Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eroon stressistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.24 05:29:46

Olen ollut todella kuormittunut ja stressaantunut viimeaikoina monestakin syystä. Aiemmin stressi on pysynyt jotenkin hallinnassa, mutta nyt on alkanut oireilemaan ihan fyysisesti. Käyn täyspäiväisesti töissä, sen lisäksi opiskelen ja minulla on hevonen, myös kotona lemmikeitä jotka vaatii aikaa ja puuhaamista, eli päivässä ei missään nimessä ole liikaa tunteja.

Pari viikkoa sitten sain maailman lohduttavimman kommentin, jota olen siitä asti ajatellut aina, kun meinaan taas murehtia ja stressata jotain.

Meillä oli tulossa tentti, jonka osa oli jo tehnyt. Koitin tiedustella vähän, millainen tentti on, jotta osaan arvioida kuinka paljon käytän energiaa ja aikaa sen kurssin kertaamiseen, kun muutakin opiskeltavaa olisi. En tietenkään suoraan halunnut kysymyksiä ja vastauksia, siinähän menis tentin idea täysin. Kysymykseni luokkakavereille (opiskelen monimuotona, en ole koskaan tavannut näitä kavereita) oli kutakuinkin "mitä siinä tentissä on, mitkä aihealueet olisi tärkeitä kerrata".

Tähän sitten yksi opiskelijatoveri heitti varmaan puolivitsillä kommentin, että "tuskin mitään kovin vakavaa".

Jäin miettimään tuota lausahdusta. Olihan hän oikeassa, tentissä ei voi olla yhtään mitään, mihin maailma loppuisi. Ei edes, vaikka sitä ei pääsisi heti läpi.

Olen ajatellut tuota kommenttia aina, kun vähänkään tuntuu, että murehdin asioita. Esim. Töissä on kaaos, mutta se ei ole niin vakavaa, että mun kannattaisi menettää terveyteni sen takia.

Valmennus meni ihan päin puuta, mutta se ei ole niin vakavaa, että sen takia kannattaisi kotona itkeä ja harmitella monta päivää.

Joku sanoi minulle rumasti, mutta se ei ole niin vakavaa, että kannattaisi käyttää energiaa sen miettimiseen.

Tää on vähän naurettavakin juttu, vähän kun sanois masentuneelle, että mene ulos kävelemään niin piristyt.
Mulle vaan sanottiin, että "ei oo niin vakavaa", ja totesin, että ei muuten olekaan. Tarvin näköjään vain sen, että joku iskostaa tuon ajatuksen päähäni.

Tämä ei tietenkään kaikille toimi ja kokemuksesta nyt neuvon, että jos sinäkin stressaat niin paljon että se oireilee fyysisesti, niin kannattaa käydä lääkärissä. Pitäkää itsestänne huolta.

  Re: Eroon stressistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.9.24 08:01:21

Esimerkkien perusteella taidat olla poikkeuksellisen kova murehtija ja sinulla on taipumus stressata itsesi sairaaksi. Harva asia tosiaan on niin vakavaa, että kannattaisi noin syviin vesiin mennä.

  Re: Eroon stressistä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.9.24 08:17:34

Akupunktio on kokeilemisen arvoista jos stressiä pukkaa. Tai kunnon hikiliikunta. Armollisuus itseä kohtaan.

  Re: Eroon stressistä

Lähettäjä: Toksi 
Päivämäärä:   23.9.24 08:18:27

Käy energiahoidossa. Sillä on uskomaton vaikutus mieleen ja tunteisiin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.