Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hajustetut pesuaineet

Lähettäjä: Marjukka 
Päivämäärä:   20.9.24 09:04:42

Olen käyttänyt aiemmin hajusteettomia pyykinpesuaineita, mutta nyt sain vision kokeilla hajustettua pesuainetta. Ostin ensin Lumme- pesuainetta ja haju vaatteissa oli aivan järkyttävä. Nyt olen kokeillut Omo Coloria ja meinasin oksentaa, kun vaatteet tuli kuivurista. Lisäksi tuntuu, että noita nestemäisiä pesuaineita pitäisi annostella kauhea määrä. Olenko nyt jotenkin yliherkkä, vai mitä ihmettä?? En muista että olisin koskaan kauhistellut muiden ihmisten vaatteista mitään tuoksua.
Miten te hajusteellisia pesuaineita käyttävät koette tuoksujen voimakkuuden?

Re: Hajustetut pesuaineet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 09:11:28

Käytän hajustamattomia pesuaineita joiden sekaan lorautan hieman (omasta mielestäni parhaalle tuoksuvaa) hajustettua pesuainetta. Sopiva pesuaineiden suhde löytyy kokeilemalla.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.9.24 09:13:09

Mistä syntyy ajatus, että nestemäisiä pesuaineita pitäisi annostella "valtava määrä"? Monethan ovat ns. tiivisteitä eli niitä tarvitaan hyvin vähän. Ja se nestemäinen pesupalloon laitettuna nimenomaan menee kaikki käyttöön, toisin kuin lokerikkoon laitettu jauhe josta osaa jää sinne lokeroon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 09:20:13

Ne hajut ON järkyttäviä, siksi käytänkin vain hajusteetonta. Esim. kotimainen WAU on hyvä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   20.9.24 09:23:01

Hajusteetoon mutta työ ja tallivaatteita pestessä sekaan max 1/4 osa hajustettua. Samoin normipyykin sekaan jos seassa on yhtään pahemman hajuista vaatetta (hiki tai talli) niin 1/5 hajustettua.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   20.9.24 09:23:50

Mä olen myös miettinyt, että onko sitä itse tullut vaan herkemmäksi, vai onko pesuaineet muuttuneet hajultaan voimakkaammiksi tässä viiden vuoden aikana? Siirryin kokonaan hajusteettomiin pesuaineisiin ja nyt yritin ottaa hajustetun takaisin käyttöön, ja yritykseksi se jäi. Aivan karmea käry, kokeilin BioLuvilia ja jotain toista merkkiä.

Lähettäjä: jaaha 
Päivämäärä:   20.9.24 09:26:20

Onnistutte ilmeisesti kokeilemaan niitä kaikkein kamalimpia.
Olen jo pidemmän aikaa käyttänyt Puuilosta saatava nestemäistä Owio-nimistä ainetta. Siinä on miellyttävä MIETO tuoksu.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.9.24 09:27:34

Olen käyttänyt vuosia miedosti tuoksuvaa halpismerkkiä, mutta siihenkin on hiljattain lisätty hajustetta ja haisee nykyisin hirveälle. Hajustamaton ja tippa hajusteellista on täälläkin käytössä.

Lähettäjä: Pölkyllä päähän 
Päivämäärä:   20.9.24 09:31:55

Niiden nenät on jotenkin erilaisia ja tottuneet kai siihen hajuun. Eivätkä reagoi hajusteisiin samoin kuin me yliherkät.
Meillä kävi yhdestä perheestä pojan kavereita kylässä ja kyllä kaikki tiesi näkemättäkin keitä meillä oli käynyt. Haju leijaili pitkään.
En tajua mikä juttu on pestä noin kauhealla hajustepesuaineella lastenkin vaatteet

Lähettäjä: Ü 
Päivämäärä:   20.9.24 09:36:41

Missään pesuaineessa ei kannata käyttää sitä purkin kyljessä olevaa annosteluohjetta, puolet siitä riittää.

Lähettäjä: Marjukka 
Päivämäärä:   20.9.24 09:41:54

Eli en ole ainoa, hyvä homma :D Seuraavaksi kokeilen itsekin miksata hajustettua ja hajusteetonta.

Ja kyllä se 35-40ml pullon kyljessä mikä pehmeään veteen suositellaan laittamaan, tuntui isolta määrältä, ainakin minusta.

Lähettäjä: Vattu 
Päivämäärä:   20.9.24 10:41:17

Bio Luvil! Hyvä tuoksu! Tosin käytän usein myös Softlanin huuhteluainetta!

Lähettäjä: kop 
Päivämäärä:   20.9.24 11:05:10

Et todellakaan ole ainoa! Mä olen ajatellut että olenkohan ainoa jonka mielestä ne pesuaineiden hajut on voimistuneet, koska muussa elämässä en ole huomannut että hajuaistini olisi mitenkään herkistynyt. Mutta siis joo, käytän pesuainetta niin, että laitan suurimman osan hajustamatonta ja sekaan lorauksen hajustettua pesuainetta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.