Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   27.9.24 16:37:41

Mulle tuli kesällä ero ja en tiiä miten meni näin että oon käyttänyt tilin tyhjäksi maksaessa vuokraa ja muita kuluja ja nyt vasta havahduin siihen et tilillä ei ole rahaa, koska kela ei oo saanut työnantajalta (osa-aika työ työttömänä) tietoja palkanmaksusta koska niillä se systeemi oli muuttunut ja mun ois ilmeisesti pitänyt ilmoittaa tästä. Eli en oo saanut kuukausiin tukia vaikka oon joka kuukausi täyttänyt hakemuksen ja vaan olettanut et ne tuet tulee tilille.

Mulle oltiin laitettu viestiä et toimita tiedot palkanmaksusta __ mennessä, tai he odottaa et ne tulee tulorekisteriin nähtäväksi. En kuitenkaan ollut huomannut tuota viestiä ja päivämäärä on mennyt. Laitoin sinne kuitenkin liitteenä ne tiedot mitä olivat pyytäneet. Soitanko sinne ja kysyn et mitä mun pitää tehdä?

En ymmärrä miten oon ollut niin sumussa et nyt vasta havahdun tähän kun pitäisi vuokra maksaa ja tilillä ei oo tarpeeksi rahaa vaikka palkan oon saanut...

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   27.9.24 16:39:35

Ole ehdottomasti yhteydessä työkkäriin että saadaan selvitystä tähän hommaan! Turha potkia itseään tuosta sumussa elämisestä, se on nyt tapahtunut ja pitää vaan selvitellä miten tilannetta korjataan.

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   27.9.24 16:42:16

Mut oon työttämänä ihan normaalisti, ainoostaan tuet takkuaa kun en oo muistanut ilmoittaa palkkalaskelmaa, kun työpaikalla oli muuttunut se palkkalaskelmapaikka :D Oon vähän tyhmä kun en tiedä oikeita termejä, mut palkkalaskelmat ei siis olleet menneet kelalle, vaikka aina ennen on menneet automaattisesti.

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: Pilkku 
Päivämäärä:   27.9.24 16:47:02

Soita työkkäriin ja pyydä vuokranantajaltasi lykkäystä vuokranmaksuun.

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   27.9.24 16:50:13

Mut en ymmärrä mitä työkkäri tähän liityy? Hoitaako he myös noita tukiasioita? Mun työnhaku on edelleen voimassa ja olen tenyt samoja osa-aikahommia jo yli vuoden.

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.9.24 17:22:35

Työkkäri ei liity asiaan millään tavalla.
Kelan pitäisi saada tulotiedot automaattisesti. Jos ei ole tullut, ni esim. omasta pankista saat varmaan palkkakuitin? Sen voi laittaa liitteeksi kelaan.
Tai jos olet saanut palkkakuitin paperisena, otat kuvan ja laitat sen liitteeksi.

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   27.9.24 17:30:05

Laitoin sinne palkkakuitit mutta en voi tehä hakemusta kun siellä lukee että kela ei ole saanut palkkatietoja. Mun varmaan vaan pitää odottaa sitten et ne käsittelee sen, laitoin viikko sitten palkkakuitit sinne kelalle tililtä verkkopalkasta liitteenä.

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   27.9.24 19:06:51

Työnantaja on velvollinen ilmoittamaan palkat tulorekisteriin 5 päivän sisällä palkanmaksusta. Ellei ilmoitusta tehdä, alkaa myöhästymismaksut kertyä työnantajalle. Tarvittaessa työnantaja voi tehdä ilmoitukset vaikka manuaalisesti, mikäli järjestelmät eivät toimi. Isommilla työnantajilla tämä tuskin käytännössä onnistuu, mutta heillä todennäköisesti järjestelmät toimivat.
Voit itse tarkastaa omia tietojasi tulorekisteristä.

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.9.24 19:11:17

Voit myös laittaa kelaan viestiä, että palkkatiedot on toimitettu, tarviiko vielä muuta? Ne yleensä vastaa saman päivän aikana.

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   27.9.24 19:11:50

Soitat ainakin välittömästi sille vuokranantajalle tilanteesta. Sovitte yhdessä, kuinka toimitte. Maksatko nyt heti jotain ja loput myöhemmin (suosittelen...) vai koko puuttuvan vuokran kerralla, kun tuet tulee. Toki kannattaa katsoa, että se rahamäärä ylipäätään sitten riittää siihen puuttuvan vuokran maksamiseen.

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   27.9.24 19:25:08

Joo vuokran sain jo järjestetyä ja kaikki sen osalta ok jos saan tuet pyörimään kuukauden sisällä. Oon viikko sitten laittanu kelalle viestiä ja nuo palkkateidot, eikä vielä oo ainakaan tullu vastausta.

  Re: Mitä teen työttömyysetuuden kanssa :(

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   27.9.24 19:27:54

Kiitos neuvoista kaikille muuten <3 Oon elänyt pitkään sellasessa sumu-surussa et jopa lohdullista stressata nyt raha-asioista kun tuntuu et pääsee takas elämään ja normaaleihin asioihin kiinni :D Vaikka haluaisin kyllä saada jotain tietoa jatkosta sieltä kelalta. Jos alkuviikosta ei kuulu mitään niin sitten soitan sinne!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.