Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissa kutiaa

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   22.9.24 08:41:36

Kisu on nyt reilun vuorokauden rapsutellut ja nuollut itseään normaalia paljon enemmän. 8vuotias kolli.

On aivan tosi herkkä, kuivaruuasta mene vain Nutrima Dental. Jos jotain muuta niin järkyttävä ripuli. Märkäruokana on syönyt Latz souppia. Siitä tykkää. Nyt olen lukenut että se on ihan kuraa. Luin että Mjau ja Miamor laadukkaita. Mjau ei kelpaa, Miamoria syö mielellään. Sitä olen syöttänyt viikon verran ja epäilen että kutina johtuu siitä.

Keskiviikkona eläinlääkäri astmakontrollista ja soitin sinne että tällainen lisä vielä tutkittavana. Taitaapi olla aika allerginen kissa.

Onko kenenkään kissalla ollut kutinaa ja mistä se on johtunut?

Re: Kissa kutiaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.9.24 10:07:38

Ensimmäinen kokeilisin pestä hexocil shampoolla, muista hyvä huuhtelu. Jos ei auta sitten miettii muita toimia. Turha ensimmäisenä mennä lääkäriin kun ne kuitenkin ohjaa ensimmäisenä pesemään.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.9.24 10:15:45

Tosiaan pesu ja jos epäily että ruoasta niin ruoan vaihto toiseen.

Lähettäjä: tiina 
Päivämäärä:   22.9.24 11:37:36

Vaihda johonkin monoproteiiniruokaan, esim lammas, hevonen. Ja katso jääkö oireet pois

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   22.9.24 11:47:06

Vai olet lukenut nyt että Latsi on kuraa. Aika hauska että kissanomistaja on näin uuno. Lukekaa tuoteselosteet ja ottakaa selvää kissan oikeasta ruokavaliosta ennen kuin otatte lemmikin. Ja jos ei kiinnosta niin ottakaa pehmoeläin.

Lähettäjä: Däa 
Päivämäärä:   22.9.24 12:07:59

Mun toinen kissa oireilee allergiaa kutisemalla ja silmien rähmimisellä. Ainakin nauta ruuassa aiheuttaa ongelmia ja sitä on monessa ruuassa. Lähtisin eliminaatiodieetille ja sitä kautta kokeilemaan, mille on allerginen.

Lähettäjä: Eipä saa sanoa 
Päivämäärä:   22.9.24 12:17:14

Tuokin katti paranis kun pääsisi ulos hiiriravintoa syömään.
Mutta pese se ja lääkitse ja maksa itsesi kipeäksi noista kaikista hoidoista jos kerran on jo astmakin.
Ihminen tartuttaa elintasotautinsa kissoihin mutta sitä varsinaista syytä ei korjata. Seurauksia vaan.

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   22.9.24 12:20:04

Meillä kolli kutiaa heti jos syö ruokaa joka sisältää nautaa.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   22.9.24 19:04:49

Matokuuri, joka tepsii myös ulkoloisiin (tehokkain kombinaatio ell:ltä).
Seurailua ja jos mahdollista kapilääkitys.

Sit nämä allergiajutut. Edullisinta aloittaa heti ell:llä, ettei mene huonoon kuntoon.

Hexocilshampoolle, oli oma kissa allerginen, meinasi tuolla aineella pestessä nahka lähteä.
Meillä syy oli kapi, jonka saanut pihalla (ulkotarhan lähellä) hetken majailleesta ketusta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.9.24 19:31:15

Marin kissa oli sitten vain erityisen herkkä poikkeustapaus, tuo hexocil ei ole mikään myrkky vaan käy ihan tavanomaiseen pesuun lemmikeille ja hevosille, tietysti joku on jollekin kuollettavan allerginen ja ikävää kun kohdalle sattuu. Tai sitten kapi aiheutti sen että oli erityisen herkistynyt?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.9.24 08:29:56

Myös stressi saa aikaan yletöntä pesemistä ja raapimista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.