Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: kirjesalaisuus 
Päivämäärä:   27.9.24 19:16:20

On tarkoitettu jumalalle? Millä tuon jeesuksen voi kiertää?

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.24 19:24:13

Jeesus on Jumala.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   27.9.24 19:25:49

Jos joku kolmesta Jumalasta kuuntelee, niin tilanne on aika hyvä.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: halle 
Päivämäärä:   27.9.24 19:28:26

Pyhä henki on jumalan voima, jeesus oli jumala ihmisruumiissa ja jumala on kaikki.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   27.9.24 19:33:31

Niin mitä jumalaa sä rukoilet?

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.9.24 19:49:12

Mä en ole uskovainen, ja en nyt ehkä tajua.
Miksi jeesusta pitäisi rukoilla, eikö se ollut jumalan poika? Jumalahan se kai on yleensä kelle rukoukset osoitetaan?
Kai sä voit rukoilla nimettömästi, rukous kai menee sinne minne pitääkin? Ei se osoitetta vaadi siihen kirjekuoreen, vaan käsittääkseni rukoilla voi milloin vain, missä vain, ja jumala kuulee. Eihän sen poika (joka kuoli) niitä rukouksia vastaanota?

Voin olla ihan hakoteillä, mut näin mä olen ymmärtänyt.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: näkökanta 
Päivämäärä:   27.9.24 19:52:56

Jeesus sanoi "kukaan ei tule isän luokse muutoin kuin minun kauttani". Tätäkö haettiin?

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   27.9.24 19:54:22

Jeesus oli vain pelkkä kansankiihoittaja ja työhaluton puuseppä.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: kuplamehu 
Päivämäärä:   27.9.24 20:00:32

Eräässä kohdassa jeesus muutti veden viiniksi. Halusi varmasti saada koko sakin örvelökänniin :D

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.24 20:02:08

Jeesus on ihmiseksi tullut Jumala. Pyhä kolminaisuus: Isä, Poika ja Pyhä henki.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.24 20:07:30

Eiköhän rukoilu tuo uskovaisille itselleen parempaa oloa, eli silloin siinä on järkeä.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.24 20:42:26

Miksi edes pitäisi rukoilla? Jumala muutenkin tietää mitä ajattelee.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.9.24 20:59:05

Uskovaisten pitäisi tutustua vaikkapa Pyhään Kolminaisuuteen, niin ei tarvitsisi tällaisia kysellä.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   27.9.24 21:21:39

Jeesus on niin hyvä tyyppi että jos rukouksen alussa sanot että hei jeesus tämä ei ole sinulle vaan isällesi niin eiköhän se jätä kuuntelematta.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.24 21:24:27

Jos sen jessen haluaa poistaa välistä, niin oikea osoite lienee juutalaisuus tai islaminusko.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: Sote 
Päivämäärä:   27.9.24 21:37:22

Se on universumi johon sen rukouksen lähetät. Ja universumi tekee sen mikä on tehtävä.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: karua 
Päivämäärä:   27.9.24 21:42:13

Ei ole järkeä rukoilla ketään tai mitään, koska ei tuolla ole ketään joka kuuntelisi. Rukoiluun tuhlattu aika olisi paljon mielekkäämpää käyttää vaikka mietiskelyyn tai itsensä kehittämiseen.

Oikeasti ihmiset, jokainen täällä on vastuussa omasta elämästään ja teoistaan ja me kaikki kollektiivisesti olemme vastuussa siitä millainen tämä maailma on ja mitä sille käy. Tätä vastuuta ei voida sysätä kenenkään muun niskoille, ei varsinkaan keksittyjen satuolentojen.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: voikukka 
Päivämäärä:   27.9.24 22:11:18

Jumalan nimi on Jehova, joka merkitsee "tulee saattamaan joksikin". Otapa selvää :)

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   27.9.24 23:26:38

"Oikeasti ihmiset, jokainen täällä on vastuussa omasta elämästään ja teoistaan ja me kaikki kollektiivisesti olemme vastuussa siitä millainen tämä maailma on ja mitä sille käy. Tätä vastuuta ei voida sysätä kenenkään muun niskoille, ei varsinkaan keksittyjen satuolentojen."

Mä olen aina ihmetellyt tätä, että uskovaiset ei muka ota vastuuta omasta elämästään. Niinku mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Kaikkein ahkerimpia, luotettavimpia ja vastuuntuntoisimpia ihmisiä mitä tunnen.
Sitä paitsi siellä Taivaan porteilla viimeistään ovat vastuussa kaikesta tekemisistään, tekemättä jättämisistään, sanomisistaan ja jopa ajatuksistaan. Että miten voisi olla vielä enemmän vastuussa?

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   28.9.24 02:01:33

Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat kaikki yhtä. Et voi kiertää Jeesusta, jos haluat tavoittaa Jumalan, sillä Jeesus sanoo Raamatussa:

"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)

Vähän myöhemmin Hän jatkaa: "Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa." (Joh. 17:21)

Siunausta sinulle etsinnöissäsi. Jumala vastaa ajallaan, jos rukoilet rehellisin mielin.

  Re: Onko järkeä rukoilla jeesusta jos rukoukset

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   28.9.24 02:32:05


Todella hyvin kirjoitettu. Niin se on, että Herran haltuun voi jokainen ihminen surussankin luottaa ja katsoa tulevaisuuteen ahdingoistaan huolimatta. Kaikki järjestyy ajallaan. Tsemppiä kaikille ahdingoissa oleville. Pää pystyyn ja HERRAN
HUOMAAN.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.