Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauan yskä kestää? (Tupakoinnin lopetus)

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.9.24 12:40:08

Lopetin tupakoinnin 2kk sitten, n. 10 vuoden käytön jälkeen. Nyt olen lopettamisen jälkeen yskinyt koko ajan. Sellaista kuivaa yskää, joka ei irtoa. En tunne itseäni kipeäksi, joten luulen tämän johtuvan nimenomaan lopetuksesta.

Ärsyttävää! Toki tiedän että tupakkaan en enää halua koskea, mutta mitkään dropit ei auta tähän yskään. On vaan kärsittävä.

Kauan teillä muilla lopettaneilla on kestänyt?

  Re: Kauan yskä kestää? (Tupakoinnin lopetus)

Lähettäjä: Toksi 
Päivämäärä:   21.9.24 17:55:04

Mulla ei ollut yskää, mutta jäätävä liman irtoaminen ja hengenahdistus kesti noin 3 kk.
Olisin luullut, että polttaessa ahdistaisi henkeä, vaa tuo lopettamisen jälkeen oli aivan kauheaa.

  Re: Kauan yskä kestää? (Tupakoinnin lopetus)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.9.24 17:57:35

En ole koskaan polttanut, mutta samanlainen yskä ollut nyt 4 vk. Sitä on nyt liikkeellä.

  Re: Kauan yskä kestää? (Tupakoinnin lopetus)

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   21.9.24 17:59:35

Isä käytti kurkkupastilleja tuohon yskään mikä tuli tupakoinnin lopetuksen jälkeen, kesti monta vuotta, lopulta sitten myös keuhkosyövän diagnoosi, eli sekin puoli kannattaa kyllä heti selvittää, jos et ole kuvissa käynyt.

  Re: Kauan yskä kestää? (Tupakoinnin lopetus)

Lähettäjä: Muffe 
Päivämäärä:   21.9.24 19:24:43

Kannattaa käydä lääkärissä. 10 vuotta on pitkä aika myrkyttää keuhkoja päivittäin ja vaurioita on siellä on jo varmasti. Yskä on siis voinut olla ihan nurkan takana muutenkin ja sattumalta lopetus on osunut samoihin aikoihin kuin yskän alkaminen.

  Re: Kauan yskä kestää? (Tupakoinnin lopetus)

Lähettäjä: Muffe 
Päivämäärä:   21.9.24 19:28:12

Lähti liian aikaisin. Googleta yskä tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Artikkeleissa kerrotaan, että jopa pari kuukautta voi kestää. Yskä johtuu siitä, että keuhkot alkavat poistaa tulehdusmassaa, jota tupakointi on aiheuttanut, ja se yskittää.

  Re: Kauan yskä kestää? (Tupakoinnin lopetus)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 22:04:57

Kyllä useemman viikon yskitti ja nousi pahanmakuista paksua limaa. Yäk!!!! Silloin viimeistään tajusi, mitä oon tehny itelleni

  Re: Kauan yskä kestää? (Tupakoinnin lopetus)

Lähettäjä: dfgd 
Päivämäärä:   22.9.24 08:07:19

Minä ehdin polttaa 16 vuotta ja lopetin tämän vuoden alussa, yskä loppui kuin seinään :D Kävisin kyllä sinuna lääkäriä katsomassa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.