Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paikattu hammas vihloo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.9.24 15:49:01

Vanha paikka oli lohjennut, tänään korjattiin ja paikka tuntuu oikein hyvältä ja tasaiselta, purupinta oikealta.

Mutta onko normaalia että paikattua hammasta vihloo sieltä sisältä? Ilman että syön tai juon. Olen vain tässä ja hammasta vihloo sisältä.

Järjellä mietittynä on kai normaalia että sorkittu hammas on yhä samana päivänä oireileva mutta en muista että tällaista olisi paikattujen hampaiden kanssa ollut aiemmin.

Re: Paikattu hammas vihloo

Päivämäärä:   25.9.24 15:50:03

Voi oireilla useamman päivänkin, odottele rauhassa.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   25.9.24 15:53:55

Joo mulla oli samat oireet ja soitin hammaslääkäriin. Sanoivat, että muovipaikka voi aiheuttaa vihlontaa aika pitkänkin aikaa, mutta pitäis kyllä asettua. Mulla asettuikin viikon sisällä.

Päivämäärä:   25.9.24 16:18:14

Selvä, kiitos teille! En siis huolestu vielä vaan odottelen rauhassa.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   25.9.24 16:42:03

Juuu ihan normaalia jonkun aikaa paikkauksen jälkeen: aina kun paikataan joudutaan omaa hammasta ottamaan pois kun pintaa karhennetaan - paikkaus ei ole varsinaista "hoitoa" vaan pienempi paha siihen nähden että lohkeaman pohjalta leviäisi bakteerit hampaan ytimeen --> seuraisi juurihoito tai hampaan poisto

Ja joku päivä voi koittaa se päivä kun paikkaus ei autakaan vaan bakteerit/lohkeama ovat päässeet liian syvälle paikkauksesta huolimatta, tällöin kipu yltyy paikkauksen jälkeen ja hammas on juurihoidettava tai poistettava.

Hammas voi myös pysyvästi oireilla paikan ärsytyksestä välillä vuosikausia vihlaisemalla kun paikka on sopivasti ytimeen nähden -eipä paikkaus tai paikkaaineella oman pinnan korjaaminen sille luonnollinen olotila ole, tällöin juurihoito ei ole välttämätön mutta jos potilasta vihlonta ärsyttää niin se voidaan tehdä.

Kunhan menee koko ajan parempaan suuntaan tai jää vain satunnaisesti häiritseväksi vaivaksi niin ihan normaalia on.

Päivämäärä:   25.9.24 17:26:34

Kiitos! Ht-net tietää kaiken! :)

Lähettäjä: Toksi 
Päivämäärä:   25.9.24 19:58:21

Mulla meni yhdessä hampaassa kaksi viikkoa, toinen oli jo parin päivän jälkeen ok.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.