Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   22.9.24 10:05:04

Äitini soitti aamulla ja kertoi, että heidän pihallaan oli loukkaantunut metsäkauris, jolla yksi jalka ilmeisesti kokonaan poikki. Jalka kuulemma heilui ihan holtittomasti eli ilmeisesti vain nahan varassa roikkuu kiinni. Kauris oli hypännyt naapurin puolelle ja jatkanut matkaa jonnekin kun äiti avasi oven, pystyy siis liikkumaan vauhdikkaasti.

Mihin tuollainen pitäisi ilmoittaa? Täällä maalla soittaisin naapurin metsästäjälle, mutta äiti asuu Helsingissä. 112? Ely-keskus? Korkeasaari? Joku eläintenpelastusyksikkö?

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.9.24 10:07:34

112

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   22.9.24 10:07:37

Helsingissä soittaisin itse varmaan 112, mahtaa olla poliisin hommia tuolla alueella hoitaa lopetus

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.9.24 10:09:42

Hälytyskeskuksella on myös metsästäjien yhteystiedot. Peurakolareissa ainakin hoitavat metsästäjän paikalle.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.9.24 10:11:34

Häke eli 112 on ainut oikea.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.9.24 10:13:05

Häkeen nykyään kaikki. Ohjaavat tiedon eteenpäin oikeaan osoitteeseen.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Haukionkala 
Päivämäärä:   22.9.24 10:15:39

Häkeen se varmaan ilmoitetaan, mutta Helsingin riistanhoitoyhdistys sen tulee lopettamaan. Virka-aikaan vastaavat sieltäkin.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   22.9.24 12:16:20

mutta Helsingin riistanhoitoyhdistys sen tulee lopettamaan.

- toivottavasti kieltäytyvät ja kehoittavat metsästyksenvastustajia lopettamaan sen.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   22.9.24 12:33:29

Miten liittyy toisiinsa metsästyksen vastustajat ja loukkaantunut luonnoneläin? Itsekkin vastustan vahvasti hupimetsästystä mutta silti toivon että loukkaantunut ja kärsivä eläin lopetetaan mahdollisimman pian. Voisin tehdä sen myös itse jos omaisin taidot, luvat ja aseen.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   22.9.24 12:35:31

Jos sulla on kaveri jolla on keinot lopettaa ilmoita sille ja pitäkää lihat.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   22.9.24 12:35:36

Helsingissä poliisi hoitaa lopetuksen, eli soitto häkeen 112 ja sopiva partio tulee paikalle.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: SRVA 
Päivämäärä:   22.9.24 12:40:16

Soitto 112 ja kerrot havaintosi. Soiton perusteella poliisi tekee arvion tilanteesta ja pyytää paikallisen riistanhoitoyhdistyksen asettaman Suurriistavirka-apu (SRVA) ryhmän paikalle. Ryhmän metsästäjät jäljittävät eläintä, tekevät havainnot ja lopettavat eläimen tilanteen niin vaatiessa.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   22.9.24 12:56:16

Minä vaan: Jaa että aloittajan äiti pyytää jonkun kaverinsa hortoilemaan pitkin Helsinkiä pyssyn kanssa, ampua losauttaa kauriin Keskuspuistossa satojen ulkoilijoiden katsellessa ja siitä vaivihkaa pistää elukan palasiksi ja pakastimeen? Äly hoi.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: ***.** 
Päivämäärä:   22.9.24 12:57:23

Eläintenpelastusyksikkö?? Ampuahan tuo täytyy.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Haukionkala 
Päivämäärä:   22.9.24 13:02:54

"Itsekkin vastustan vahvasti hupimetsästystä mutta silti toivon että loukkaantunut ja kärsivä eläin lopetetaan mahdollisimman pian."

Ei mennä nyt hupimetsästys-termiin, mutta ymmärräthän että ilman aktiivisia metsästyksen harrastajia loukkaantuneet eläimet jäisivät lopettamatta? Poliisilla ei ole resursseja eikä koiria lähteä jäljittämään siellä täällä maakunnissa loukkaantuneita eläimiä. Siksi nämä tehtävät kuuluvat riistanhoitotyöhön.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.9.24 18:05:08

Minä vaan, ei taida olla sallittua.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Omaan kotiin 
Päivämäärä:   22.9.24 20:14:16

Miten liittyy toisiinsa metsästyksen vastustajat ja loukkaantunut luonnoneläin? Itsekkin vastustan vahvasti hupimetsästystä mutta silti toivon että loukkaantunut ja kärsivä eläin lopetetaan mahdollisimman pian. Voisin tehdä sen myös itse jos omaisin taidot, luvat ja aseen.

^ Ketkähän omaavat ne taidot, luvat ja aseet? Joo, metsästäjät. Entä miten he hankkivat ne taidot? Katsomalla disneyfilmeistä miten petoeläimet syövät vain kaloja joilla on silmät kiinni? Kumma niin miten ne verenhimoiset raakimusmetsästäjät kelpaavat lopettamaan kärsivät eläimet, mutta mahdollisuudet ja taito siihen hommaan pitää tipahtaa jostain taivaalta. Kun ei nämä metsästyksenvastustajat jostain syystä itse "omaa" kykyä tehdä sitä, eivätkä myöskään hanki, annetaan sitten eläinten kitua kun hupimetsästys, eli teikäläisten maailmassa siis metsästys ylipäätään, pitää niin saada kiellettyä.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.9.24 20:28:00

"Häkeen se varmaan ilmoitetaan, mutta Helsingin riistanhoitoyhdistys sen tulee lopettamaan. Virka-aikaan vastaavat sieltäkin."

Voisihan se tosiaan nohevammin hoitua soittamalla suoraan Rhy:n, mutta ei ne taida lähteä jonkun randomsoittajan kummin mutsin kaiman havaintojen perään.
Häkessä haukottelevat että no ompa hätä jos juoksemalla lähti, vittuukstännesoittelet. Paitsi jos tapahtui moottoritiellä.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   22.9.24 22:37:54

112 ilmoitus, ei tarvitse mitään metsästysnumeroita alkaa itse hoitamaan. Riistayhdistyksen päivystäjän varmasti saa poliisi nopeammin kiinnikin jollei itse lopeta. Poliisi lopettaa siinä tapauksessa että eläin on paikallaan, ei lähde sen perässä minnekään juoksemaan, vaan riistamiehet hoitaa.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Jalka poikki 
Päivämäärä:   22.9.24 23:00:42

Hyvänen aika miksi vastaatte tähän yhä?
Tapahtui aamulla ja toivottavasti ilmoitettu poliisille ja sitä kautta ovat saaneet kolmijalkaisen jo lopetettua kitumasta

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.9.24 23:04:57

Voi hyvänen aika, jokuhan voi tästä ottaa opikseen tai selvää miten menetellä jos vastaisuudessa näkee loukkaantuneen eläimen.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   22.9.24 23:20:41

En voi kunnioittaa enkä ymmärtää ihmisiä jotka vapaaehtoisesti vapaa-aikanaan harrastavat eläinten kiduttamista ja tappamista, kuten metsästäjät ja kalastajat. Toivon silti että loukkaantunut eläin lopetetetaan tai se toimitetaan hoitoon. Näihin kumpaankaan ei käsittääkseni tarvita metsästäjiä vaan poliisin koulutuksella sujuu kumpikin.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Nimikö 
Päivämäärä:   22.9.24 23:24:19

Hätäkeskukseen tietysti typerys. Muutama vuosi sitten tiellä oli supihauva. Rajoitus 80. Ihan hieman säikähdin. Hyvä että ojaan ajanut. Joku @!#$ oli jättänyt sen kitumaan keskelle tietä ja jatkanut elämäänsä tyytyväisenä. Minä jouduin soittamaan poliisin, joka pamautti sen kuoliaaksi. Voisitte mulkut ajatella sen eläimen kipuja joskus, ettekä aina vain omaa napaanne. Haittaeläin on eläin myös.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Nimikö 
Päivämäärä:   22.9.24 23:24:45

Hyvä etten*

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Nimikö 
Päivämäärä:   22.9.24 23:27:04

Lisäksi nuo tiellä makoilevat eläimet säikäyttävät kuskin ja voi tulla ikävää jälkeä.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.9.24 08:43:26

Toivon silti että loukkaantunut eläin lopetetetaan

- eli kidutetaan jos poliisi lopetettaa sen ampumalla? Sulla Mä vähän tuo logiikka ontuu.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Jasu 
Päivämäärä:   23.9.24 08:48:35

Poliiseillahan sitä onkin sekä aikaa että taitoa eläimen jäljittämiseen.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: Jalka poikki 
Päivämäärä:   23.9.24 08:53:06

Sitä vaan että omituisen monta vastausta tämä tarvitsee jotta tiedätte
Ekassa vastauksessa se oikea vastaus jo tuli että poliisille.

  Re: Mihin kuuluu ilmoittaa loukkaantunut kauris?

Lähettäjä: No jo on 
Päivämäärä:   23.9.24 09:07:19

Vai poliisin pitäisi opetella metsästämään ja jahdata loukkaantuneita eläimiä!
Poliisin aika ja rahat menee elokapinalaisten kantamiseen kadulta bussiin ylityönä. Ei siitä enää riitä metsästyksen opetteluun aikaa ja varoja, kun jonkun ihq mielestä metsästäjä ei sovellu loukkaantuneiden eläinten kärsimysten lopettamiseen.
Tai ehkä tämäkin nähdään kun metsästäjät lopettavat talkootyön liian kalliina. Espoo Vantaa alueella ei enää kolarissa loukkaantuneita oteta vastaan kaatopaikalle, vaan ne pitäisi maksuilla hoitaa raatokeräykseen Honkajoelle. Ja lasku kaatuu talkootyötä tekeville metsästäjille kymmeniä tuhansia euroja vuodessa. Sen verran paljon liikenne niittää riistaa alueella.
Tai susialueilla ei enää lähdetä jäljille koirien kanssa, koska liian suuri riski menettää koira tehtävällä. Aika turha jäljestää pimeässä metsässä ilman koiraa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.