Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   20.9.24 07:55:54

Ainakin joskus oli, yritin googletta enkä löytänyt. Olen kissan kanssa käynyt Evidensiassa mutta kallis paikka.

Pitäisi mennä uusimaan astmalääkkeet ja hammaskivenpoistoon.

Entä naapurikunnat, Turun keskustasta lähdetään taksilla. Esim Kaarina voisi tulla kysymykseen, mutta viekö taksimatkan hinta rahahyödyn.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Muffe 
Päivämäärä:   20.9.24 07:58:15

Kaarinan eläinlääkäriasema on hyvä. Miksi taksilla, eikö bussi käy?

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   20.9.24 08:01:21

Totta, bussilla voi mennä, kulkeehan niissä koiriakin. Mietityttää vain jos jollain matkustajalla allergia. Kissakin on niin kotikolli että varmaan taksissa olisi rauhallisempaa.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   20.9.24 09:13:20

Kaarinan eläinlääkäriasema on nykyään samoissa hinnoissa Evidensian kanssa, en suosittele. Mene bussilla saman tien vaikka Loimaalle.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Coco 
Päivämäärä:   20.9.24 09:36:18

Ei ole Turun kaupungilla ollut enää vuosiin omaa kaupungineläinlääkäriä. Liedosta ja Kaarinasta löytyy kyllä, Raisiossakin on ainakin ollut aiemmin. Koska ei kuulosta että tarvitsisi mitään kovin hyvin varusteltua klinikkaa, soittaisin ehkä Veteaan. Pieni yksityinen ja kohtuu edullinen klinikka Kärsämäessä. Ympäryskunnista löytyy kyllä jo sitten edullisempiakin pienklinikoita, muttei tule ainakaan taksilla tai julkisilla järjevämmäksi reissata pikkuvaivojen takia.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   20.9.24 11:27:19

Kunnallahan ei sitten ole hoitajaa eikä myöskään anestesia valvontaa. Lääkäri seuraa sen minkä pystyy samalla kun putsaa hampaita.
Inhalaatioanestesiaa ei myöskään ole vaan mennään iv.anestesialla. lääkkeitä on lähes pakko käyttää enemmän, jottei potilas herää kesken toimenpiteen.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   20.9.24 11:28:01

Turussa on myös aloittanut eläinklinikka Tuikku, jolla on tosi osaava henkilökunta.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 11:28:57

Onpa outoa! Luulin, että kaupungineläinlääkäri on ihan pakollinen lakisääteinen palvelu, mutta eipä taida ollakaan.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.9.24 11:46:23

https://www.turku.fi/asuminen-ja-ymparisto/elaimet/ elainlaakari-ja-paivystys-turun-alueella

Poista väli, linkitys ei onnistu liian pitkän osoitteen takia.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: piina 
Päivämäärä:   20.9.24 11:54:48

"Koska ei kuulosta että tarvitsisi mitään kovin hyvin varusteltua klinikkaa,"

Mitä ihmettä mahdat tällä tarkoittaa? Mitä ei tarvita kissan hammaskivenpoistoon? Mielestäni itsestäänselvä rötntgen sekä inhalaatioanestesia eli hoitaja vieressä ovat hyvää varustelua.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Coco 
Päivämäärä:   20.9.24 12:13:59

"Mitä ihmettä mahdat tällä tarkoittaa? Mitä ei tarvita kissan hammaskivenpoistoon? Mielestäni itsestäänselvä rötntgen sekä inhalaatioanestesia eli hoitaja vieressä ovat hyvää varustelua."

Myönnän että olin epähuomiossa unohtanut tuon hammaskivenpoiston tuolta, ja mielessä oli lähinnä lääkereseptin uusinta. Kuitenkin inhalaatioanestesia ja klinikkaeläinhoitajan läsnäolo on monellakin klinikalla ihan toteutettavissa olevia asioita, vaikkei esim. ct-kuvauslaitteita tai valmiuksia tehohoitoon olisikaan. Vetealta löytyy hammasröntgen esimerkiksi, vaikka onkin pieni klinikka verrattuna vaikka Koira-kissaan, Pet-Vet:iin tai Vettoriin.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Kuksa 
Päivämäärä:   20.9.24 12:19:39

Dentavet -klinikka Raisiossa. Loistopaikka, suosittelen

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Evi 
Päivämäärä:   20.9.24 13:34:58

Itse kyllä maksan mielelläni siitä, että kaikki suun asiat hoituvat kerralla koska Evidensialla käytäntö on hammaspäivä, jossa hammaslääkäri (ei siis tavi eläinlääkäri, joka ei kykene vaativiin hammasasioihin) suorittamaan samassa anestesiassa kaiken. Inhalaatioanestesia ja hoitaja ovat Evidensialla itsestäänselviä.

Eli Omaeläinklinikka, jonka nimi muuttuu ensi viikolla. Brahenkulman eläinlääkärit. Helppoa kaikin tavoin. Tingin muista asioista

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   20.9.24 15:35:55

Itse taas en oman kokemukseni perusteella veisi missään nimessä mitään eläintä mistään hinnasta Evidensiaan. Sekä SaloVetistä että Vettorista niin huonot, jopa traumatisoivat, kokemukset että käydään jatkossa muualla. Eikä ole kyse rahasta eikä henkilökunnan osaamisesta, vaan yritysketjun toimintakaavoista. Osaamista on myös isojen riistoketjujen ulkopuolella, onneksi.

Fiskarsissa on muuten myös pätevä hampaisiin erikoistunut ell. On vaan aloittajalle ehkä vähän kaukana.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: haarmi 
Päivämäärä:   20.9.24 16:30:58

"Itse taas en oman kokemukseni perusteella veisi missään nimessä mitään eläintä mistään hinnasta Evidensiaan."

Tulihan se sieltä :D

Joo ikävä juttu kohdallasi. Esimerkiksi minulla ei vuosikausien käytöllä ole ollut valitettavaa. Eikä ystävällä myöskään

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 17:29:20

Mene Lietoon jos julkisella hyvin pääset.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Turutar 
Päivämäärä:   21.9.24 11:59:05

Turussa koohotettiin kaupungin järjestämän yöpäivystyksen perään. Evidensiaa haukuttiin ja niinpä kaupunki alkoi järjestellä päivystustä uuteen malliin. Tarjouskilpailun voitti kahden ellin firma joka lupautui järjestämään 650000 eurolla. Evidensian pyynti oli 750 000 e.
Nyt firma etsiskelee eläinlääkäreitä töihin kaupungineläinlääkärin ahtaisiin tiloihin yrittäjinä. Lupailee suuria tuloja.
Paikassa ei tehdä vaativampia toimenpiteitä eikä järjestetä tehohoitoa. Siellä annetaan vain ensiaputyyppinen konservatiivinen hoito. Todennäköisrsti eutanasiat lisääntyvät.
Kun tämä tuli julkisuuteen niin huuto alkoi. Samat ihmiset alkoivat sanoa että luulivat että Evidensiakin jatkaa (ilman korvausta) yöpäivystystä ja eihän näin voi tehdä ettei hoideta enää samantasoisesti kun Evidensia.
Evidensiavastainen kansanliike on aiheuttanut jo aiemmin sen että on jouduttu lomautuksiin ja moni eläinlääkäri on irtisanoutunut. Tehohoitoa ei enää.ole pystytty järjestämään.
Mitäs nyt sitten? Katsotaan jäikö pää vetävän käsiin ja mentiinkin ojasta allikkoon.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   21.9.24 14:56:29

Juu, tosiaan pelkään että päivystysaikoina hoito jää vajaaksi. Viimeksi juuri lauantaiyönä märkäkohtuleikkaus kissalla, tunnista kiinni ettei puhjennut. Miten käy jatkossa vastaavissa tapauksissa? Itsellä ei ole väljä mitä maksaa, ainoa mikä merkkaa on hoidon taso. Miksi tällaisia päätöksiä tehdään kun kerran tiedetään ettei rahkeet riitä?

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   21.9.24 15:22:53

"Tulihan se sieltä :D
Joo ikävä juttu kohdallasi."

Niin on munkin mielestä, en tiedä miksi sitä pitää vähätellä "tulihan se sieltä" tyylisellä kommentilla. Sinänsä esim. Vettorin henkilökunnasta ei itsellä ole mitään pahaa sanottavaa, he ovat varmasti tehneet parhaansa, ja oma kritiikki kohdistuu ainoastaan ketjun toimintamalleihin. Onhan se tosi surullista että maan päivystävää tehohoitoa tarjoavista klinikoista on iso osa toimii sellaisen ketjun alla, jonka toiminta on paitsi epäeettistä ja jos nyt ei lakipykäliä rikkovaa niin vähintään venyttävää, sekä myös omistajia ja eläimiä traumatisoivaa. Tuskin kukaan haluaa osakseen niitä huonoja kokemuksia, itsekin olen antanut Evidensialle useamman mahdollisuuden, mutta valitettavasti joutunut pettymään. Hienoa kuitenkin että osaa asiakkaista on onnistuttu palvelemaan onnistuneesti.

Vettorihan ei ole voinut tarjota asiakkailleen ympärivuorokautista tehohoitoa enää vähään aikaan, vaan osa eläimistä on ohjattu Vantaalle Tammistoon. Toki palveluiden laajuudessa on Turun päivystävällä silti notkahdus alaspäin, mutta kokonaiskuvassa on hyvä ottaa tämä huomioon.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   21.9.24 15:52:32

Itse olen aina saanut hyvää hoitoa tältä isolta ketjulta, niin normiaikaan kuin hätätapauksissakin. Ollaan asioitu Salossa,Lohjalla ja Turussa ja aina hoito ja kohtelu priimaa. Kallista kyllä mutta en kyllä yhtään valita, sen verran vaativia toimenpiteitä on tullut tehtyä.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.9.24 17:34:02

Ketjua saa kritisoida, en itsekkään pidä kaikista sen toimintamalleista. Mutta fakta on myös se, että ilman suuren ketjun tukea ei meillä olisi näin montaa sairaalaa koska sellaisen ylläpito on niin kallista ja riskialtista( potilasmäärät eivät mitenkään ennustettavissa) Evidensia on myös kouluttanut henkilökuntaansa aktiivisesti ja varsinkin heidän sairaaloiden hoitajien osaamis taso on todella hyvä.
Se mistä itse nään punaista Evidensiaa arvosteltaessa on henkilökunnan haukkuminen. Etenkin päivystystoiminta on tunteita herättävää koska potilasmateriaali on huonosti voivia eläimiä joiden omistajilla on iso hätä ja huoli. Kommunikaatio on tällöin todella vaikeaa ell ja omistajan välillä. Osa ihmisistä suuttuu silmittömästi jos ehdotetaan eutanasiaa yhtenä vaihtoehtona, joku toinen taas on siitä todella kiitollinen.
Jossain tietyssä konsernissa työskentely ei tee kenestäkään epäpätevää.
Mutta ihmisten boikotti toimii, siitä kertoo jo kolmet pidetyt yt:t.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.9.24 17:37:07

Vaikka vaativimmat tehopotilaat on pitäneet lähettää pääkaupunkiseudulle niin edelleen mm.kyyn puremat, ripulipotilaat ja leikkauspotilaat ovat voineet jäädä pidemmäksi aikaa sisälle sairaalaan.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   21.9.24 17:53:10

Eikö Anivettiä ole enää? Superhyvä paikka, itse saatu sieltä hyvää palvelua. Myös Sipilä hyvä eläinlääkäri Turun alueella!

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.9.24 18:51:19

Anivet on hevosklinikka. Koirakissaklinikka on myös. Ihan yhtä kallis paikka kuin vettori

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: kyösti 
Päivämäärä:   21.9.24 20:28:00

"Se mistä itse nään punaista Evidensiaa arvosteltaessa on henkilökunnan haukkuminen. Etenkin päivystystoiminta on tunteita herättävää koska potilasmateriaali on huonosti voivia eläimiä"

...,ja se huono kunto johtuu monesti ainakin kissojen kohdalla siitä, ettei sitä kissaa tuotu ajoissa sinne. Joko ei äly eli lajinomainen tuntemus riittänyt aiemmin tuomaan tai sitten asenne on se mätä.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Petäs 
Päivämäärä:   21.9.24 20:29:55

"Viimeksi juuri lauantaiyönä märkäkohtuleikkaus kissalla, tunnista kiinni ettei puhjennut."

Entä jos olisitkin ajoissa pentuna leikkauttanut sen? Ei olisi tullut märkäkohtuakaan. Vai oletko joku kissankasvattaja?

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   21.9.24 21:17:50

Kyllä olen kasvattaja, eikö olekkin ihmeellistä.

  Re: Onko Turussa kaupungineläinlääkäriä?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   21.9.24 21:23:56

No tuskin se asenne nyt kovin mätä voi olla jos eläintä lähtee viemään viikonloppuyönä päivystykseen tunnin matkalle ja saa 2500 euron laskun maksettavakseen. Väittäisin että huonompiakin asenteita on. Eläimet ovat muuten erittäin hyviä peittämään vaivansa, varsinkin kissat, vaikka hereillä ollaankin vaivojen suhteen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.