkin koko ajan ropinaan ja nyt ärsyttää jo valmiiksi tuo ääni, kun pitäisi yrittää nukkua. Miten muilla sennuilla?

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: Armanjakki 
Päivämäärä:   27.9.24 22:02:52

Minä kuulun niihin joita se rauhoittaa. Ehkä paljaan peltikaton alla pitkään jatkuva sade voisi häiritä

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   27.9.24 22:03:42

Ei vaikuta.

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   27.9.24 22:03:47

Sateen ropina on rauhoittavaa ja nukuttavaa, varsinkin kun itse, oma perhe ja ja omat eläimet ovat sisällä suojassa ja lämpimässä. Mukavaa!

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: Rivari 
Päivämäärä:   27.9.24 22:52:59

Nykyään asun rivarissa, jossa huopakatto (harjakatto), joka suojaa myös etu- ja takaterassit. Sade ei siis ylety ikkunoihin, ellei ole joku kova myrskytuuli suoraan etu- tai takaterassia kohti ja sataa vaakasuorassa. Normaali sade vain tömisee huopakattoa vasten ja se on rauhoittava ääni.

Aiemmin asuin tasakattoisessa kerrostalossa. Katto ei suojannut ikkunoita. Sade ropisi peltisiin ikkunalautoihin ja jos tuuli, sade osui myös ikkunoihin. Se ole oikeasti meteliä ja vaikeutti nukkumista.

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.9.24 23:01:01

Jos ropina on tasaista, joo, se jopa auttaa nukkumaan.
Jos sellaista kun nyt (sataa kaatamalla, ei sada, sataa, epämääräistä) se häirtsee mun nukkumista kyllä. Mut laitan puhelimesta aaltojen ääniä (mun luontoäänilemppari) vähän isommalle, ja nukun kyllä.

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   27.9.24 23:10:18

Vaunussa herään kaatosateeseen ja en kyllä heti saa uudestaan unta. Kotona max havahdun jos ihan kaatsmalla sataa, peltikatto.

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: New York 
Päivämäärä:   27.9.24 23:16:28

Ennea: oliko teidän vaikea valita auton ja vaunun välillä? Millainen vaunu teillä on, viihtyykö lapset mukana ja reissaatteko vai onko se aina kausipaikalla?

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.24 23:19:10

Tunneallista minustq

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   28.9.24 00:05:18

"Sateen ropina on rauhoittavaa ja nukuttavaa, varsinkin kun itse, oma perhe ja ja omat eläimet ovat sisällä suojassa ja lämpimässä. Mukavaa!"

Täsmälleen sama täällä!

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: Jeb 
Päivämäärä:   28.9.24 01:16:38

Saan, sateen ropinaan nukahtaminen on parasta!

Kesällä aina ikkuna auki niin kuulee paremmin.

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.24 03:05:02

Muuten tarvitsen hiljaisuutta nukkumiseen, mutta sateen ropina etenkin peltikattoon on todella rauhoittavaa, ja auttaa nukahtamaan. Meillä oli lapsuudenkodissani peltikatto makkareiden yläpuolella, ja niissä ääneen adaptoitui.

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.9.24 03:24:20

Lapsesta asti tykännyt sateenropinasta, mutta kaatosateeseen saatan herätä, kun ääni on niin erilainen.

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.24 05:01:57

Saan. Rakastan sateen ropinaa.

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   28.9.24 05:18:26

Rakastan nukahtaa sateen ropinaan. Kaatosade jos alkaa, voin hetkeksi havahtua, mutta nukahdan tyytyväisenä uudelleen.

  Re: Saatteko nukuttua kun sade ropisee?

Lähettäjä: Arkatassu 
Päivämäärä:   28.9.24 06:04:28

Herään usein sateen ropinaan enkä osaa pitää sitä rauhoittavana äänenä. Varsinkin jos sataa yhtään kovemmin, en oikein saa unta. Pelkään kovasti ukkosta, joten helposti alan jännittää alkaako myös ukkostaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.