Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: Piip 
Päivämäärä:   24.9.24 22:05:03

Johtajasopimuksella ilman työaikaa tai usein/hetkellisesti yli 8h työskentelevät (vanhemmat). Miten käytännössä arkenne toimii? Milloin teette työt ja miten palautumisen laita?

Itselläni olisi nyt työprojekti, jossa kannattaisi mahdollisesti venyä enemmänkin (saldoja keräten). Minulla kuitenkin jo muutama pidempi työpäivä vaikuttaa palautumiseen ja arkeen sekä sitä kautta toki lapsiin.
Työpäivien virka-aika menee viestintään ja palavereihin, joissa olen joko vetäjänä tai aktiivisena osallistujana. Keskittymistä vaativat pidemmät parin tunnin hommat tuntuvat jäävän helposti virka-ajan jälkeen. Haluaisin onnistua tässä, mutta en tiedä pystynkö tekemään iltaisin koneella, ilman että terveys menee. Unentarve siellä mieluummin 9h laidassa. Saldoa kertynyt vuoden alusta vain n. 20h eli hyvin maltillista vielä.

Ja tämän projektin ulkopuolelta, pitäisikö haaveet työajattomista johtajapesteistä unohtaa kokonaan näillä spekseillä? Päiväkoti-ikäiset lapset ja mies 8-16 duunissa. Voi tietenkin olla, että elämäntilanne kevenee ja työ ei kuormita aivoja niin paljon, kun viitekehys tulee tutummaksi.

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   24.9.24 22:08:04

Meinasin sanoa et ei onnistu mitenkään ilman että perhe kärsii ja mies ottaa leijonan osan vastuuta, mut sitten luin eteenpäin...

Saldoa vuoden alusta 20h ja nyt murehdit venymistä :'D

Mulla oli tavallisena rivityöntekijänä saldoa 75 h keväällä 3 kuukaudelta kerättynä ja se oli vähiten meen tiimissä kun on ne pienet lapset.

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: Piip 
Päivämäärä:   24.9.24 22:11:48

Niin, toistaiseksi oon onnistunut pitämään saldoja pois kyllä. Mutta silti koen kuormittavaksi vaikka tehdä 2*10 h päivän viikossa. Yleensä oon työpaikalla lasten kuskauksen jälkeen klo 8.15 ja lähden 16.30-17.

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: jane 
Päivämäärä:   24.9.24 22:14:10

kyllä sun kannattaa unohtaa kaikki haavet johtajuudesta. Sulla on totaalisen väärä asenne. Ei susta ole siihen.

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.24 22:14:31

Mites alaisten liukumat?

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.24 22:15:05

No miten palaudut? Nukut aika paljon. Liikutko? Syötkö terveellisesti? Oletko normaalipainoinen?

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: Piip 
Päivämäärä:   24.9.24 22:19:22

Onko täällä oikeesti ketään johtajasopimuksella työskentelevää?

Liikun, kunhan ehdin, syön terveellisesti ja olen hoikka. Nukun tavallisesti hyvin eikä työasiat useinkaan herättele öisin. Olen nyt siis kohtuullisen hyvässä tasapainossa. Siksikin kysyn vertaistukea, että luonnollisestikin tämä tasapaino järkkyy ainakin hetkellisesti, kun töitä tekee enemmän.

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.9.24 22:20:03

Pitäisikö työpaikan viestintää ja palaverikulttuuria miettiä, jos 40h viikosta menee niihin?

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: Piip 
Päivämäärä:   24.9.24 22:21:23

Päivämäärä24.9.24 22:14:31

Mites alaisten liukumat

Nyt ei ole alaisia. Aiemmin on ollut ja silloisessa työssä omat liukumani kyllä ylittivät aina alaisten, joskaan en antanut niiden itselläkään kasautua vaan pidin sopivissa hetkissä pois.

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.24 22:23:46

No jos et jaksa, niin sitten et vaan jaksa. Ihmiset on erilaisia.

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   24.9.24 22:28:30

11-12 tuntista päivää vedetty yli kaksi kuukautta 7 päivää viikossa ja kaksi vapaapäivää.

Torstaina pistän luurin kiinni ja tulen takaisin seuraavana tiistaina.

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   24.9.24 22:28:50

Jos koet nyt kuormittavaksi kaksi 10h päivää viikossa, niin unohda. Menetät terveytesi.
Ehkä myöhemmin elämässä kun lapset kasvaa ja jos saat sun resilienssiä kasvatettua?

Toki johtajan roolit ei aika ole samanlaisia, mutta uskoisin että miltein jokaisessa johtajan työssä tulee hetkiä/kausia että on venyttävä ja samalla pään pitää toimia.

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: älkndsfnf 
Päivämäärä:   24.9.24 22:31:24

Olen keskisuuren yrityksen toimari. Menen töihin ennen 8, lähden kotiin 17 maissa mutta sitten teen töitä kotona vielä 21-24. Viikonloppuna teen töitä ainakin sunnuntaina.
Lapsia näen siinä 17-20 välillä, vien harkkoihin jne. Kun lapset treenaa, käyn sillä aikaa itse lenkillä.
Mies hoitaa myös paljon vaikka hänkin tekee paljon töitä.
Meillä on au pair ja siivooja käy kerran vkossa.
En ole esityisen kuormittunut, ja tästä saa oikein hyvän korvauksen.

ps. Johtajilla ei ole työaikaa eikä johtajat kerää "saldoja" ;)

  Re: Johtajasopimuksella työskentelevät tms

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   24.9.24 23:56:46

Itse olen myös tj ilman työaikaa. Aloitan työt yleensä klo 9, kun lapset viety kouluun/hoitoon. Klo 16 - 20 menee perheen kanssa ja lasten harrastuksissa, mutta usein silloinkin välissä hoidan työasioita ja sitten 20-24 taas töitä. Viikonloppuisin teen töitä vähän tarpeen mukaan, välillä montakin tuntia päivässä molempina päivinä, välillä en edes vastaile sähköposteihin, jos ei kiireellisiä. En kuormitu ja nautin työstäni. Kotityöt välillä kärsii, mutta se ei niin stressaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.