Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 22:52:23

...joitakin vastaantulevia rotuja enemmän kuin toisia, jos et tunne koiria ennestään?

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   20.9.24 22:58:50

Sellaiset mitä tiedän että koirani pelkää: isot tumman väriset, akitat ja jostain syystä snautserit koosta riippumatta.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   20.9.24 23:03:57

En pelkää, mutta varaudun.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   20.9.24 23:09:25

En pelkää tiettyä rotua. Mutta oli koira mikä tahansa jos se tulee pitkässä fleksissä vastaan niin vaihdan oman koiran kanssa tien puolta.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 07:37:49

Saksanpaimenkoirat. Jos kulkevat nätisti omistajansa rinnalla asia erikseen, mutta en ole kovin montaa tapausta elämässäni nähnyt.

Minua on purrut lapsuudessani vieras koira yllättäen NELJÄ kertaa ja joka kerta kyseessä on ollut eri saksanpaimenkoira joka on päässyt omistajaltaan vapaaksi. Sama meno jatkuu nykyäänkin, katselen mieluusti kaukaa muutoin upeita koiria joilla ei ole mitään tapoja eikä omistaja niitä hallitse. Tekisi mieli itse hankkia saku ihan vain katsoakseni, että ei sen kouluttaminen voi olla niin vaikeaa...

En koskaan "hankkinut" koiraa, kaverin koira vain vähän jäi minulle eikä se ole mitään sellaista mitä itse hankkisin. Tosi mukava kaveri on kyllä, mutta ihan jo luppakorvista lähtien on koiran ominaisuudet väärät/sairaaksi jalostettuja.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: Iso-D 
Päivämäärä:   21.9.24 08:09:45

En kyllä pelkää, kaksi kertaa on mua koira purrut ja molempina kertoina asialla oli ranskanbulldoggi, niin surkea purukalusto, ettei edes sattunut.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 08:37:04

En varsinaisesti pelkää, mutta suhtaudun varauksella näihin ”taistelurotuihin” sekä muihin isoihin rotuihin, jotka vaativat omistajiltaan erityisen paljon aivoja (sakemanni, rotikka jne). Toki seuravaa ryhmä, johon suhtaudun myös varauksella on tädit ja (valkoiset) pikkukoirat. Jostain syystä tädeillä on aina valkoinen pikkukoira, joka saa flexissä kulkea ihan minne lystää.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 08:39:27

^^ Varsinaisesti en siis pelkää näitä koirarotuja, vaan niiden omistajien idiotismia. Mutta tässä ekana mainitussa (taistelurodut, rotikka, saku) riskien mahdollisuus on suuri.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: hrrr 
Päivämäärä:   21.9.24 08:48:46

Ei ole nyt koiraa mutta aikanaan kun oli niin eräs akita ja tämän omistaja olivat kumpikin mielenvikaisia. Kohdatessa koira huusi ja kieppui villisti remmissä ja ei epäilystäkään mitä olisi käynyt jos olisi päässyt irti. Omistaja suunnilleen makasi jotta sai pidettyä koiraansa ja huusi solvauksia minulle miten minä ja koira ärsytämme hänen koiraansa siis ihan vaan koska kuljimme samaa reittiä!! Kerran käännyin ympäri kun näin että ovat taas tulossa vastaan ja palasin kotiin joka ei ollut kaukana. Odotin jonkin aikaan ja lähdettiin uudestaan, eiköhän se kaheli odottanut ltieltä poikenneena puiden takana ja koiraa huusi ja akka vielä kovempaa miten törkeä olen ja tekisi mieli päästää koira irti, seurasivat meitä myös jonkin aikaa ja silloin oikeasti pelotti.Tuon jälkeen vaihdoin täysin aikataulua ja reittiä ja ei onneksi enää kohdattu.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 08:53:18

Kaikki taistelurodut ja akitat saavat vähintään vaihtamaan kadun puolta. En luota tämän tyylisiin koiriin, enkä niiden omistajiin. Liian paljon vahinkoa on jo niiden ansiosta tapahtunut.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.9.24 08:53:29

Kun itsellä oli isompi koira, pelkäsin eniten pikku koirien ulkoiluttajia. Koirani ei rähissyt muille metrin päästä, mut jos toinen koira yllättäen tuli iholle niin sitten. Aika monta kertaa joutui säkähtämään, kun flexissä ollut pikkukoira yhtäkkiä ryntäsi kohti.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 08:59:11

Varsinaisesti en pelkää, mutta väistän täällä yhtä amstaffia ja rotikkaa. Niiden omistajat päästää koiransa väkisin tykö vaikka koiransa eivät ole mitään koirasosiaalisia.

Myös yhtä labbista väistän. En sen takia että koira olisi vihainen, ihan päinvastainen on. Vaan sen takia että sen omistaja on vanha nainen, joka ei fyysisesti pysty pitelemään koiraa jos joku tulee vastaan. Etenkin talvisin nainen on herkästi kumollaan.

Ja pitäjän ainoalle opaskoiralle annan tilaa että ei häiritä sen tärkeää työtä.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: Kö 
Päivämäärä:   21.9.24 09:02:01

En pelkää mutta ärsyttää omistajat jotka antavat pitkän flexin päässä olevan koiran tulla kohti. Sen verran vetävät että koira nostaa päätään hyökkäys asentoon. Itsellä vähän arka koira joka ei pidä kaikista uroksista valmistautuu puolustamaan. Nätisti ohi päästään mutta saattaa ärähtää.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 09:32:19

En välttämättä mitään tiettyä rotua pelkää, mutta jos vastaantuleva koira rähisee ja räpiköi, pelkään että esim pienikokoinen ulkoiluttaja kaatuu, koira pääsee irti valjaista/pannasta jne.

Itsellä suht pienikokoisia koiria, joten pelkään erityisesti isompikokoisia koirarotuja

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: Kummitus 
Päivämäärä:   21.9.24 09:33:24

Väistelen taistelukoirarotuja, sakemanneja ja rotikoita. Samoin naapurin mummon sekopäistä lapinkoiraa ja collieta joita ei ole kasvatettu eikä mummo pärjää niille yhtään.
Ylipäänsä kaikenlaiset jo kaukaa rähisijät kierrän siirtymällä toiselle puolelle katua. En ota riskiä, että joku käy oman pikkukoirani päälle. Omani on hiljainen ja ei provosoi ketään.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   21.9.24 13:28:34

Miksi pitäisi pelätä? Noin ylipäätään en pelkää kenenkään koiraa tai ketään vastaantulevaa ihmistä. Miksi pelkäisin? Ja mulla on pieni ärhäkkä terrieri, joka voi louskuttaa, mutta mitäpä minä siitäkään välitän, ohi kävellään. Ja kyllä, olen joutunut komentamaan vierasta koiraa jottei oma käy kurkkuun kiinni. Joten enemmän varmistan että oma koira ei tee mitään typerää kuin maindaan muiden koirista.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.9.24 13:39:12

Siis lenkillä jos koira hihnassa? En, en ymmärrä miksi pitäisi?
Jos näyttää, ettei koira ole taluttajalla hanskassa niin rodusta riippumatta kyllä hirvittää. Ja toki mitä isompi koira niin tietysti enemmän.

Jos taas irtokoirana tulee vastaan niin silloin toki rotu vaikuttaa hyvinkin paljon.

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 13:40:33

” Miksi pitäisi pelätä? Noin ylipäätään en pelkää kenenkään koiraa tai ketään vastaantulevaa ihmistä. Miksi pelkäisin?”

Pelko on ehkä väärä sana, mutta kartan tietyn tyyppisiä yhdistelmiä, joissa on suuri riski siihen, että koira ei pysy (tai ei ole) hallinnassa. Ja tähän on syy se, että mulla on ex-remmirähjä, jonka kanssa olen tehnyt valtavasti töitä ja nykyisin ohitukset sujuvat. Tiedän kumminkin kokemuksesta (irtokoiria ollaan pari löydetty), että mikäli toinen koira pääsee iholle niin meidän ohitukset ottaa valtavasti takapakkia ja taas teen töitä asian suhteen.

Meille ei noin muuten ole mitään väliä, että mitä se vastaantuleva koira tekee. Rähiskööt, kulkekoot nätisti tai jotain muuta kummallista, mutta pyrin välttelemään riskitilanteita. Hiljaiset tuijottajat on muuten mun koiralle hankalin ohitettava :D

  Re: Koiranomistaja, pelkäätkö...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.9.24 13:10:32

En pelkää, ainoat mitä on saanut pelätä on ollut kaksi kultaistanoutajaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.