Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi väsyttää?

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   27.9.24 10:13:06

Olen tässä muutaman päivän kärsinyt aivan tolkuttomasta väsymyksestä. Eilen mm. meinasin nukahtaa töissä työpisteelleni, koska väsymys oli niin voimakasta ja jouduinkin ottamaan kolmet päiväunet päivän aikana (onneksi oli saldotunteja käytössä).

Töiden jälkeen kävin koiran kanssa lenkillä, sielläkin aivan hajamielisenä ja valmis nukahtamaan ihan heti kun vain olisi siihen sopiva paikka löytynyt. Menin heti kotiin päästyäni nukkumaan (mies hoiti koiran) ja nukuin aamuun asti eli yli 12 tuntia. Tänään olo on ollut parempi, mutta vösymys silti voimakkaasti läsnä, mutta en sentään torkahtele kesken tekemisen. Kokonaisuudessaan tilanne on nyt ollut tällainen ehkä viikon.

Mistä tällainen voi johtua? Minulla on kyllä ollut viime aikoina paljon migreeniä, mutta en ole kuullut, että voisi ilmetä näin? Mitään flunssan oireitakaan ei ole. En kehtaisi pelkän väsymyksen takia olla sairaslomallakaan, vaikka eilinen varsinkin oli aivan järkyttävä ja työtehoni ei tietysti ole normaalilla tasolla.

Tämä olotila ei siis ole minulle normaali, mutta tällaista ilmenee ehkä muutaman kerran vuoden aikana. En ole juuri koskaan flunssassa tai muutenkaan sairaana, migreeniä on kausiluontoisesti ja tuntuu olevan juuri enemmän näiden väsymysjaksojen aikaan, mutta en tiedä onko se syy vai seuraus.

Re: Miksi väsyttää?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   27.9.24 10:16:38

Korona

Re: Miksi väsyttää?

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   27.9.24 10:25:03

Ei kai koronaa voi montaa kertaa vuodessa sairastaa? Olen kyllä sairastanut sen kerran pari vuotta sitten, mutta silloin olin täysin vuodepotilas viikon ajan. Nämä ns. long covid -oireet joissa väsymystä ilmeisesti voi olla, ovat käsitykseni mukaan myös oireiltaan jatkuvia eivätkä välillä katoa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.