Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.24 12:26:15

Olen syönyt e-pillereitä ongelmitta yli 20 vuotta, mutta nyt gyne ei enää uusinut reseptiä. Ikää 42v. Sain tilalle minipillerit. E-pillereiden kanssa olen tiennyt lähes kellontarkasti milloin kuukautiset tulee ja niitä on myös pystynyt ongelmitta siirtämään vaihtelemalla syökö 1,2 vai 3 laattaa putkeen.

Voiko mistään ennustaa etukäteen milloin kuukautiset mahdollisesti tulevat nyt minipillereihin siirryttäessä?

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.9.24 12:29:49

Ei.

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   23.9.24 12:30:36

Minulta loppui minipillerien myötä kuukautiset kokonaan. Samaa ikäluokkaa olen kanssasi. Olen ollut kyllä tosi tyytyväinen.

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.9.24 12:32:11

Minulla tulee 2 kertaa vuodessa tyhjennysvuoto ja se ajoittuu aina pillerilaatan viimeisten pillerien kohdalle. Tunne hyvin jo pari päivää ennen vuotoa, että kohta tulee kun tulee kuukautismaisia kipuja. Muutoin sitten ei tule mitään vuotoja.

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.9.24 12:33:43

Eihän minipillereissä tarvitse edes syödä niitä lumepillereitä. Helppoa kun jää menkat kokonaan pois

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.9.24 13:23:37

--//Ei kaikissa minipillereissä ole lumepillereitä vaan kaikki laatat syödään putkeen ja kakki pillerit on ihan samanlaisia. Itse olen syönyt 3 eri merkkiä ja missään ei ole ollut lumepillereitä vaan kaikki syödään putkeen. Siitä huolimatta minulla tulee 2 kertaa vuodessa jonkin näköinen tyhjennysvuoto, mutta sen tosiaan tuntee koska tulossa ja ajoittuu aina samaan ajan kohtaan. Sen lisäksi vuoto niin vähäistä ja kestää jonkun 2-3 päivää että en näe ongelmaksi.

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.9.24 14:19:09

Kokonaan jäi menkat pois ja elämä on helppoa.

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   23.9.24 14:53:25

Sain myös minipillerit yli 40-vuotiaana. Vuodin enemmän ja vähemmän 6 kuukautta putkeen, sitten menivät hermot ja nakkasin laatat mäkeen. Nyt onkin jo vaihdevuodet menossa, estrogeeliä massuun ja joka toinen kk menkat Terolutin avulla. Tämä toimii toistaiseksi.

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   23.9.24 15:18:06

Ei voi. Itse vuodan minipillereillä lähes koko ajan. Tai ekat 1,5 vuotta lähes koko ajan, ehkä viikko kuukaudesta oli vuodotonta. Nykyään edelleen vuotoa tai tiputtelua vähintään yhtä suuri osa kuusta tai jopa enemmän kuin vuodonta aikaa. Ja alkaa ja loppuu ihan miten sattuu.

E-pillereillä oli lähes kellontarkkaa.

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: Huihui 
Päivämäärä:   23.9.24 15:24:54

Täällä loppui myös kuukautiset minipillerien myötä kokonaan. Ihanaa! Eikä ole tullut mitään oireita eli olen todella tyytyväinen vaihtoon.

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   23.9.24 15:38:02

Itse söin e-pillereitä aina siihen asti kunnes yritin saada lasta. Lapsen syntymän jälkeen aloitin minipillerit enkä enää e-pillereihin ole vaihtanut. Ei voi tietää etukäteen milloin menkat tulee, mutta ei nyt ainakaan neljään vuoteen ole tulleet.

  Re: E pillereiden vaihto minipillereihin

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.9.24 16:21:49

Saana//Vaihda merkkiä. Minulla toisen lapsen jälkeen aiemmin käyttämäni merkki ei enää sopinut vaan aiheutti tiputtelua. Vaihdoin merkkiä ja loppui tiputtelu seinään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.