Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: *.* 
Päivämäärä:   22.9.24 11:32:55

Vähän väliä on juttua uudesta koronaversioista ja vertaillaan edellisiin koronoihin.

Tehdääs pieni galluppi, kuinka moni ei ole kertaakaan sairastanut koronan?

Mä en oo.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   22.9.24 11:51:15

Minä.
Kaikki työkaverit ovat köhineet koronassa samassa huoneessa, olen käynyt keikoilla, matkoilla … silti en ole koronaa saanut

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   22.9.24 11:54:32

Minä o/

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   22.9.24 11:54:41

Ollaan vältetty ! Ei olla oltu flunssassa yli 4 vuoteen, koronan alettua pari ensimmäistä vuotta tuli käytyä ohjeiden mukaisissa testeissä altistusten jälkeen ja sen jälkeen tikutettiin ensimmäisestäkin kurkun karheudesta tms. eli ei pitäisi olla mitenkään huomaamattakaan ohi mennyt.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.9.24 11:54:55

Anoppi. Osalla ihmisistä on luontainen vastustuskyky.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Aurora 
Päivämäärä:   22.9.24 12:14:15

Tietääkseni en oo sairastanut koronaa kertaakaan tai sit se on mennyt oireettomasti ohi, mut en o kyl ollut mitenkään kipeenä tässä vuosien aikana.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   22.9.24 12:15:44

Olen ollut flunssassa viimeksi vuonna 2019, joten korona on kokematta. Sinänsä mielenkiintoista, sillä ennen koronaa minulla oli kunnon flunssa 1-2 krt/vuosi.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   22.9.24 12:20:02

En ole sairastanut koronaa

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Nik 
Päivämäärä:   22.9.24 12:20:49

Jos oleb sairastanut, on ollut oireeton.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Salla 
Päivämäärä:   22.9.24 12:29:45

Mulla on ollut muutaman vuoden sisään pari kertaa kunnon flunssa ja muutamaia pienempiä nopeita "tuntuu flunssaiselta" oloja, mutta positiivista koronanäytettä ei ole tullut, ei monista itse tehdyistä testeistä eikä myöskään virallisista testeistä. Hassua, kun joillakin oli positiivista vähän väliä.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   22.9.24 12:30:35

Kyllä mulla oli korona joskus 2017-18 vuonna eikä sen jälkeen ole tarttunut.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   22.9.24 12:41:13

Mulla ja teini-ikäisellä tyttärelläni ei ole ollut kertaakaan. Koronavuodet olin sairaanhoitajana kotihoidossa ja lapsi toki koulussa, eli liikuimme paljon. Rokotukset otettiin, käytettiin maskia siten kuin kuuluu ja pidettiin huoli käsihygieniasta. Voihan olla, että siltikin syynä on vain hyvä vastustuskyky, mutta itse uskon että omilla toimilla on ollut myös vaikutusta.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   22.9.24 12:45:42

Mulla ja miehellä ei ole ollut. Minä jouduin käymään lähitöissä koko korona-ajan, mies oli etätöissä.

Muutaman kerran on ollut joku yhden päivän nenätukko/kurkkukipu, kaikki ainakin testeillä negatiivisia. On tietysti voinut mennä oireettomana/lähes oireettomana ohi.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: ***.** 
Päivämäärä:   22.9.24 12:56:20

Moniko teistä koronaa sairastamattomista on sitten ollut terveenä 4 vuotta putkeen tai vaihtoehtoisesti tehnyt koronatestin aina pienestäkin flunssanpoikasesta?

Eli mistä tiedätte, että teillä ei ole ollut koronaa?

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   22.9.24 12:57:39

En ole minäkään.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.9.24 12:58:30

Tietääkseni en ole sairastanut, parin flunssan takia tehnyt testin jotka näytti negaa. Toki täysin oireettomana voinut olla, koska olen koko ajan käynyt lähitöissä, en ole käyttänyt maskia enkä ottanut rokotteita. Hyvän käsihygienian omaan.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   22.9.24 13:00:08

En tietääkseni ole ollut koronassa, ei ole ollut flunssaa vuosikausiin. Enkä elä mitenkään erityisen eristäytyneenä.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: trap 
Päivämäärä:   22.9.24 13:02:44

Meidän perheessä ei ole ollut koronaa. Tosin ei ole ollut muitakaan flunssia kymmeneen vuoteen.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Nuksu 
Päivämäärä:   22.9.24 13:12:22

En usko sairastaneeni. Jos ei joku totaalisen oireeton versio ole ollut, jota en olisi huomannut :D Olen ollut muutenkin kipeä ehkä viisi tai kuusi (?) vuotta sitten. Sillon sairastin vesirokon näin aikuisena. Kai joku luontaisen hyvän vastustuskyky. Työssä ja arjessa muutenkin tapaan paljon ihmisiä enkä esim ole mikään hygieniafriikki. Mutta jotenkin vältän esim kaikki flunssat sun muut, vaikka kiertävä pöpö saavuttaisi melkein kaikki muut työkaverit vuorotellen.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Buuu 
Päivämäärä:   22.9.24 13:12:36

En ole sairastanut

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   22.9.24 13:22:20

Tietääkseni en oo sairastanut, mieskin teki positiivisen koronatestin kerran ja oli hirveessä taudissa, muttei tarttunut mulle vaikkei mitenkään eristyksissä ollut edes.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   22.9.24 13:24:47

Ei koronaa täälläkään, sikäli kun tiedän.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 13:26:23

En ole sairastanut, mutta positiivisen testituloksen olen (virallisista testeistä) saanut. Ne koronaoireet vaan jäi puuttumaan :D

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 13:40:46

Koronan saanut voi olla oireeton joten en usko että joku olisi voinut välttyä tartunnalta.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 14:01:18

Tietääkseni en ole sairastanut

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   22.9.24 14:38:48

Tietääkseni en ole sairastanut, testit pikkunuhassakin olleet aina negatiiviset.

Puoliso ei myöskään ole sairastanut.

Olen kaupassa töissä ja ihmiskontakteja siis paljon, vastustuskykyni on yleensäkin hyvä. Koska heti tuohon työhön mentyäni 10 v sitten sairastin kaikki pöpöt ja sitten en enää mitään, luulen että tavalliset flunssatkin lopulta kehittävät vastustuskykyä kun niille altistuu usein... En tiedä.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   22.9.24 20:01:06

En ole sairastanut minkäänlaista nuha- tai kuumetautia sitten vuoden 2019. En tiettävästi koronaakaan. Olen kyllä ollut altistuneena ja testannut monet kerrat.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.9.24 20:14:47

Minä ja mieheni ei olla sairastettu.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Niomi 
Päivämäärä:   22.9.24 20:15:06

Minulla on ollut kahdesti, mutta tiedän ainakin kolme, joilla ei ole ollut kertaakaan.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: brk 
Päivämäärä:   22.9.24 20:23:52

Tietääkseni kyllä. Kerran käynyt ihan virallisessa testissä, oireet oli enemmän mahatautia mutta se oli sitä aikaa kun "kaikki saattaa olla koronaa" eli testiin käskettiin. Kerran tehnyt kotitestin flunssassa ollessani, se näytti negaa, työkaverilla kuitenkin oli samoihin aikoihin korona, että saattoi olla minullakin (ihan perus nuhakuumeena kuitenkin sairastin). Silloin ei enää tehty laajamittaista testausta (työkaverilla perussairaus jonka vuoksi testattiin) niin jäi arvoitukseksi. Muuten en ole sitten testannutkaan, tuon yhden kotitestin sain jostain apteekista kaupanpäällisenä, itse en ole niihin rahaa laittanut.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   22.9.24 20:41:59

Tiettävästi en ole sairastanut. Vuoden 2019 jälkeen on pari kertaa ollut pieniä flunssan oireita, niistä tehnyt kotitestit, jotka näyttivät negaa. Eihän se tietty varma ole, mutta niin vähäiset oireet että ihan sama mitä ne oli. Kolme rokotusta olen ottanut, maskia käyttänyt sen aikaa kun oli "pakko" ja käsidesiäkin lätrännyt vain sen aikaa kuin ns. täytyi. Yleensäkin sairastan tosi harvoin.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Eija 
Päivämäärä:   22.9.24 20:52:12

Minä. Hhuolehdin käsihygieniasta, en mene mihinkään isoihin joukkotapahtumiin ym. Jos joku kipeänä räkimässä, pyydän pysymään etäällå.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.9.24 20:52:43

Ainakaan oireellista koronaa en ole sairastanut. Kerran olen ollut kipeä sitten vuoden 2019, eikä tällöin ainakaan korona ollut.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 20:54:22

En ole sairastanut. 4 tehostetta.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   22.9.24 20:59:32

Mulla on ollut loiva mutta pitkä (2 viikkoa) flunssa maalis-huhtikuussa 2020, ei mikään erikoisen paha, eikä tietenkään testattu, kun ei ollut mitään yhteyksiä Italiaan tai Alpeille. Tuskin oli korona.

Pari päivää pientä lämpöä ja nenän vuotamista syksyllä 2020, jolloin testaamiset oli ruuhkaantuneet päiväkotilaisten ja koululaisten syystaudeista. Ei päässyt testiin, kun ei ollut altistunut. Tuskin oli korona.

2024 kesäkuussa kurkkukipua ja yhtäkkinen liki 39 asteen kuume, angiinatesti positiivinen, 24 h lääkekuurin alkamisesta kuume poissa ja meikä jalkeilla.

2024 elokuussa yhden illan kuume, tuskin sekään korona oli.

Työkavereita on nyt viime kuukausina ollut koronassa, tyypillisesti sairastusta 1,5-2 viikkoa, eikä edelleenkään mikään helppo tauti.

Henk.koht olen tämän reilun 4 vuotta ollut terveempi kuin koskaan aiemmin. Osasyy voi olla myös tammikuussa 2019 potemani keuhkokuume, jonka lääkitys "tappoi talossa ja puutarhassa", ts. kun yleiskunto tuosta parani, niin ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin olen pystynyt hengittämään nenän kautta sujuvasti. Jotain ehkä muhi pitkään, tai joku tauti oli aina tulossa tai menossa. Viikon flunssia oli liki kuukausittain yläasteelta lähtien.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Jokunen 
Päivämäärä:   22.9.24 21:03:18

Taidan olla immuuni, altistuksia ollut useita, tartuntoja nolla. Testejä oon tehny, negaa näyttäneet.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   22.9.24 21:07:35

Minullakaan ei tiettävästi ole ollut. Kaikki testit negatiivisia, yksi flunssantapainen (lähinnä ääni lähti) koronan alkamisesta lähtien. Työkaverit sairastaneet kyllä moneen kertaan, samoin heidän perheenjäsenet. Tarjotut rokotteet olen ottanut ja olen asiakaspalvelutyössä, ei mahdolisuutta etätyöhön.
En valita kyllä.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Tollo 
Päivämäärä:   22.9.24 22:13:49

Töistä saatu ilmaiset testit joita ohjeistettu käyttämään flunssaoireiden ilmaannuttua, alkuaikoina toki työterveyteen testeihin.

Muutama nuha ja flunssantapainen ollut tässä vuosien varrella mutta kaikki testit negatiivisia.

Yhtään rokotetta en ottanut.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Krups 
Päivämäärä:   22.9.24 22:22:53

Joopajoo :))

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: rainbow_87 
Päivämäärä:   22.9.24 22:45:52

Minä ja mieheni ei ole sairastunut koronaan

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: kisuli 
Päivämäärä:   22.9.24 22:56:34

Nyt täytyy kyllä sanoa, että 98% varmasti on koko väestö sen saanut. Oireettomia ei tietenkään tule testattua, jos perheessä/lähipiirissä ei ole koronaa. Eli ei voi sanoa ettei ole sairastanut varmaksi.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   23.9.24 00:05:58

Minä en ole sairastanut koronaa enkä vuosiin edes flunssaa.Ympärillä olevat lähes kaikki ainakin kerran koronassa jotku useamnankin. Muutama ei ollenkaan.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   23.9.24 00:08:40

Lisään vielä etten ole ottanut ainottakaan k-rokotetta ja viikottain jopa 2 krt tehnyt testin. Välillä varmistettu myös labrassa.Ei koronaa ole ollut.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   23.9.24 00:12:51

Täällä myös yksi, joka ei ainakaan tiedä sairastuneensa. Ei ole ollut edes nuhaa tai muutakaan tautia tai oiretta vuosikausiin. Norovirus ehkä 2017 taitaa olla viimeisin. En ole eristäytynyt, olen käynyt joukkotapahtumissa kuten festareilla ja messuilla, tapaan ihan jo työni puolesta päivittäin monia ihmisiä jne, joten toki joku ihan täysin oireeton versio jossain vaiheessa on voinut elimistössä käydä. Mutta tosiaankaan en ole siitä tietoinen ainakaan.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: mkk 
Päivämäärä:   23.9.24 00:13:07

Olen riskiryhmäläinen ja 5 rokotusta saanut, en tiedä sairastaneeni.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   23.9.24 01:14:47

Tietääkseni ei ole ollut, mutta enpä vuoteen-pariin ole edes pikku nuhassa testaillut.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: hvitserk 
Päivämäärä:   23.9.24 05:54:16

En ole edes pikkunuhaa sairastanut. Joten jos korona on ollut, niin täysin oireettomana versiona. Eikä tiettävästi myöskään minun vanhemmista kumpikaan ole sairastanut, äiti on peruskunnoltaan aika huonossa hapessa kroonisen sairauden vuoksi joten hänelle tartunta olisi katastrofi.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.24 06:31:39

Todnäk kaikki on sen sairastaneet, osa vain oireettomasti, osa on oirehtinutkin mutta ei ole testannut. Vai oletteko nelisen vuotta työntäneet joka päivä tikkua nenään?

Itse olen immuunivajeinen lääkityksen vuoksi, enkä ole tiedettävästi sairastanut. Olen kuitenkin 99 % varma että korona minulla on ollut, kun samassa taloudessa olleetkin on sairastaneet.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   23.9.24 06:44:46

Mulla ei ole kuin yksi melkein-altistus tiedossa: siippani kotiutui työreissusta koronaisena pari vuotta sitten. Tartuttavuus oli saattanut mennä jo työreissun aikana, viikon hän majaili kumminkin yläkerrassa.

Noin muutoin en käy lainkaan festareilla enkä messuilla, en baareissa, ei ole päiväkoti- tai kouluikäisiä eikä opiskelevaisiakaan perheenjäseniä. Töissä on sujuva hybridimalli ja tyypit jää hyvin etäileen, jos nokka vähänkin vuotaa.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   23.9.24 08:53:42

Meillä pikkulapsiperheessä sarastellaan nuhakuumeita tasaiseen tahtiin, mutta positiivista koronavirusnäytettä ei koskaan ole tullut. Toisaalta sen jälkeen kun korona ei enää ole aiheuttanut normiflunssaa merkittävämpiä toimenpiteitä, emme enää ole testanneet.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: kesäheinä 
Päivämäärä:   23.9.24 09:11:43

Todistettavasti en ole sairastanut ko. tautia.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   23.9.24 09:19:19

Mä tiedän muutaman jotka väittävät välttäneensä koronan, mutta tiedän myös, että he ovat olleet helvetillisessä räkä/kuumetaudissa korona-aikana. Eivät todellakaan ole testailleet koronaa edes kotitesteillä, eli todennäköisesti ovat sairastaneet koronan sitten kuitenkin.

Enkä usko todellakaan, että näin moni tähänkin ketjuun vastanneista olisi ollut viisi vuotta täysin terveenä. Testeilläkään sitä koronaa ei saa välttämättä kiinni, jos ei juuri oikeaan aikaan painele testiin. Ja minimaalisilla oireilla sen on moni sairastanut.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.24 09:24:05

"Noin muutoin en käy lainkaan festareilla enkä messuilla, en baareissa, ei ole päiväkoti- tai kouluikäisiä eikä opiskelevaisiakaan perheenjäseniä. Töissä on sujuva hybridimalli ja tyypit jää hyvin etäileen, jos nokka vähänkin vuotaa."

Ahaa, aivan! Korona ei siis tartu missään muualla, esimerkiksi kaupassa tai kaverilta kahvitellessa.

  Re: Onko joku välttänyt koronan kokonaan?

Lähettäjä: rogo 
Päivämäärä:   23.9.24 09:24:41

”Enkä usko todellakaan, että näin moni tähänkin ketjuun vastanneista olisi ollut viisi vuotta täysin terveenä. ”

Miksi ihmeessä et usko?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.