Lähettäjä: xoxo
Päivämäärä: 24.9.24 08:59:38
En ole itse ollut ulosotossa enkä siis voi kokemuksesta sanoa, mutta sen perusteella mitä tuttujen ulosotosta tiedän, ei lemmikkejä kyllä useimmiten omistajiltaan viedä vaikka kyseessä olisi vähän arvokkaampikin otus, esim. jalostuseläin. Vaikea kuvitella että sinultakaan vietäisi. Muutenkin ulosotto vaikuttaa olevan ihan sovittavissa, kunhan on itse aktiivinen ja hoitaa osuutensa eikä laita kapuloita rattaisiin joka käänteessä.
Ehkä osa hevosista kannattaa kuitenkin siirtää jonkun luotettavan läheisen nimiin, esim. puoliksi, ja miettiä miten niiden ylläpitokustannuksia saisi nyt kevennettyä tuossa tilanteessa. Onko mahdollista hankkia vuokraajaa, saada tallipaikasta alennusta tarjoamalla niitä satunnaisesti valikoiduille opetustunneille, pistää niitä ylläpitoon tai osaylläpitoon...? Uskoisin että ulosotossakin ymmärretään kuitenkin että jollekin ne hevoset voi olla se elämän kantava voima, eikä ole velkojienkaamän etu että ihmiseltä häviää viimeisinkin elämänhalu. Arvostavat varmasti myös sitä että olet itse aktiivisesti hakenut ratkaisua esim. kalliisiin ylläpitokuluihin.
Aika turhaa täällä on meidän muiden osoitella sormella, kun ei tiedetä mitä kaikkea on tilanteen taustalla. Ulosottoon johtaneiden syiden taustalla ei ole automaattisesti omien varojensa yli eläminen tai tolkuton törsääminen, vaan elämässä voi sattua kaikenlaista ilman omaa myötävaikuttamista. Myös esim. yrittämiseen liittyy riskejä, ja ilman yrityksiä harvalla meistä olisi töitä. Aina ne riskit ei vaan valitettavasti kannata.
Tsemppiä! Aina voisi asiat olla hullumminkin, ja jos nyt kymppitonnien ulosottoa ajattelee niin sekin on ihan hoidettavissa oleva asia, ei mikään maailmanloppu vaikka siltä ehkä nyt tuntuukin.
|