Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: Mitä tehdä 
Päivämäärä:   25.9.24 08:31:32

Altistun toisen työntekijän tupakoinnille töissä. Työskentelen ulkona ja työkaveri vetoaa tähän että emme ole sisällä, hyvin voi tupakoida. Esimies ei tee mitään. Valitan hänelle tasaisin väliajoin ja se auttaa viikoksi kahdeksi. Hän tupakoi itsekin. Muut tupakoivat työntekijät tupakoivat tauolla eikä minun silloin tarvitse olla vieressä joten tämä ei haittaa. Mitä voin tehdä? Valittaa isommalle pomolle? Onko tästä joku laki? Löysin tekstejä vain sisätiloissa tupakoinnista.

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.24 08:33:29

Mene kauemmas? Jos porukka tupakoi tauolla sallitussa paikassa niin älä itse ole siellä

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.9.24 08:38:50

., mitä jos työkaveri polttaa työpisteellä, eikä aloittaja saa poistua työpisteeltään?

Aloittaja, työsuojeluun yhteys, jos teillä on. Passiivinen tupakointi on haitallista myös ulkoilmassa.

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: Mitä tehdä 
Päivämäärä:   25.9.24 08:54:04

Ongelmahan ei ollut tauot, ne vietän sisällä ja tupakoitsijat ulkona. En voi mennä pois töideni äärestä työajalla, teen niitä tehtäviä mitä minulle on määrätty. Tai joo voin mennä taukotilaan istumaan kymmeneksi minuutiksi mutta miksi minun pitäisi keskeyttää työni kun toinen työntekijä tahtoo pitää ylimääräisen tupakkatauon?

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.9.24 08:57:53

No sano sille työkaverille, että voisitko mennä kauemmas työpisteestä tupakoimaan?

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: Kuinka paljon 
Päivämäärä:   25.9.24 09:00:32

Työnantaja voi kieltää tupakoinnin työajalla.
Kun työnantajalta on lupa tuohon ei auta kai mikään.
Pitäis kai jonkun työsuojelun tulla mittaamaan kuinka paljon altistut tupakansavulle.

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: Kl 
Päivämäärä:   25.9.24 09:04:08

Mene kauemmas tai käske työkaverin siirtyyä kauemmas. Tuskin puhaltaa savuja suoraan kasvoillesi. Olette ulkona paljonko hengkttät pakokaasuja siinä samallla?

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: Mitä tehdä 
Päivämäärä:   25.9.24 09:05:01

Olen pyytänyt siirtymään mutta sanoo että ollaan ulkona eli ei haittaa. Tätä tyyppiä ei vaan kiinnosta

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: På 
Päivämäärä:   25.9.24 09:18:31

Tyypillistä taas lytätään "uhria". Tää on tätä samaa kuin koulukiusaamistilanteissa kiusattu vaihtaa koulua. Miksi ihmeessä työntekijä joka tekee töitä joutuu siirtymään taukoilijan takia?

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.24 09:19:36

”Tai joo voin mennä taukotilaan istumaan kymmeneksi minuutiksi mutta miksi minun pitäisi keskeyttää työni kun toinen työntekijä tahtoo pitää ylimääräisen tupakkatauon?”

Ja miksi sinä et pitäisi ylimääräistä taukoa samaan aikaan?

+ Aika harvassa on ne tupakoitsijat, jotka imevät röökiä kymmenen minuutta kerrallaan. Ehkä jos polttaa useamman putkeen.

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.9.24 10:12:31

Pidä itse tauko aina kun työkaveri tupakoi. Mene vaikka sisälle siksi aikaa. Luulisi, että pomoakin alkaisi jossain kohtaa kiinnostamaan!

  Re: Altistun tupakoinnille töissä

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   25.9.24 10:37:11

Työsuojeluun yhteyttä. Ei ole laillista altistua työtä tehdessä tupakansavulle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.