Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Autolla ajaminen on äärimmäistä junttiutta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.24 20:51:06

Eihän edes laivojen kapteenit koske ohjauslaitteisiin. Se on todella tyylitöntä duunariutta.

Ylempi luokka käyttää kuljettajia ja tyylikkäästi elävä alempi luokka julkisia.

Re: Autolla ajaminen on äärimmäistä junttiutta

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   23.9.24 20:57:27

Joo, näinhän se on. Itse lennän päivittäin Pariisiin lounaalle.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.9.24 20:57:49

Vaikka olisin miljonääri niin ajaisin silti itse autollani, koska tykkään siitä.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   23.9.24 20:59:47

Eipä se rahan määrä junttiuteen vaikuta.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.9.24 21:02:07

Ei se autoilijoiden vika ole, että kaavoittajat on juntteja, jotka sijoittaa arjen toiminnot autoa vaativalle etäisyydelle toisistaan.

"tyylikkäästi elävä alempi luokka julkisia."
-Kukaan tyylikkäästi elävä ei koske julkisiin kulkuvälineisiin pitkällä tikullakaan. Ne on olemassa ihmisille, joilla on vain huonoja vaihtoehtoja elämässä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.9.24 21:17:59

Eikös rikkaat omista kalliita veneitä ja ilolla ajele niitä itse ylpeydellä. Ja ajavat ferrareitaan sinne tänne.

Lähettäjä: Pilkku 
Päivämäärä:   23.9.24 21:31:13

Odotan sitä aikaa, kun keksitään täysin itsenäisesti mutta silti turvallisesti ajavat autot. Olisi nannaa nukkua tai lukea kirjaa kaikki työmatkat.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   23.9.24 22:07:29

Sitten olen onnellisesti juntti, kuten kaikki naapurini varatuomarista ( hui! Hän on ajanut ralliakin) eläinlääkäriin. Vai olisiko kuitenkin niin että muita nimittelevä ihminen ei loista argumentointitaidoillaan ;)

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   23.9.24 22:11:30

Kyllä taitaa laivojen kapteenit koskea alusten ohjauslaitteisiin, mutta eivät sentään joudu itse tankkaamaan, se se vasta äärimmäistä junttiutta on, tarkkailla tai latailla itse jotain koslaa. Siihen vetäisin rajan.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   24.9.24 00:50:23

Todellakin kipparit koskee ohjauslaitteisiin. Viimeksi nyt illalla kun tultiin satamaan. Kippari täällä puikoissa oli kunnes tuli aika ottaa laiva käsiohjaukseen.

Onnellinen juntti silti minäkin. Kotona maasturi jota ajan hyvillä mielin kun pitää päästä paikasta toiseen.

Lähettäjä: sköne 
Päivämäärä:   24.9.24 01:32:50

"Eihän edes laivojen kapteenit koske ohjauslaitteisiin. Se on todella tyylitöntä duunariutta."

Kerro minulle ettet tiedä mitään merenkulusta, kertomatta ettet tiedä mitään merenkulusta. Ensinnäkin saa olla jo aika iso laiva, että nykyään on varaa olla erillinen ruorimies ohjaamassa, ja siinäkin tapauksessa kapteeni kyllä itse käyttää konespaakeja. Ja vielä isompi paatti saa olla että brygalla on erikseen perämies tekemässä sen ja kapteeni ohjaa alusta vain sanallisin komennoin, silloin puhutaan ruotsinlaivan kokoluokasta tai isommasta - ja tässäkin tapauksessa moni kapteeni tykkää silti itse ajaa sitä konetta, ainakin vähääkään kinkkisemmässä tilanteessa, tai on vähintäänkin joka hetki valmiina tekemään niin.

Nykyään kun miehistöt on vedetty aivan äärimmilleen tappiin niin melko iso paatti saa olla kyseessä ennenkuin mennään perinteisellä systeemillä, jossa kapteeni on vain kapteeni eikä aja vahtia. Ja kaikissa sitä pienemmissä hän tyypillisesti ajaa kaikki satamiin sisääntulot ja ulosmenot, sekä tietysti koskee ohjauslaitteisiin joka vahdissaan (8-12 tuntia vuorokaudessa) koska ketään muutakaan siellä ei ole sitä tekemässä.

Ja tietenkään tällä ei ole tyylin kanssa yhtään mitään tekemistä, vaan rahan. Kapteeni joka sanoo "en koske ohjauslaitteisiin, koska se on tyylitöntä" saa kenkää nopeammin kuin ehtii kissaa sanoa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.9.24 01:35:22

Jotenkin ei taas jaksa näitä tylsiä provoaloituksia.

Lähettäjä: nauru 
Päivämäärä:   24.9.24 06:15:09

On junttia myös itse ohjastaa hevostaan, kyllä hyväosaisen hevosta ohjaa joku jolla on vain huonoja vaihtoehtoja elämässä tarjolla!

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   24.9.24 08:08:39

Nytkö tämä Junttihullu on ilmaantunut tännekin! Taivas varjelkoon meitä hänen jokapäiväisiltä "tämä on junttia" aloituksilta.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.9.24 08:13:21

Aika monet rahamiehet ja -naiset ajaa kyllä esim. urheiluautoja, purjeveneitä, pienlentokoneita ym. Köyhien halpoja auton raatoja nyt ei rikkaat ajele ja köyhätkin vaan koska on pakko. Julkisissa ei ole mitään tyylikästä. Kusenhajuisissa kulkuneuvoissa kuuntelet juoppojen sössötystä ja väistelet nakkeja.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   24.9.24 08:26:40

Rahaa= ei juntti????? Huutonaurua

Lähettäjä: Mamaa 
Päivämäärä:   24.9.24 08:32:34

"Kukaan tyylikkäästi elävä ei koske julkisiin kulkuvälineisiin pitkällä tikullakaan. Ne on olemassa ihmisille, joilla on vain huonoja vaihtoehtoja elämässä."

En ehkä ole tyylikäs, mutta kylläkin korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen, eikä mikään voima saisi minua siirtymään arjessa takaisin auton käyttöön. Menen ensin metrolla keskustaan ja sieltä junalla Keravalle. Huomattavasti helpompaa kuin auton käyttö. Samalla pystyimme luopumaan toisesta autosta, mikä tuo aivan jättimäiset säästöt.

Julkisissa voin lukea tai kuunnella äänikirjaa, selailla sanomalehteä tai vaikka palautua työpäivästä ennen lasten kohtaamista. On ihanaa lepoa saada hetki istua rentoutuneena henkisesti kuormittavan työpäivän jälkeen.

Joissain Euroopan suurkaupungeissa kukaan tervejärkinen ei käytä autoa. Sen käytöstä on paikoin tehty aivan hirvittävän kallistakin. Pysäköinnin hinnalla ajaa julkisilla ties kuinka paljon.

Lähettäjä: Mamaa 
Päivämäärä:   24.9.24 08:34:34

Edelliseen lisäys.

Sama koskee pitkiä matkoja. Vähintään minä ja usein lapsetkin matkustavat junalla, jos vain pystyvät. Miehelle jää uuvuttava ajo paitsi silloin, kun käytämme pohjoiseen mennessä autojunaa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   24.9.24 16:56:40

Se, että auton käytöstä tehdään päättäväisesti koko ajan vaikeampaa ja kalliimpaa, samalla kun useimpien palkalla saavutettavissa olevat asuinalueet ajautuu entistä kauemmas työpaikoista, ettet voi liikkua omin avuin, ei varsinaisesti tee julkisesta liikenteestä hyvää, se vaan tekee muista vaihtoehdoista vielä huonompia.

Junathan olisi ihan mahtava liikkumismuoto, jos voisi saada oman vaunun, jossa ei ole muita mölyämässä ja haisemassa ja jossa on oma vessa, jota kukaan muu ei käy paskomassa matkan aikana. Ja toki junien esteettinen taso saisi olla jotain muuta kuin se nykyinen halvan muovin riemuvoitto. Jopa nuoruuteni pikajunat suoraan radalle tyhjentävine vessoineen oli korkeatasoista muotoilua nykyisiin kammotuksiin verrattuna.

Päivämäärä:   24.9.24 17:26:20

Mamaa: Näin me ihmiset ollaan erilaisia, autolla ajaminen on mulle parasta terapiaa.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   24.9.24 18:33:24

Selevä. :D

Minä olen ihan mielelläni juntti. Tykkään asua maalla, eikä tänne julkiset kulje. Vielä ei ole varaa myöskään kuljettajaan auton lisäksi. Mutta eikai siinä. Käytän mieluummin rajallisen energiani rakentavammin kuin siihen, että pitäisi luokitella ihmisiä junteiksi ja ei- junteiksi.

Onnea aloittajalle valitsemallaan tiellä. :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.9.24 19:47:53

Lande-Lissu ajeli autolla tiluksillaan ihan huvikseen loppuun asti. Ville ja Kati on myös juntteja kun ajavat autoa, Ville lentäisikin mielellään.

Päivämäärä:   24.9.24 19:56:02

En ikinä kulkisi vapaaehtoisesti julkisilla. Katseita. Mieluummin kävelen, mutta onneksi ei tarvitse kun on auto.

Päivämäärä:   24.9.24 19:56:17

* karseita

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.9.24 20:07:38

Nuoruudenrakkaus oli Hyvin Älykäs TaiteilijaPersoona, ja suhtautui halveksuen autonajotaitoon, vaikkakaan ei itse autoiluun eli kyyti kyllä kelpasi. Ajaminen sopi kuulemma yksinkertaisille ihmiselle, siinähän pitää tietää vain mistä painaa ja mitä polkee jaloilla, sekä kääntää rattia.
Suhtautuminen muuttui reissulla Aasiassa, siellä kun kaikki liikkuu moottoripyörillä/skoottereilla tai vastaavilla. Huomasi että silloin häntä melkein kadutti liika fiksuutensa mopopoikavaiheessa. Onneksi oli sitä pokkaa, taiteilija hankki Erkkola-invamopon ja opetteli ajamaan sekä muut liikenteessä tarvittavat taidot.

Lähettäjä: Bilia 
Päivämäärä:   24.9.24 22:38:53

En missään tapauksessa matkusta julkisilla, niiden hajukin on kuvottava, puhumattakaan että pitäisi odottaa tai vaihtaa kulkupeliä.
Matkustan kotioveltani aina paikkaan minne olen menossa. Lisäksi rakastan autoilua ja olen merkkiuskollinen nelivetopremiumin omistaja. Itse asiassa minulla niitä on kaksi, toinen arkiajoon ja toinen hevoskuljetuksiin ja nuorison kulkupeliksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.