Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: ammatti 
Päivämäärä:   24.9.24 14:32:14

Monelta heräätte tallille? Mitä teidän työrutiineihin kuuluu? Millaisia (kisa)hevosia hoidatte?

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.9.24 15:21:34

Saisit ehkä enemmän vastauksia, jos olisit kirjoittanut hevosenhoitajat. En ole mielestäni tyhmä, mutta hetken kesti tajuta...

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   24.9.24 15:25:51

En tiedä, itse olen vain tuty ammatiltani. Tekeekö kukaan muu näitä tuty:n hommia? Anyone?

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: Heppihoitsu 
Päivämäärä:   24.9.24 15:29:03

Ruokinta vaille 7 ja siitä se lähtee. Joskus ratsastan tuossa välissä, joskus menen takaisin kahville ja pukemaan. Käytän kävelijät koneessa, loimitan, tarhaan, siivoan karsinat. Syötän ja juotan. Huollan ratsastusalueet, tilaan rehut ja kuivikkeet ja useimpien kohdalla "hoidan" kengityksen eli sovitaan kengittäjän kanssa päivä jolloin tulee ja vien ja haen hepoja. Sama eläinlääkärin kanssa jos ei ole mitään ihmeempää mihin omistajaa tarvitaan, mutta se on vähän eri juttu.

Siivoan ja huollan tilat sisällä ja ulkona.

Organisoin :D

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   24.9.24 15:31:17

hehot :D

No en ole onneksi enää alalla, mutta menneissä työpaikoissa työt ovat alkaneet klo 6-8 välillä. Töihin on useimmiten kuulunut kaikki perusrutiinit, eli ruokinta, tarhaus, siivous, minkä lisäksi paikasta riippuen mm. myyntihevosten ratsastus, varsojen ja nuorten hevosten käsittely, astutuksissa avustaminen, klinikka-avustajana toimiminen, terapia-avustajana toimiminen, harjoittelijoiden ohjaus jne. Hevosia on ollut ihan laidasta laitaan, ratsuja kuitenkin.

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: Ade 
Päivämäärä:   24.9.24 15:37:34

Jestas tulin vain katsomaan mitä heho tarkoittaa.
En voi vastata, koska olen saho.

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.24 15:38:56

Luin: ammatti hiehot.

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   24.9.24 15:39:55

Minähän olemkin näköjään kiho. Ajatella!

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: hihi 
Päivämäärä:   24.9.24 16:24:58

Itse olen kome. Muita paikalla? :D

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: Pilkku 
Päivämäärä:   24.9.24 16:43:08

Itse olen vaan tylsästi elty. :(

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: Tehotyttö 
Päivämäärä:   24.9.24 16:46:17

Täällä olis teho :D

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: migge 
Päivämäärä:   24.9.24 16:51:28

Ymas täällä!

Mutta asiaan. Silloin vielä, kun olin heho (:'D), alkoi aamutalli ekassa työpaikkaa klo. 6 ja työmatka oli 30min. Kello soi siis 4.45, että ehdin töihin. Toisessa työpaikkaa, missä sitten olinkin 5 vuotta, aamutalli alkoi klo. 6.30, työmatka oli 15min ja heräsin 5.45. Molemissa työaika oli 8h sisältäen lounastunnin (20min), jonka yleensä ehdin kummassakin paikkaa pitää.

Molemmissa paikoissa oli sekä omistajan kilpahevosia että yksityisiä, joista osa kilpaili ja osa ei. Molemmissa töihin kuului ihan ne tavalliset eli hevosten ruokinta, tarhaus, tallin ja tarhojen siivous, sosiaalitilojen siivous, pohjien huoltoa, aitojen korjausta jne. Tuossa jälkimmäisessä paikkaa toimin myös tallinpitäjän hevosenhoitajana muiden töiden ohessa eli varustin ja kävelytin hänelle hevosia. Siellä huoltotyöt (esim. ne rikkoutuneet aidat) eivät kuuluneet minulle. Ensimmäisessä paikkaa työnkuvani oli sen verran laaja, että siinä en olsii enää ehtinyt alkaa kenellekään hevosia laittamaan kuntoon.

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: hihihi 
Päivämäärä:   24.9.24 18:03:34

Heho heho heho hehe hehe :'D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.