Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Älykännyköiden kauheus, kaikki on uhkaa

Lähettäjä: Mamma 
Päivämäärä:   24.9.24 10:25:58

Kun näin vanhemmalla iällä opettelee älykännykän käyttöä, epäluulo kalvaa. Tuntuu hankalalta antaa kortin tiedot esimerkiksi MobilePayhin tai ottaa käyttöön mobiilivarmenne.

Tuota mobiilivarmennetta ei ole edes lapsillani, koska heidän liittymissään sitä ei ole käytössä tai se on maksullinen. Omassa liittymässäni se on maksuton.

Mutta ajattelin, että täysillä päätyyn. Olen käyttänyt vain luotettavaksi väitettyjä palveluita, mutta saa nähdä, mitä tästä tulee.

  Re: Älykännyköiden kauheus, kaikki on uhkaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.9.24 10:29:24

Mikäs on vanhempi ikä? Mulla kerran oli lähes 100 vee pappa, joka soitti pankkiin ja kehui, että onpas käteviä nämä tunnarit, ei tarvinnut lähteä pankkiin istumaan ja jonottamaan. Ja soitti kuskymppinen rouva, jolla "ei mulla mittää sellaisia tunnuksia ole, ei näin vanha niistä tajua...."

  Re: Älykännyköiden kauheus, kaikki on uhkaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.24 10:31:11

No mobiilivarmennehan kannattaa ehdottomasti ottaa käyttöön.

  Re: Älykännyköiden kauheus, kaikki on uhkaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.24 10:33:02

Mobiilivarmenne on periaatteessa turvallisempi kuin pankkitunnukset, sillä huijarit eivät tee mobiilivarmenteella mitään. Pankkitunnuksia ne haluaa.

  Re: Älykännyköiden kauheus, kaikki on uhkaa

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   24.9.24 10:55:34

"Ja soitti kuskymppinen rouva, jolla "ei mulla mittää sellaisia tunnuksia ole, ei näin vanha niistä tajua...."

Nää on kyllä aina vähän koomisia. :D Hyvä rouva, ymmärrättehän että ne tunnukset ovat olleet olemassa jo viimeistään siitä kun olitte nelikymppinen, ja vastaavien asioiden kanssa olette joutuneet toimimaan melkein ammatissa kuin ammatissa jo kauan ennen sitäkin?

  Re: Älykännyköiden kauheus, kaikki on uhkaa

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   24.9.24 12:48:03

Mobiilivarmenne on kätevä.

  Re: Älykännyköiden kauheus, kaikki on uhkaa

Lähettäjä: Foi 
Päivämäärä:   24.9.24 13:02:05

Joo mä niin tiedän tunteen. Nykyään tämä maailma toimii lähestulkoon vain Appien avulla. Ja kun niitä latailee, niin pitää samalla hyväksyä, että antaa oman puhelimensa kaikki tiedot Appsin käyttöön. Mua kyllä arveluttaa jakaa sijaintiani, puhelinluetteloani tai valokuvia yhtään minkään appsin kanssa kun en oikeasti ymmärrä mihin niitä tietoja oikeasti tarvitaan.

  Re: Älykännyköiden kauheus, kaikki on uhkaa

Lähettäjä: Kysyn 
Päivämäärä:   24.9.24 13:06:03

"Mobiilivarmenne on kätevä."

Miten se toimii? Voiko sillä kirjautua sisään myös koneella vai ainoastaan kännykällä?

  Re: Älykännyköiden kauheus, kaikki on uhkaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.24 13:09:01

Tuota mobiilivarmennettahan suositellaan myös niille, joilla ei ole pankkitunnuksia. Mutta jotta mobiilivarmenteen voi ottaa käyttöön, on tunnistauduttava pankkitunnuksilla, että sikäli :D

  Re: Älykännyköiden kauheus, kaikki on uhkaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.24 13:12:18

”Voiko sillä kirjautua sisään myös koneella vai ainoastaan kännykällä?”

Toimii myös koneella.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.