Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   22.9.24 09:29:38

Tänne saa avautua.

Itseä siivottomuus sisällä. Kaikki tavarat jää niille sijoilleen.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   22.9.24 09:30:22

Ei oikeastaan mikään. Jos jotain pitää oikein miettiä, niin ehkä tietty vanhakantainen ajattelutapa joistain asioista.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.9.24 09:31:52

Ei saa laitettua astioita tiskikoneeseen

Laittaa kaikki toosat päälle, ensin radio, sitten TV, lopulta katsoo videoita puhelimelta ja kaikki huutaa päällekkäin

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   22.9.24 09:37:48

En kyllä oikein keksi mikä ärsyttäisi.

Ehkä aamuhitaus välillä, kun itse olen nopeasti hereillä ja toimintakykyinen. Meillä on kuitenkin ihan omat aamutoimet, joten eipä tuokaan oikeasti haittaa.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Tuulia 
Päivämäärä:   22.9.24 09:52:48

Kuorsaus, tavarat jää paikoilleen kun jotain tekee, huutaminen, nykyään myös haukkuminen, mun kavereiden haukkuminen, pyykkihuolto on oma lukunsa, siivottomuus, saamattomuus, alkoholin ja nikotiinin kulutus, valvominen ja tissuttelu, mun menojen "kyttäys" esimerkiksi kaverien kanssa vietetty aika. Luottamuspula toki se on molemminpuolista nykyään, sukulaisille ja tutuille näiden nähden oman kruunun kiillottaminen.
Kyllä eroa mietin jatkuvasti.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.9.24 09:55:28

On paksu, muu ei ärsytä.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Ping 
Päivämäärä:   22.9.24 10:16:29

Se, että vähättelee minun työtäni. En voi sanoa oikein mitään töihin liittyen, kun aina alkaa se "ne on niitä elämänvalintoja" -viisastelu tai "kyllä sulla onkin huono palkka/huonot työajat/joustamaton työ/pitkä työmatka" -päivittely. Sillä, että työni on minulle mielenkiintoista ja työporukka on hyvä, ei tunnu olevan arvoa. Kun hän ei itse ikinä haluaisi tehdä töitä 13 euron tuntipalkalla ja herätä töihin viideltä aamulla, niin ei pitäisi minunkaan.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Pong 
Päivämäärä:   22.9.24 11:08:00

Pingin kommentista tuli mieleeni, miehelläni on ärsyttävä tapa kommentoida aina jos itse satun joskus sanomaan vaikka ”polvi on kumman kipeä” mies ”mulla on ollu polvet 30 vuotta kipeät” ja tämä tuntuu olevan joka ainoassa vaivassa mitä joskus tulee ääneen sanottua, enkä siis todellakaan ole mikään valittaja ja muutenkin harvoin kipeänä.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Manteli 
Päivämäärä:   22.9.24 11:08:14

Ei nyt tule mitään oikeasti ärsyttävää asiaa mieleen. Ehkä se, että jättää kaappien ovet aina auki. Huomaa milloin hän on käynyt vaatekaapilla, keittiön kaapilla jne. Mutta en sitäkään kyllä nyt kamalan ärsyttäväksi koe, tökkään avonaiset ovet kiinni huomatessani.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   22.9.24 11:13:47

Siivottomuus täälläkin.
Jos tekee leipää esimerkiksi niin taso on täynnä leivänmurusia eikä siivoa niitä pois.
Leipäpussi jos tyhjenee niin tyhjä pussi jää pöydälle, likaiset astiat lapataan tiskialtaaseen, ei saa koneeseen asti.

Tämä koskee onneksi vain keittiötä, muutoin ei sotke.

Ja yksi mikä saa raivon partaalle on se, että kahvirasiassa oleva annostelumitta pitää tukkia sinne kahvinpurujen sekaan! Vaikka olisi vain puoli pakettia kahvia jäljellä niin se mitta painetaan sinne syvälle, argh. En tajua.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   22.9.24 12:38:13

Kuorsaaminen, ruuan/juoman hörppiminen, maiskutus. Mielensä pahoittaja, täytyy tarkkaan harkita sanomisiani ennenkuin aukasen suuni.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.9.24 12:44:45

Ei ole mikään ärsyttänyt enää ainakaan 20 vuoteen.
Ensimmäiset 10 vuotta ärsytti, kun jättää aina kaappien ovet auki.

Mies jättää ovat auki, ja minä suljen.
Melkein päivittäin kesäaikaan suljen hänet ulos, kun hän jättää (tietenkin, ja tässä tapauksessa ihan perustellusti) takaoven raolleen, kun on takapihalla. No, kun minä sitten käyn takapihalla, niin sisään mennessäni ovi menee lukkoon.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 12:51:08

Joskus on sotkuinen, mutta rehellisyyden nimissä on sanottava että lapsi sotkee kolme kertaa enemmän.

Miehellä on rasittava tapa myös selitellä hirveästi. Riittäisi mistä vaan asiasta vaikka 3 lauseen selostus mutta aina alkaa se puolen tunnin luento.

Muuten on kiva, kultainen ja mukavaa seuraa!

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   22.9.24 14:20:17

Ainoa asia mikä oikeasti ärsyttää on, ettei puoliso kuule, lun hänelle normaalilla äänellä sanoo ( ja odottaa vastausta, kysyy kuulitko?) Ja kun joutuu korottaa ääntään että saa jonkin vastausreaktion, tämä kiukuttelee ettei tarvitse huutaa. Puolisoni ei ole hidas hämäläinen, mutta hänellä kyllä varmaan on kuulossa vikaa. ( ja ei, en ole kitisevä vaimoke, eli ei ole kyse valikoivasta kuulosta ;)

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 14:33:27

Just nyt kaikki.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   22.9.24 15:25:36

Laittaa tiskejä likoomaan lavuaariin ja "unohtaa" ne sinne. Ja pahimmissa tapauksissa heittää jotain likavettä ja muita astioita sinne myös likoomaan eli osittain on myös kyse laiskuudesta.

Unohtaa välillä totaalisesti jotain mistä ollaan puhuttu. En tiedä mihin ajatukset saattaa hävitä yhtäkkiä kesken keskustelun, kun saattaa unohtaa vain osa siitä.

Harvemmin jaksaa itse oikeasti etsiä mitään vaan kysyy suoraan missä jokin asia on. Jos tarvitaan esim. tietynlaista johtoa mikä meillä varmasti on hänen elektroniikkalaatikoissa niin vastaa vain ettei ole löytänyt vaikkei ole alunperinkään jaksanut etsiä.

Jos sanon, että esim. pihalla on jänis niin ensimmäinen vastaus on aina "onko". Sama jos sanon, että ulkona sataa niin vastaa "ai sataa". Tosi pieni ja mitätön asia, mutta jostain syystä tää on nyt alkanut ärsyttämään :D

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 15:37:03

Pihiys välillä, ja se että asioista kykenemätön puhumaan. Etenkään ongelmista tai tunnepuolesta. Sulkeutuu.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 15:38:25

Enpä haluaisi tietää, mikä kaikki minua partnerissa ärsyttää... Mutta saako sanoa tuosta omastaan, että tällä hetkellä ärsyttää tuo tasapainoisuus, aikaansaavuus ja tyytyväisyys itseensä. Kaikki luonnollisesti hyviä piirteitä, mutta kun itse voi huonosti, tuntuu välillä raskaalta katsoa vierellään ihmistä, jolla ei tunnu olevan mitään ongelmaa elämässään. Vaikka todellisuudessa, jos meitä olisi tässä kaksi itseni kaltaista, niin enpä tiedä mitä tämä elämä olisi.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Polle 
Päivämäärä:   22.9.24 15:44:24

Ei mikään. On kyllä ihan täydellinen puoliso. :)

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.9.24 15:52:27

Vastaa viesteihin todella hitaasti tai ei koskaan

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   22.9.24 17:02:14

-Epäsiisteys
-saamattomuus
-mt-ongelmat
-ei osaa puhua mistään vaikeista asioista
-jättää ruokapakkauksista aina vähän jäljelle ja avaa silti uuden
-melko aseksuaali

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 17:13:47

Väärien asioiden hoitaminen väärään aikaan.
Eli siis esim. Kotona pitäisi tehdä tärkeämpi asia x ja lähteekin vaikka kaverilleen tekemään vähemmän tärkeää asiaa y.
Sitten kiukuttelee kun en muka osaa tehdä yksin mitään. No mielestäni tietyt asiat kotona on yhteisiä ja ajavat esim.harrastusten ohelle.
Kaikkeen en yksin pysty ja tietyt hommat vaan sujuvat helpommin yhdessä.

Myös se että ei osaa olla missään järkevän aikaa. Harrastus, menee koko päivä. Kaverilla pikainen käynti, menee kauan.
Jää jumittamaan eikä osaa lopettaa.
Sitten ihmettelee kun suutun vaikka käynhän itsekkin harrastamassa. Joo mutta mun harrastusreissut on yleensä ~ 2h ja osaan sanoa suht tarkan ajan koska olen kotona, ilmoitan myös jos venyy ja tiedän kuinka paljon suunnilleen venyy.

Ja kaikkea muuta pientä tuhottoman ärsyttävää.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 17:39:56

Kaivelee hammastikulla hampaitaan ruokapöydässä kun minä syön. Yök

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Kjeh 
Päivämäärä:   22.9.24 17:40:52

"Mutta saako sanoa tuosta omastaan, että tällä hetkellä ärsyttää tuo tasapainoisuus, aikaansaavuus ja tyytyväisyys itseensä. Kaikki luonnollisesti hyviä piirteitä, mutta kun itse voi huonosti, tuntuu välillä raskaalta katsoa vierellään ihmistä, jolla ei tunnu olevan mitään ongelmaa elämässään. Vaikka todellisuudessa, jos meitä olisi tässä kaksi itseni kaltaista, niin enpä tiedä mitä tämä elämä olisi."

Äsken oli ketju aiheena olisitteko mt-ongelmaisten kanssa suhteessa. En tiedä oletko suoranaisesti mt-ongelmainen, mutta tuo on yksi iso syy miksi itse en olisi. Ja tästä päästään omaan suhteeseen.
Puoliso saa välillä ongelmaa tehtyä itselleen kaikenlaisesta pienestä. Nukkuisi yön yli ensin, niin ongelmaa ei enää olisi.
Plus tissuttelu, sotkeminen.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   22.9.24 18:19:31

Alhainen stressinsietokyky, nukkumisvaikeudet, kyvyttömyys miettiä mitä elämältään haluaa. Ei osaa sen enempää esittää joululahjatoivetta, kuin miettiä millaista haluaisi elämänsä olevan esim. 10v päästä. Edellä mainituista johtuva näköalattomuus. Ominaisuudet itsessään ei ärsytä ja on ihan ymmärrettäviä, mutta kyllähän näistä seuraa aina joskus turhauttavia ja ärsyttäviä yksittäisiä tilanteita.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Tod 
Päivämäärä:   22.9.24 19:24:02

Ettei se kerro minne on viemässä mua synttäreinä eikä anna edes mitään vihjettä ja mulla lähtee järki kun en tiedä ja haluan tietää :D

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.9.24 19:34:23

Kuorsaaminen. Voi että on sitten rasittavaa herätä yöllä siihen ääneen.

Ajotyyli on myös alkanut ärsyttämään. Tuntuu ettei huomioi yhtään mitä ympärillä tapahtuu. Autostani irtosi pohjasta joku palakin, kun ajoi jonkun puulaatikon päälle joka oli pudonnut kaistalle. Mahdollisuus olisi ollut väistää…

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: voi kuule 
Päivämäärä:   22.9.24 20:05:04

- Kuorsaaminen
- Sunnuntaimakaaminen niin että käy lipittelemässä kaljaa pitkin päivää ja alkaa ärsyyntymään illalla kun en halua lääppiä enkä mitään muutakaan. Sitten kun kysyy että mikä risoo niin " ei tiedä ". Ai ei tiedä. Tietää, mutta tietysti fiksuna on oppinut ettei kannata alkaa ääneen sanoakaan koska tietää että ollaan sovittu tietyt asiat mitä tapahtuu/ei tapahdu kun herra on alkoholin vaikutuksen alaisena. Ja hänen on niin vaikea hyväksyä se ja tekisi mieli haastaa riitaa. Tätä on jatkuvasti.
- Monta muutakin asiaa mutta mitä niitä luettelemaan kun ärsytän itsekin häntä.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.9.24 21:07:35

Ajotyyli täälläkin, mies ajaa kaasu pohjaan- jarrua- kaasu pohjaan. Kauheata nykivää menoa koko ajan, ja tämä siis rallikuskin eikä eläkeläisen tyyliin. stressi koko ajomatka hänen kanssaan.

Ei osaa ottaa yhtään huomioon jos joku muu nukkuu talossa kun touhuaa vaikka keittiössä aamupalaa. Tulee myös jos olen nukkumassa ja on jotain kysyttävää, aloittaa vaan suoraan puhumaan vaikka olen täydessä unessa- ei osaa yhtään ajatella, että voisi vähän varovaisemmin ensin herätellä.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   22.9.24 21:57:55

Olen lopettanut miehen pyykkien pesun ja jälkien siivoamisen. Sanon kaikesta, n. 5 x päivässä jostain. Enkä lopeta sanomista, jos vinkuu, kerron että ongelma on se, että PITÄÄ sanoa, ei se, että sanon.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.24 07:18:55

Ei vastaa kun puhun hänelle vaan tuijottaa eteensä eikä reagoi mitenkään
Kaahaa, ajaa väärää kaistaa tai keskellä tietä myös mutkaisilla ja mäkisillä pikkuteillä. No ainahan joku tuleekin vastaan ja seuraa äkkijarrutus ja voimakas ohjausliike. Eikö voisi vaan ajaa järkevämmin
Kuorsaa niin että talo tärisee

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.24 07:23:00

Jättää kaappien ovia auki. Onneksi vain tämä.

Viime yönä meni tosin hermo kun kuorsasi eikä millään lopettanut. Piti siirtyä mun olohuoneeseen nukkumaan. Tätä onneksi tapahtuu vain kerran 2-4 kuukaudessa.

  Re: Mitkä asiat ärsyttää puolisossasi?

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   23.9.24 09:31:48

Yleistiedon puute ja se että hän ei muutenkaan ole ihan penaalin terävin kynä. Ja hän on myös välillä rasittavan hidas.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.