Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.9.24 15:02:25

Ajattelin miehelle ostaa joululahjaksi jonkun hyvän veitsen ja teräksisen paistinpannun, on ollut aiemmin kokki itse, mutta vuosia tehnyt jo muuta hommaa, eli varmasti osaa arvostaa laatua. Itse pärjäisin hyvin vaikka Ikean vastaavilla, joten mun tietämys on on täysi nolla. Kyllä jonkinlainen budjetti on, en tiedä vielä kyllä että mikä, kauhistelen sitten hintoja ne nähdessäni.
Eli osaisitteko suositella jotain hyvää ns yleisveistä ja paistinpannua? Mies näytti jonkun tiktok-videon teräksisestä paistinpannusta ja sanoi, että on haaveillut sellaisesta. En kyllä nyt tiedä kenen video oli, joten en sitä löydä, oli siis vain joku kokkausvideo ja näkyi siinä.

  Re: Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.9.24 15:12:10

Olikohan hiiliteräspannu mahdollisesti?

Veitsiin ja kunnolliseen massiivipuiseen leikkuulautaa kannattaa satsata. Oma suosikkini on MAC, n. 100-150:llä eurolla saa jo ihan hyvän peruskokkiveitsen.

  Re: Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.9.24 15:12:38

Ja mikähän liesi teillä on? Induktiolle ei sovi kaikki pannut.

  Re: Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.9.24 15:31:45

Jos ostaa kalliin pannun ja veitsen niin kannattaa tosiaan kysyä mieheltä minkä haluaa. Hyvä veitsi on myös makuasia. Itseä harmittaisi paljon jos joku ostaisi kalliin pannun tai veitsen ja olisi sellainen josta en tykkää.

  Re: Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.9.24 15:38:16

Meillä on keraaminen, ei ole induktiota. Tiedän, että mies arvostaa kaikkea mitä ostan tai yritän ostaa hänelle, mun lahjat on aina yllätyksiä ja uskoisin, jos ostan laadukkaita niin kelpaavat hänelle.

Voi hyvin olla hiiliteräspannu. Onko MAC nyt se pannun merkki?

  Re: Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.9.24 15:43:18

MAC on siis japanilainen kokkiveitsisarja. Esim. Chez Marius myy. Japanilaiset kokkiveitset ovat äärimmäisen laadukkaita ja hyviä, niiden hintaskaala on myös laaja. Niillä ei kuitenkaan voi mennä vikaan, jos sellaisen ostaa. Tuntuma on täysin erilainen kuin jossain Fiskarssissa. Hiiliteräspannuista minulla ei ole juurikaan kokemusta, kun olen valuraudan ystävä, mutta joku muu osannee kertoa niistä enemmän. Nehän sitten vaativat jatkuvaa huoltoa ja niitä ei pestä koskaan tiskiaineella (kuten ei valurautaakaan). Tuo hiiliteräspannu oli lähinnä valistunut arvaus, mitä miehesi voisi haluta.

  Re: Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.9.24 16:30:29

Okei, katselin tuota De Buyerin Mineral B Pro - pannua, ainakin kehuttiin "maailman parhaaksi", olisiko hyvä?

  Re: Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.9.24 16:38:01

Täytyy tutkia noita MAC-veitsiä, kiitos.

  Re: Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: voiMua 
Päivämäärä:   25.9.24 17:15:34

victorinox kokkiveitsi puukahvalla on paras ja halvin , saa mm prismasta
mac on hyvä mutta kallis ja tarvitsee oma teroitus vermeet sekä on niin kovateräinen että katkeaa pudotessa helposti
Muita hyviä ei olekaan kun melkein aina on "palko"kahvan ja terän liitoskohdassa ja kuluttuaan veitsen terä ei enää osu lautaan

terv. keittiömestari

  Re: Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.9.24 17:25:04

VoiMua, ne nyt tosiaan laatuveitsiä ole. Jos aloittajan mies toivoi laadukasta veistä, niin markettisälä ei täytä kriteerejä laisinkaan.

On meilläkin yleiskäytössä noita halpaveitsiä töissä (esim extrojen käyttöön/harkkareille, jos eivät hoksaa omiaan tuoda), mutta jokaisella on ne omat paremmat luottoveitsensä, joita käyttävät mieluummin.

  Re: Kokkeja paikalla?

Lähettäjä: Kokki Kakkonen 
Päivämäärä:   25.9.24 18:20:43

Uunissa on juuri nyt HK:n sinistä, aion kuorruttaa sen Emmerdalella, mutta palataan asiaan syssymmällä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.