Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Somessa pariskunnan osapuolet käyttäytyvät

Lähettäjä: eri tavoin? 
Päivämäärä:   23.9.24 16:00:12

Ei liity itseeni, koska en ole instassa, mutta ihmettelen paria tuttavapariskuntaa, joissa nainen laittelee kuvia miehestään ja yhteiskuvia instaansa lässynlää-teksteillä, mutta miesten somessa ei ole yhtäkään kuvaa naisystävästä/avokista. Minua ainakin häiritsisi, että mitä mies somessa tekee kun haluaa selvästi vaikuttaa sinkulta.

Onko tuollainen tavallistakin?

Re: Somessa pariskunnan osapuolet käyttäytyvät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.24 16:05:05

Naiset haluaa esittää elämän hymyilevän ja postaa vaan positiivista.
Miehillä ei ole tarve "esiintyä".

Päivämäärä:   23.9.24 16:07:50

Päivittääkö mies siis kumminkin someaan?

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   23.9.24 16:43:37

"että mitä mies somessa tekee kun haluaa selvästi vaikuttaa sinkulta."

Tarkoittaako se, ettei ole kuvia naisystävän kanssa, välttämättä että haluaa vaikuttaa sinkulta? Ei kaikilla ole somessa tietoja/kuvia parisuhteeseen liittyen. Ehkä ihan hyväkin, ettei koko maailma tiedä, kuka on kenenkin kanssa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.9.24 16:44:01

Jokaisella on omanlaisensa sometyyli. Jos itse haluaa jotain tietyn tyyppistä hehkutusta harrastaa, niin sitä ei voi vaatia silti toiselta vastoin hänen luonnettaan.

Nuo tosi lässynlää päivitykset tosin yleensä kertoo suhteen vetelevän viimeisiään, joten sikäli voi ollakin, että mies jo valmistelee tiliään sinkkuutta varten samalla kun nainen vielä koittaa vakuttella itseään suhteen jatkumisesta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.9.24 16:49:20

"Naiset haluaa esittää elämän hymyilevän ja postaa vaan positiivista.
Miehillä ei ole tarve "esiintyä". "

Miehet ovat kuitenkin hyviä kertomaan kuinka nimenomaan pitävät positiivisista ja hymyilevistä naisista. Pitäisi olla aina rento ja mitään negatiivista ei saa sanoa tai tuntea.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   23.9.24 16:51:05

Ei some kerro mitään. Meillä hyvä suhde kestänyt monta vuotta, ehkä 2-3 yhteispäivitystä tehty. Mutta instasta jos katsoisi kumman tahansa profiilia, niin ei toisesta ole yhtään mitään.

Lähettäjä: eri tavoin? 
Päivämäärä:   23.9.24 16:54:30

"instasta jos katsoisi kumman tahansa profiilia, niin ei toisesta ole yhtään mitään."

Se onkin eri asia. Tässä oli kyse siitä, että sinä laittaisit ihqudaa-kuvia kumppanistasi ja teistä yhdessä, mutta hänen instassaan sinua ei olisi edes olemassa. Sinä olisit avoimesti varattu ja hän antaisi vaikutelman olevansa sinkku.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.9.24 16:56:21

Täällä on ollut usein keskustelua sosiaalisesta mediasta, tykkäyksistä, kuvista jne.

Minulle esimerkiksi insta on puhdas harrastekanava, seuraan tilejä, joissa on minua kiinnostavaa, harrastuksiini liittyvää sisältöä. Myös tilini seuraajat ovat pääosin ihmisiä, joita kiinnostaa samanlainen sisältö. Tililläni ei ole yhtään kuva minusta eikä miehestäkään, kavereistani en seuraa juuri ketään.

Ymmärrän hyvin, jos haluaa pitää tiliä kertomatta sinne kaikkea - oli sitten parisuhde, lapset, työ tms. Joku muu sitten tekee toisella tapaa. Toiselle instatili on taas usein henkilökohtainen kuvapäiväkirja, ei sekään ole väärin.

Turha tuollaisesta alkaa miettiä mitään tai vetää johtopäätöksiä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.9.24 17:04:30

Kuka on se nolo, se joka laittaa yksityiselämästä kuvia, se joka ei laita, vai se joka tutkii ja analysoi mitä muut laittaa? Koko insta on übernolo.

Päivämäärä:   23.9.24 17:06:29

Minun instassani ei ole yhtään kuvaa pelkästään ihmisestä, on kuvia jossa minä ratsastan tai joku muu tekee jotain tai on osana taiteellista maisemaa, mutta ei siellä mitään mainintaa ole parisuhdestatuksestani. Facebookissa kyllä lukee ja siellä on joku yhteiskuvakin alkuajoilta. Miehellä on minusta enemmän mainintoja instagramissaa ja fb:ssä, jälkimmäiseen kun harvoin postaan mitään, jaan vaan IG:sta välillä.

Instagram on omanlaisensa harrastus, ei sellainen alusta kuin facebook. Sisällön on hyvä sopia profiiliin, miksi sitä sanotaan missä näkyy kaikki viimeisimmät kuvat. Sinne kun jonkun pärstäkuvan laittaisi viereen niin olisi kyllä aika wtf. :D Tiläni seuraa ystävät ja tuttavat ja lähinnä päivittelen sieltä retkikohteita, kivoja (luonto)kuvia jne, enkä tosiaankaan mitään ihmissuhteita.

Lähettäjä: Tuota 
Päivämäärä:   23.9.24 17:12:18

"Kuka on se nolo, se joka laittaa yksityiselämästä kuvia, se joka ei laita, vai se joka tutkii ja analysoi mitä muut laittaa?"

Eikö niitä siksi sinne laiteta, että muut niitä katsoisivat? Ja jos niitä laittaa, niin silloin on mahdollista, että muut jotakin ajattelevat. Vähän sama kuin marista, että saa haukkumisia kun laittaa omia pärstäkuviaan julkiseen instaan. No voi olla, että ei saa vain pelkkiä wau upea kaunotar-kommentteja (varsinkaan jos ei ole kaunotar vaikka niin luulee), mutta se pitäisi ymmärtää laittaessaan. Pakkohan ei ole laittaa niin ei kukaan kommentoi.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   23.9.24 17:13:39

Ihmisiä on erilaisia. Toiset päivittävät paljon parisuhteestaan ja tägäilevät kumppaninsa joka postaukseen.

Toiset taas haluavat pitää kotiasiat yksityisinä. Tai ovat muuten vähän ujoja esittämään julkisesti tunteitaan puolisoa kohtaan.

Itse postailen aika paljon, mutta lähinnä hevosista ja koirista. Joskus jostain lomapuuhista. Miestäni mainitsen harvoin, koska tiedän hänen kiusaantuvan sellaisesta. Hän ei ole instassa tai facessa ollenkaan eikä tykkää "levitellä asioitaan" julkisesti.

Päivämäärä:   23.9.24 17:23:08

Ei minunkaan miehelläni ole yhtään kuvaa minusta somessaan. Johonkin julkaisuun minut on tägätty ehkä kaksi kertaa. Yhteistä historiaa on yli seitsemän vuotta.

Lähettäjä: Gebardi 
Päivämäärä:   23.9.24 17:34:46

Nyt on taas niin järjettömiä päätelmiä, että huh :D Jokaisella nyt on oma tyyli päivitellä someaan. Toiset laittaa enemmän, toiset vähemmän, toiset yksityiselämästä elämästään kuin toiset - eikä mikään tyyli ole toista huonompi. Saati nyt kerro yhtään mitään vaikka parisuhteesta. Oikea elämä kun on somen ulkopuolella :)
Minun mieheni on instassa aktiivisempi ja hänellä on esim meistä yhteiskuvia jne ja se on hänelle luontevaa sometusta. Minun profiilistani taas ei löydy esim yhtäkään yhteiskuvaa (ja muutenkin vain muutama kuva, lähinnä stooreja laitan jos jotain.) . Tämä ei kerro mitään suhteemme tilasta. Olemme onnellisia yhdessä ja molemmat olemme yhtä suurella intohimolla tässä suhteessa, vaikka me olemmekin ihan erilaisia somen käyttäjiä.

Lähettäjä: pompom 
Päivämäärä:   23.9.24 17:54:27

” Toiset laittaa enemmän, toiset vähemmän, toiset yksityiselämästä elämästään kuin toiset - eikä mikään tyyli ole toista huonompi. Saati nyt kerro yhtään mitään vaikka parisuhteesta. Oikea elämä kun on somen ulkopuolella :)”

Tämä! Ei voi päätellä kyllä mitään.

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   23.9.24 18:12:11

"Onko tuollainen tavallistakin?"

On

Että sori vaan, ei ne ole eroamassa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.9.24 18:25:54

Mä julkaisen facessa ja instassa lähinnä loma-, luonto, ja hevoskuvia.
Lomakuviin tägään lomaseurani, eli yleensä mieheni.
Mieheni ei ole facessa, ja instassa hänen tilinsä on harrastusta varten. Eli ei tägäile minua sinne.
Yhdessä illan oltu kohta 35 vuotta.

Päivämäärä:   23.9.24 18:49:17

Minä en ole ikinä lisännyt miehestäni mitään someeni. Laittelen joskus jotain koirista/hevosista tms. En koe itselleni luontevaksi, ja mies ei myöskään viihdy kuvattavana. Miehellä on ig-tili, mutta ei taida sitä juuri käyttää. Facessa emme ole olleet kavereita vuosikausiin. Minä kerran suustuspäissäni vuosia sitten poistin miehen kavereista, eikä ole tullut takaisin lisättyä. Mutta kukapa edes käyttää facea enää :D

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.9.24 21:33:44

Siis vaikka laittaisin miehestäni niitä ihkudaa-päivityksiä kuvineen niin eihän se nyt miestä velvoita tekemään samoin. Höpötystä.

Meillä on yhteistä taivalta jo 15 vuotta, joskus alkuaikoina tuli päiviteltyä miehestäkin satunnaisesti, kuvia hänestä taitaa olla alle 5kpl.

Päivittelen pääasiassa harrastuksiin liittyvää sisältöä, en parisuhdeasioita.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.9.24 22:39:58

" Saati nyt kerro yhtään mitään vaikka parisuhteesta"

-No niinhän sitä luulisi! Vaan aina, kun on sattunut ihmettelemään jonkun puolison ja suhteen ihanuuden julistuksen ylitsevuotavaisuutta, on sittemmin käynyt jotain kautta ilmi, miten tuo suhde on juuri siinä kohtaa rakoillut pahemman kerran ja mustasukkaisuuksissaan sitä omille teilleen katoilevaa kumppania on koitettu merkata julkisesti, ettei muut veisi. Nyt en tarkoita mitään normaaleja lomakuvia, vaan sellaista toistuvaa överi lässytystä.

Päivämäärä:   24.9.24 00:32:20

Toinen on julkisempi henkilö ja haluaa pitää somensa vain niihin asioihin. Minä taas olen hyvin pienen piirin ihminen, facekaverita max 50, joten jaan paljon henkilökohtaisempaa sisältöä. Emme ole esim päivittäneet parisuhdestatusta, mitä se faceen kuulu. Lähimmät kyllä tietää että menimme naimisiin ja hyvin pyyhkii ilman että kerään asialle peukaloita. Ja muiden ei tarvitse tietääkään.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.9.24 01:54:42

"Mutta kukapa edes käyttää facea enää :D"

Aika moni, joka tykkää seurailla harrasteryhmiä.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   24.9.24 03:26:27

Haluaa selvästi vaikuttaa sinkulta? Ovat kyllä loistavia nämä tulkinnat.

Lähettäjä: ei aina noinkaan 
Päivämäärä:   24.9.24 04:21:56

Lähettäjä: A
Päivämäärä: 23.9.24 22:39:58
" Saati nyt kerro yhtään mitään vaikka parisuhteesta"

-No niinhän sitä luulisi! Vaan aina, kun on sattunut ihmettelemään jonkun puolison ja suhteen ihanuuden julistuksen ylitsevuotavaisuutta, on sittemmin käynyt jotain kautta ilmi, miten tuo suhde on juuri siinä kohtaa rakoillut pahemman kerran ja mustasukkaisuuksissaan sitä omille teilleen katoilevaa kumppania on koitettu merkata julkisesti, ettei muut veisi. Nyt en tarkoita mitään normaaleja lomakuvia, vaan sellaista toistuvaa överi lässytystä.

Haha, omien kavereiden kohdalla taas tuon tyyliset muutokset taas on aina enteillyt kihloja, yhteisen kodin ostoa, häitä tai vauvauutisia :D Eli ei mitään suhteen rakoilua, vaan just päinvastaista

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   24.9.24 08:15:31

Se, että ei päivitä instaan kuvia kumppanistaan, ei tarkoita että "haluaa vaikuttaa sinkulta". Ihmisillä on hyvin erilaisia tapoja päivittää somea. Joku jakaa sinne vähän kaiken, joku taas lähinnä jotain tiettyä osaa elämästään (jokin tietty harrastus, matkailu, luonnossa liikkuminen, työt, lapset, jne), joku jotain siltä väliltä.

Lähettäjä: Muffe 
Päivämäärä:   24.9.24 09:18:46

Eivät kaikki tosiaan päivitä somea eivätkä kaikki ole siellä ollenkaan. Ei se yksistään kerro parisuhteen tilasta mitään.

Minulla esimerkiksi on mieheni kanssa hyvin onnellinen liitto ja molemmat kyllä ollaan somessa, mutta jotain yhteisjuttuja sinne laitetaan vain harvoin, esim. yhteiseltä ulkomaanmatkalta tai joskus jostain muusta tapahtumasta. Mutta suurinta osaa yhteisistä erityisjutuistakaan sinne ei laiteta.

Eräs toinen tuttavapariskunta sen sijaan päivittää jatkuvasti "I love you<3"-pusukuvia ja ihan jokaisesta jutusta. Kun mennään syömään, laitetaan monta kuvaa kuvateksteineen, että nyt kullan kanssa syömään. Kuvien ottaminen aloitetaan jo hissillä kerrostalon alakertaan laskeutuessa. Kun tavataan kumppanin kanssa ystäviä, otetaan taas paljon yhteiskuvia ja laitetaan someen. Tältä pariskunnalta tulee joka viikko pari kertaa uusia yhteiskuvia. He ovat tietääkseni aidosti onnellisia yhdessä.

Yksi tuttava taas päivittää itse jonkin verran ja laittaa miehensä kanssa "onnellisia" kuvia lasten ristiäisistä, juhlista ym. Mies taas ei laita mitään eikä kyllä koskaan kuvissa hymyile eikä itse koske naista niissä. Tästä pariskunnasta valitettavasti näkee jokainen, paitsi ehkä nainen itse, että suhde ei ole onnellinen eikä tämä mies rakasta naista. Sääliksi käy, ovat olleet yli vuosikymmenen yhdessä ja hankkineet kaksi lasta, ja nyt mies muodon vuoksi vie naisen vihille, vaikka ulkopuolisetkin jo näkevät (ainakin naiset, jotka tuntuvat huomaavan tällaiset asiat helpommin kuin miehet), että rakkaus on yksipuolista. Tällä pariskunnalla somekäytös ehkä sitten heijastaa suhteen todellista tilaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.9.24 09:24:09

Joillekin some on harrastus ja joillekin ei

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.9.24 09:30:37

"Yksi tuttava taas päivittää itse jonkin verran ja laittaa miehensä kanssa "onnellisia" kuvia lasten ristiäisistä, juhlista ym. Mies taas ei laita mitään eikä kyllä koskaan kuvissa hymyile eikä itse koske naista niissä. Tästä pariskunnasta valitettavasti näkee jokainen, paitsi ehkä nainen itse, että suhde ei ole onnellinen eikä tämä mies rakasta naista. Sääliksi käy, ovat olleet yli vuosikymmenen yhdessä ja hankkineet kaksi lasta, ja nyt mies muodon vuoksi vie naisen vihille, vaikka ulkopuolisetkin jo näkevät (ainakin naiset, jotka tuntuvat huomaavan tällaiset asiat helpommin kuin miehet), että rakkaus on yksipuolista. Tällä pariskunnalla somekäytös ehkä sitten heijastaa suhteen todellista tilaa."

Ai että miesparka on ollut vasten tahtoaan parisuhteessa vuosikymmeniä, hankkinut lapsia ja nyt vielä joutuu väkisin naimisiinkin :D

Ja kaiken tämän sinä päättelit siitä, että mies on vakava kuvissa? Toiset on jäyhiä eikä tykkää julkisesti lääppiä. Ei se vielä tarkoita, että suhde oliaai onneton, jos kumppani on tyytyväinen ukkoonsa.

Lähettäjä: Ab 
Päivämäärä:   24.9.24 10:13:11

Mieheni ei käytä somea, ei tykkää kuvata eikä olla kuvattavana tai roikkua kännykällä. Kunnioitan hänen mieltymyksiään enkä yhteisillä lomilla tai vapaa-ajalla käytä aikaa somettamiseen tai pakotettuihin yhteiskuviin. Omista harrastuksista saatan välillä julkaista joitain kuvia ja enemmän somettavien kavereiden kanssa aikaa viettäessä olen tägätyynä usein joihinkin heidän postauksiin. Somen perusteella joku varmaan voisi luulla että olen sinkku, vaikka hyvinvoiva, ihana ja pitkäaikainen parisuhde onkin olemassa :D Että ei se somen päivitys/päivittämättömyys minusta korreloi sen kanssa, miten paljon kumppanistaan välittää/on välittämättä.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   24.9.24 10:33:44

"Yksi tuttava taas päivittää itse jonkin verran ja laittaa miehensä kanssa "onnellisia" kuvia lasten ristiäisistä, juhlista ym. Mies taas ei laita mitään eikä kyllä koskaan kuvissa hymyile eikä itse koske naista niissä. Tästä pariskunnasta valitettavasti näkee jokainen, paitsi ehkä nainen itse, että suhde ei ole onnellinen eikä tämä mies rakasta naista. Sääliksi käy, ovat olleet yli vuosikymmenen yhdessä ja hankkineet kaksi lasta, ja nyt mies muodon vuoksi vie naisen vihille, vaikka ulkopuolisetkin jo näkevät (ainakin naiset, jotka tuntuvat huomaavan tällaiset asiat helpommin kuin miehet), että rakkaus on yksipuolista. Tällä pariskunnalla somekäytös ehkä sitten heijastaa suhteen todellista tilaa."

Siis apua, ajatteleekohan joku omastakin parisuhteesta että se on täysin yksipuolinen ja onneton, koska ei juuri kosketella toisiamme julkisesti :D:D Eikä kuvissakaan.

Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää millainen jonkun parisuhde on. Suljettujen ovien takana voi tapahtua jotain ihan muuta kuin miltä julkisesti näyttää, niin hyvässä kuin pahassakin.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   24.9.24 10:40:27

Mites jos mies ei ole somessa ollenkaan, antaako vaikutuksen ettei ole olemassakaan?

Lähettäjä: Best 
Päivämäärä:   24.9.24 10:42:58

LähettäjäNoh
Päivämäärä24.9.24 10:40:27

Mites jos mies ei ole somessa ollenkaan, antaako vaikutuksen ettei ole olemassakaan?

:DDD!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.