Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: ollessa? 
Päivämäärä:   21.9.24 15:28:20

Pariskunnille suositellaan kaikenlaisia "treffi-iltoja" ja eksäkin näitä sitten välillä mielestään järjesti. Että mennäänkin viikonloppuna "treffeille" tai mitä jos hän veisi minut "treffeille" että sanon vaan koska haluan viettää "treffi-illan". Hänen treffinsä tarkoittivat kuitenkin sitä, että maksoin itse oman laskuni ja hän omansa. Muutaman kerran jälkeen totesin, että käyn niin paljon "treffeillä" kavereiden ja työkavereidenkin kanssa, että eiköhän se riitä, parisuhteessa treffeille vieminen on vähän muuta kuin käydä kavereiden kanssa syömässä.

Miten te käsitätte treffit parisuhteessa, kun seurustelette mutta ette asu yhdessä samassa taloudessa? Jos kumppani pyytää teitä treffeille vaikka syömään ravintolaan, onko ok että maksatte oman ruokanne "treffeillä", jonne seurustelukumppani on teidät kutsunut romanttisessa mielessä?

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   21.9.24 15:58:26

Jos deitti saati seurustelukumppani sanoo haluavansa VIEDÄ minut treffeille tai kysyy, lähdenkö hänen kanssaan treffeille ruokaravintolaan, en todellakaan maksa mitään, koska hänhän on sanonut vievänsä treffeille tai kysynyt lähdenkö treffeille syömään. Olisi minullekin eksä jos noin tekisi.

Tuohan on sama kuin ostaisi toiselle syntymäpäivälahjan ja antaisi sen ohessa kuitin, että maksatko takaisin :D

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.9.24 16:00:34

Jos usein käydään niin on kohtuullista ettei aina toinen maksa.

Me maksetaan yhteiseltä taloustililtä, mihin molemmat laittaa rahaa, riippumatta siitä kumpu idean sai eli kutsui.

Seurustelun alkuvaiheissa mies yleensä maksoi, joskus minä. Mies tarjoutui aina maksamaan ellen ekana ehtinyt kaivaa rahoja esiin

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: nih 
Päivämäärä:   21.9.24 16:04:51

Jos toinen erikseen kutsuu omasta aloitteestaan, niin silloin deitille kuuluu tarjota. Jos taas yhdessä suunnitellaan että olisi kiva käydä paikassa x syömässä, niin silloin voi mielestäni kumpikin maksaa omansa.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   21.9.24 16:09:49

Se kutsumisen ideahan on juuri se, että kutsuja maksaa. Ei niin että kutsuttu maksaa tai niin että maksetaan joltakin yhteiseltä tililtä, jos asutaan yhdessä vaan kutsuja maksaa ihan itse = kirjaimellisesti tarjoaa toiselle treffit. Sitä sanotaan toisen huomioimiseksi ja arvostamiseksi. Vaan eipä nykyparisuhteessa juuri huomiointia enää arvostetakaan, lasketaan vain senttejä että varmasti menee tasan ja ettei vain vahingossakaan toinen tule "hyötyneeksi" euroakaan. Ja tuollaisen takia naiset täyttää huulia, ottaa lisäosia naamaan ja reenaa hanuria.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: Muffe 
Päivämäärä:   21.9.24 16:22:29

Meillä se tarkoittaa, että mies maksaa ja kyyditsee, keskitytään toisiimme ja pidetään kiva ilta, kännyköitä ei ravintolassa räplätä tai pidetä esillä (minusta tämän viimeisen pitäisi olla itsestäänselvyys). Ajattelen treffejä parisuhteessa samalla tavalla kuin tapaillessakin: jos mies ei tapailuvaiheessa treffeillä näppäile kännykkää, istu tuppisuuna ja pistä naista maksamaan puolta laskusta, en näe yhtään syytä, miksi parisuhteen vakiinnuttua rimaa pitäisi laskea tästä. En itsekään ole lakannut huolehtimasta ulkonäöstäni, pukeutumisestani tai siitä, että arvostan häntä ja olen kiinnostavaa ja eloisaa juttuseuraa ja huomioin hänet monella tavalla, miksi miehen sitten pitäisi niin sanotusti lakata yrittämästä?

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: Muffe 
Päivämäärä:   21.9.24 16:23:11

Ja naimisissa siis olemme, hyvin onnellisia ja yhdessä oltu 8 vuotta, jos sillä on merkitystä.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.9.24 16:32:55

Joo ei treffeillä makseta itse jos on kutsuttu/pyydetty.

Pahimpia on ne, jotka ovat vähän väliä mankumassa, että mennään syömään, mä vien sut syömään ja kumpikin maksaa omansa, mutta kun nainen ei haluakaan lähteä, koska ei pidä kyseisestä paikasta, ei ole varaa tai mikä onkaan syynä, pihi ukko alkaa kiukutella kun et sä koskaan lähde mun kanssa vaikka mä ehdotan. No eihän kenenkään ole pakko lähteä vaikka kysyjä tarjoaisikin, mutta vielä vähemmän voi märistä jos haluaa ruokaseuraa itselleen, mutta olettaa toisen vielä itse maksavankin siitä ilosta että on ruokaseurana.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 16:33:10

Kutsuja maksaa, se on ihan selkeä periaate mulla. Toki kutsuja voi sitten viljellä puolin ja toisin.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   21.9.24 16:50:05

Kutsuja maksaa, ellei erikseen sovita menosta ja molemmat maksaa omansa.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 16:54:56

Minä olen sitä mieltä, että molemmat maksaa omansa tai ”minä maksan nämä, sinä seuraavat” -systeemi, jos treffiseuralainen on vakituinen kumppani. Treffeillä tuli aikoinaan käytyä useastikin tindermätsien kanssa ja luonnollisesti maksoin omani ja treffiseuralainen omansa.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   21.9.24 17:01:12

Jos KUTSUU toisen treffeille tai sanoo VIEVÄNSÄ syömään, niin silloin kutsuja/viejä maksaa ihan omista rahoistaan koko homman. Tämä riippumatta siitä, onko kuinka vakituinen vai ei. Toisaalta, ei se itse maksaminenkaan hukkaan mene, se on halpa hinta siitä että sai ajoissa huomata millaisen saiturin kanssa oli tekemisissä, välttyi siltä penninvenyttämiseltä ja itsekkyydeltä mitä tuo luonnevika tarkoittaa.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: Mutta 
Päivämäärä:   21.9.24 17:05:37

”minä maksan nämä, sinä seuraavat”

Jos tämän on tarkoitus olla tasapuolista, niin sitä se on vain silloin kun molemmat syövät aina jotakuinkin samalla summalla. Jos toinen syö pihvin viineineen ja jälkiruokineen ja toinen salaatin jäävedellä eikä jälkiruokaa, niin jälkimmäinen on se joka todellisuudessa tarjoaa euroissa laskien. Mutta tuotahan moni pihi mies ehdottaa ja perustelee tasapuolisuudella ja koska suuri osa naisista ei ole matemaattisesti kovin hyvä, homma hyväksytään että joo tasan menee kun vuorotellen maksetaan. Niin, toinen käyttää 70e ja toinen 30e ja maksetaan vuorotellen, tasanhan se menee - nelosen matikalla :DDDDDD

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   21.9.24 17:06:16

On noloa, jos pariskunta pyytää laskut erikseen, mutta ei ole väliä kumpi maksaa. Pidän jotenkin kylminä parisuhteita, jossa lasketaan pennilleen, että kulut menevät tasan.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 17:07:47

Eli nykynaiset on ostettavia, jos miehen pitää aina maksaa jos haluaa tavata muualla kun sängyssä. Tälle on toinenkin nimi. On tapaaminen aika mahdotonta.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   21.9.24 17:13:44

"Eli nykynaiset on ostettavia, jos miehen pitää aina maksaa"

Jos puhut treffeille viemisestä. Älä käytä termejä, jotka oletuksena sisältävät kutsun ja tarjoamisen. Sano, että ajattelin jos kävisin syömässä paikassa x, haluatko sinäkin syödä siellä vai menenkö yksin niin toinen ymmärtää, että et ole huomioija ja tarjoaja. Et varmaan kysy kumppaniltasi, että mitä haluat syntymäpäivälahjaksi ja kun hän kertoo, ostat sen ja pyydät häneltä rahat takaisin.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.9.24 17:15:51

En ole koskaan käynyt "treffeillä" parisuhteessa ja ajatus on minulle jotenkin outo. Syömässä, liikkumassa, teatterissa, taidenäyttelyssä tms käydään yhdessä, mutta en ole näitä koskaan pitänyt treffeinä, saati mitenkään miettinyt, että nyt on "treffi-ilta". Lapsiperheissä voin ymmärtää ajatuksen, kun vaatii järjestelyä eri tavoin.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   21.9.24 17:18:48

Eikö täällä ollut joskus keskustelu, jossa mainittiin mies joka aina vaati saada maksaa ravintolassa myös puolison laskun kun olivat muiden seurassa ja muutkin miehet maksoivat naisensakin laskun, mutta pihin äijän puolison piti maksaa oma osuutensa takaisin myöhemmin. Ajatelkaa, ihminen on niin saita että itseäänkin hävettää saituutensa niin että pitää näytellä että on niin kuin muutkin, normaalit miehet, mutta silti kehtaa pyytää summan takaisin.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 17:34:03

Ilmankos nämä joiden mielestä kutsuja maksaa aina ovat täällä netissä lauantaina, kukaan ei teitä kutsu treffeille koska tulette kalliiksi.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 17:35:10

”Jos tämän on tarkoitus olla tasapuolista, niin sitä se on vain silloin kun molemmat syövät aina jotakuinkin samalla summalla. ”

Eipä ole tasapuolista sekään, että treffeille kutsuja maksaa. Jos tasapuolisuus on ykköskriteeri niin silloin molemmat maksaa omansa.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.9.24 07:48:53

En ole koskaan käynyt "treffeillä" parisuhteessa ja ajatus on minulle jotenkin outo. Syömässä, liikkumassa, teatterissa, taidenäyttelyssä tms käydään yhdessä, mutta en ole näitä koskaan pitänyt treffeinä, saati mitenkään miettinyt, että nyt on "treffi-ilta". Lapsiperheissä voin ymmärtää ajatuksen, kun vaatii järjestelyä eri tavoin.

___<__<

Samoin. Minulle on vieras ajatus, että parisuhteessa käytäisiin treffeillä, mutta kysymys oli miten käsitätte treffit parisuhteessa ja käsitän ne intiiminä iltana. Olin yllättynyt, että aloitus liittyikin rahaan! Jos parisuhteessa käydään treffeillä, niin mielestäni kustannukset jaetaan samalla tavoin kuin muutenkin suhteessa. Eli mikä nyt onkin tapana, maksetaanko vähän vuorotellen tai etenkin kalliimmissa elämyksissä maksavatko kumpikin omansa, niin kauan kuin ei ole mitään yhteistä taloustiliä. Ajatus, että miehen maksettavaksi kaatuisi aina ja kaikki, on jostain menneisyydestä jolloin naisten palkat olivat lähinnä taskurahaa. Nykyään ei sellaisia tuloeroja ole, niin samoilla nettopalkoilla on vähän kohtuutonta, että toinen maksaisi yksin aina kaiken.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 08:04:36

se kumpi maksaa, ei ole oleellista. toki jos toinen pyytää että saanko viedä sut treffeille, tulee vaikutelma että hän tarjoaa. tämä on ihan jokaisen oma asia miten hoidetaan...

mutta treffit on kahdenkeskistä aikaa ja tehdään jotain mistä molemmat nauttii. ekana tulee tietenkin mieleen että syödään ravintolassa tai laitetaan kotona jotain ns parempaa. mutta treffit voi oikeesti olla mitä vaan tekemistä. esim jos on lapsia ja aikuisten aikaa normaalisti todella vähän, voi treffi-illan viettää sohvalla tvtä katsellen kun lapset on hoidossa :D

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.9.24 09:04:45

En ole koskaan harrastanut treffejä, vaikka pitkiä parisuhteita on ollutkin. Nytkin tehdään paljon kaikkea miehen kanssa, mutta maksaja ei kyllä määritä meillä yhdessä vietetyn ajan erityisyyttä.

Sen ymmärrän, että ketuttaa jos toinen ei ymmärrä mitä tarjoaminen tarkoittaa, mutta ei meillä kyllä koskaan puhutakaan viemisestä tai tarjoamisesta. Ollaan toisaalta kielialalla molemmat, että osataan sanoa mitä tarkoitetaan :D

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.9.24 12:18:49

Eikö näitä voi ihan vain puhua auki? Ollaan sovittu, että vuorotellen järjestetään treffit ja järjestäjä maksaa. Saa olla maksullista tai ilmaista toimintaa.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   22.9.24 17:01:58

Olen juuri tavannut uuden miehen.
Hän pyysi minua treffeille ja syömään.
Ja tarjosi.
En olisi niin kalliiseen paikkaan raaskinut mennä.
Kävimme seuraavana päivänä kahvilla ja maksoin ne kahvit.
Eleenä että en oleta hänen maksavan kaikkea mutta minulla ei ole varaa ihan hänen tottumaan elintasoon.
Joten jos hän minua haluaa nähdä ja että käymme ulkona niin hän maksaa ( jos ehdottaa itse ).
Vastaavasti minun luona teen ruokaa, lämmitän saunaa jne enkä odota hänen maksavan niistä mitään.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.24 21:11:04

Ihme käsitys treffeistä noin ylipäätään.

Kai ne treffit pitäisi olla muutakin kuin syömistä (ja laskun maksamista)?

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   23.9.24 09:58:21

En käsitä sanaa treffit parisuhteessa. Tehdään yhdessä kaikkea, mutta ei kyllä sanota viettävämme treffi-iltaa, ihan simppelisti vaan mietitään mennäänkö syömään ja leffaan tänään.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: Felicia 
Päivämäärä:   23.9.24 10:12:12

Meillä on aika kiireinen ja menevä elämä , molemmilta löytyy esim aikaa vievät omat päivittäiset harrastukset (minulta hevonen & oheistreenit ja miehellä oma yhtä tärkeä oma juttunsa) töiden, opiskelun yms lisäksi. Arjessa sellainen varsinainen yhteinen aika on yleensä aika vähäistä, mutta tämä elämäntyyli sopii hyvin molemmille. Pidetään siksi ns. treffi-iltoja, jolloin otetaan molemmat kalentereistamme ilta ihan vapaaksi kaikesta muusta ja keskitytään vain puhtaasti toisiimme, lähdetään vaikka pitkän kaavan mukaan ulos istumaan iltaa, kuuntelemaan jotain hyvää keikkaa, leffaan tai mitä vaan sellaista unohtaen kaikki muu. Raha-asiat ei ole meidän suhteessa koskaan aiheuttanut ongelmia, ei ole tullut edes ajateltua kumpi maksaa vai maksetaanko yhteiseltä tililtä. Se on aina mennyt luonnostaan siinä sivussa, varmaan loppupeleissä aika tasan jos alkaisi miettimään tarkemmin.

  Re: Miten käsitätte "treffit" parisuhteessa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.9.24 10:26:12

Exä käsitti treffit niin että hän varasi yön jostain kylpylähotellista, mutta sinne mentiin minun autollani (minun bensoillani) ja hän pyysi voisinko maksaa ravintolassa kun hän maksoi hotellin. Reissut olivat aina minulle "yllätyksiä" ja välillä ne sattuivat keskelle viikkoa niin että jos olisin halunnut olla seuraavana päivänä töissä yhdeksältä, olisi hotellilta pitänyt lähteä ajamaan kotiin aamukuudelta. Jouduin siis ottamaan extempore seuraavan päivän palkattomaksi tai lomapäiväksi, onneksi esimies ymmärsi. Mies ei jotenkin ymmärtänyt tätä, koska hänen työssään vapaat saattoivat osua viikollekin.

Nykyinen mies vie minut treffeille ja maksaa luonnollisesti kaiken ja käytämme hänen autoaan.

Jos vien itse hänet treffeille, maksan kaiken. Omat tuloni ovat hieman pienemmät, joten mun treffivalinnat ovat yleensä leffa ja etninen ravintola.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.