Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   24.9.24 15:52:53

En vain pysty keskittymään, vaikka tekstin lukeminen on mulle helppoa. Kun alan kuunnella kirjaa, pääni rupeaa kirjoittamaan ja kuuntelen omaa ääntäni enkä tekstiä.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.24 16:37:45

Sitä voi opetella. Itse aloitin kuuntelemalla podcasteja, nykyään sujuu kirjankin kuuntelu.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: pallo 
Päivämäärä:   24.9.24 16:51:07

Suosiolla nopeuta lukunopeutta, kokeile aluksi ainakin 1.3-kertaisella. Ei siihen normaalinopeuteen jaksa keskittyä, jos on yhtään nopeampi lukija tai adhd-piirteitä.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.24 16:52:23

Eikö teitä häiritse noissa se jos lukijalla on ihme virheellisiä painotuksia sanoissa tai tavuissa, sanoja tai niiden lopputavuja kiekaistaan tai lukijalla on sössöässä ja kaikki ässät on äZZZZZiä? Aika vähän on miellyttävän kuuloista lukemista, siis ääntämyksen ja äänen kannalta.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   24.9.24 16:54:03

Minulle toimii. Jännä, miten me ollaankaan erilaisia ;)

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.9.24 16:54:36

Mä oon sellainen, etten ole ikinä osannut kuunnella mitään lenkillä. Tykkään silloin olla täysin omien ajatusteni kanssa. Toki mulla on koiratkin niin haluan keskittyä niihin mutta vaikka ei oliskaan niin en kuuntelisi yhtään mitään.

Äänikirjoja pystyn kuuntelemaan ainoastaan autolla ajaessa ja siivotessa, muuten en.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   24.9.24 17:15:51

No eihän kukaan pakota äänikirjoja kuuntelemaan, jos niistä ei osaa nauttia. Jokaiselle jotakin.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   24.9.24 17:25:53

Mäkään en pysty kuuntelemaan äänikirjoja, mutta podcasteja kyllä! Äänikirjoissa ärsyttää tosi monet lukijat, juuri tuo ässän ääntäminen ja kaikki muu. Alan keskitty vain siihen ärsyttävään ääntämiseen ja kirja menee hukkaan.

Lenkeillä tykkään olla ilman kuulokkeita ja nauttia luonnon äänistä + kuulee jos tulee pyöräilijä/koira mitä pitää väistää.

Ei joka paikassa tarvi kuunnella jotain... ihmisille tekis hyvää olla ihan hiljaisuudessa välillä ja juuri omien ajatusten kanssa.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   24.9.24 17:36:23

A, kyllä sitä hiljaisuutta riittää, vaikka lenkillä kuuntelisikin jotain. Ihmisille tekisi hyvää ymmärtää, etteivät kaikki ole samanlaisia kuin minä itse.

S:n vastaus oli toisaalta hieman pelottava. Haluat keskittyä koiriisi, etkä kuunnella muuta samalla, mikä on ok. Mutta ajamiseen et halua keskittyä?

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   24.9.24 17:45:00

"Eikö teitä häiritse noissa se jos lukijalla on ihme virheellisiä painotuksia sanoissa tai tavuissa, sanoja tai niiden lopputavuja kiekaistaan tai lukijalla on sössöässä ja kaikki ässät on äZZZZZiä? Aika vähän on miellyttävän kuuloista lukemista, siis ääntämyksen ja äänen kannalta.

Voi kyllä. Jostain syystä suomenkielisissä törmää näihin aika usein ja siksi kuuntelenkin melko vähän kotimaista tuotantoa. En myöskään kuuntele säkki päässä tehtyjä nauhoituksia, eli äänenlaatu pitää olla myös hyvä.
Toisaalta tämä johtaa siihen, että monta mielenkiintoista kirjaa on jäänyt kuuntelematta - toisaalta hyvien lukijoiden kautta olen löytänyt paljon sellaisia, joihin en ehkä muuten olisi tarttunut.

Ap:lle,
niin meitä on joka lähtöön. Olen kuunnellut tälle vuodelle 18 äänikirjaa ja lukenut 50, kummankaan kanssa ei ole ongelmia. Pallon vinkkaama suurempi lukunopeus voi auttaa, tai sitten se voi pahentaa. Ärsyynnyn älyttömästi tehonopeutta puhuvista ihmisistä, joten itse saisin siitä todennäköisesti vain näppylöitä.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   24.9.24 17:47:09

Suosittelen aloittajaa lopettamaan tilauksen. Mitäpä sitä turhasta maksaa. Vai onko se turha vain lenkeillä? Muualla onnistuu kuuntelu?

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.9.24 17:58:53

"S:n vastaus oli toisaalta hieman pelottava. Haluat keskittyä koiriisi, etkä kuunnella muuta samalla, mikä on ok. Mutta ajamiseen et halua keskittyä?"

Et nyt oikein ymmärtänyt - pystyn kuuntelemaan äänikirjoja ainoastaan ajaessa ja siivotessa - koska minulla on silloin jotain muutakin tekemistä kuin se kuunteleminen. Sen sijaan en todellakaan pysty kuuntelemaan äänikirjoja vaikka niin, että menen sohvalle istumaan. Silloin keskittyminen herpaantuu ja alan ajattelemaan ihan jotain muuta.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   24.9.24 18:07:51

Lenkillä kuunnellaan luonnon ääniä!

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   24.9.24 18:10:11

"Mäkään en pysty kuuntelemaan äänikirjoja, mutta podcasteja kyllä!"

Sama juttu. Kuuntelen paljon puheongelmia esimerkiksi Yleltä, samoin podcasteja.

"Suosittelen aloittajaa lopettamaan tilauksen. Mitäpä sitä turhasta maksaa."

Eihän se turha ole, kirjoja voi lukea.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   24.9.24 18:15:25

ok

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.9.24 18:24:58

Minulla kesti myös jonkin aikaa opetella kuuntelemaan äänikirjoja. Aloitin podcasteilla ja siirryin kirjoihin. Nykyään kuuntelen kirjoja aina autoa ajaessa, yleensä myös koiralenkeillä, siivotessa jne.

Kuuntelen nopeutettuna ja olen oppinut yllättävän immuuniksi lukijan ääntämykselle ym. Toki nopeutuskin häivyttää näitä.

  Re: BookBeat on mulle ihan turha lenkeille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.24 18:32:57

En ole enää äänikirjapalveluista maksanut kun tuntirajat tulivat. Kotitoimistolaiselle suurkuluttajalle 20 tuntia saattaa paukkua muutamassa päivässä. Youtubesta löytyy paljon.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.