Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: ammatti 
Päivämäärä:   24.9.24 14:32:14

Monelta heräätte tallille? Mitä teidän työrutiineihin kuuluu? Millaisia (kisa)hevosia hoidatte?

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.9.24 15:21:34

Saisit ehkä enemmän vastauksia, jos olisit kirjoittanut hevosenhoitajat. En ole mielestäni tyhmä, mutta hetken kesti tajuta...

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   24.9.24 15:25:51

En tiedä, itse olen vain tuty ammatiltani. Tekeekö kukaan muu näitä tuty:n hommia? Anyone?

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: Heppihoitsu 
Päivämäärä:   24.9.24 15:29:03

Ruokinta vaille 7 ja siitä se lähtee. Joskus ratsastan tuossa välissä, joskus menen takaisin kahville ja pukemaan. Käytän kävelijät koneessa, loimitan, tarhaan, siivoan karsinat. Syötän ja juotan. Huollan ratsastusalueet, tilaan rehut ja kuivikkeet ja useimpien kohdalla "hoidan" kengityksen eli sovitaan kengittäjän kanssa päivä jolloin tulee ja vien ja haen hepoja. Sama eläinlääkärin kanssa jos ei ole mitään ihmeempää mihin omistajaa tarvitaan, mutta se on vähän eri juttu.

Siivoan ja huollan tilat sisällä ja ulkona.

Organisoin :D

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   24.9.24 15:31:17

hehot :D

No en ole onneksi enää alalla, mutta menneissä työpaikoissa työt ovat alkaneet klo 6-8 välillä. Töihin on useimmiten kuulunut kaikki perusrutiinit, eli ruokinta, tarhaus, siivous, minkä lisäksi paikasta riippuen mm. myyntihevosten ratsastus, varsojen ja nuorten hevosten käsittely, astutuksissa avustaminen, klinikka-avustajana toimiminen, terapia-avustajana toimiminen, harjoittelijoiden ohjaus jne. Hevosia on ollut ihan laidasta laitaan, ratsuja kuitenkin.

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: Ade 
Päivämäärä:   24.9.24 15:37:34

Jestas tulin vain katsomaan mitä heho tarkoittaa.
En voi vastata, koska olen saho.

  Re: Hoi te ammatti hehot!

Lähettäjä: -