Lähettäjä: Muffe
Päivämäärä: 24.9.24 09:18:46
Eivät kaikki tosiaan päivitä somea eivätkä kaikki ole siellä ollenkaan. Ei se yksistään kerro parisuhteen tilasta mitään.
Minulla esimerkiksi on mieheni kanssa hyvin onnellinen liitto ja molemmat kyllä ollaan somessa, mutta jotain yhteisjuttuja sinne laitetaan vain harvoin, esim. yhteiseltä ulkomaanmatkalta tai joskus jostain muusta tapahtumasta. Mutta suurinta osaa yhteisistä erityisjutuistakaan sinne ei laiteta.
Eräs toinen tuttavapariskunta sen sijaan päivittää jatkuvasti "I love you<3"-pusukuvia ja ihan jokaisesta jutusta. Kun mennään syömään, laitetaan monta kuvaa kuvateksteineen, että nyt kullan kanssa syömään. Kuvien ottaminen aloitetaan jo hissillä kerrostalon alakertaan laskeutuessa. Kun tavataan kumppanin kanssa ystäviä, otetaan taas paljon yhteiskuvia ja laitetaan someen. Tältä pariskunnalta tulee joka viikko pari kertaa uusia yhteiskuvia. He ovat tietääkseni aidosti onnellisia yhdessä.
Yksi tuttava taas päivittää itse jonkin verran ja laittaa miehensä kanssa "onnellisia" kuvia lasten ristiäisistä, juhlista ym. Mies taas ei laita mitään eikä kyllä koskaan kuvissa hymyile eikä itse koske naista niissä. Tästä pariskunnasta valitettavasti näkee jokainen, paitsi ehkä nainen itse, että suhde ei ole onnellinen eikä tämä mies rakasta naista. Sääliksi käy, ovat olleet yli vuosikymmenen yhdessä ja hankkineet kaksi lasta, ja nyt mies muodon vuoksi vie naisen vihille, vaikka ulkopuolisetkin jo näkevät (ainakin naiset, jotka tuntuvat huomaavan tällaiset asiat helpommin kuin miehet), että rakkaus on yksipuolista. Tällä pariskunnalla somekäytös ehkä sitten heijastaa suhteen todellista tilaa.
|