Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   19.9.24 20:48:53

Oon kohta 50v lomittaja joka joutuu kouluttautua uudelleen fyysisten vikojen takia. Selkä leikattu kahdesti, polvi ja olkapää kerran. Jo peruskoulun läpikäynti oli suuri saavutus. Pitäisi kuitenkin keksiä uusi ammatti, vinkkejä otetaan vastaan!

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.9.24 20:49:48

Miksi ihmeessä olisit tyhmä?

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   19.9.24 20:52:12

Ei fyysinen työ ammattikoulututkinnolla olis esim. taloushallinnon merkonomi.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   19.9.24 20:54:09

Tyhmyyshän ei ole niin suuri ongelma, mutta ikä on, jos et hoitoalalle voi kouluttautua.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   19.9.24 20:56:02

Taloushallinnon merkonomille vaan ei ole töitä.. Tradenomitkin jonottelee perus toimistohommiin kun kaikkiin aukeaviin paikkoihin on kymmeniä, pks:lla jopa satoja hakijoita.

Sanon koulunkäyntiavustaja ! Parikin aika tyhmää tyttöä on sieltä paikan löytänyt ja toisaalta myös ihan fiksu tuttu, kenellä oma koulunkäyminen oli jotenkin haastavaa löysi paikkansa ja mielekkään työn. Ei tarvitse koulutustakaan perustasolla, mutta voi alkaa kouluttautua jos työ imee enemmän mukaansa.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   19.9.24 20:57:21

Koulunkäynninavustaja / ohjaaja ammatikorkeakouluun

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   19.9.24 20:57:55

Ammattikouluun tai peruskouluun siis

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   19.9.24 20:59:03

Olen ollut koulunkäynninohjaajana, ja se on kyllä melko fyysistä. Käydään retkillä ja haastavampien (erityislasten) kanssa joutuu "painimaan" välillä, jos vaikka sattuuvat karkaamaan tai oikein väkivaltaiseksi äityvät.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.9.24 21:00:07

X, mielenkiinnosta kysyn, että mitä nämä AMK ohjaajag ovat? Ikinä törmännyt moiseen nimikkeeseen.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 21:01:27

Joku teollisuuden prosessinvalvonta tai kokoonpano. Niihin opetetaan työpaikalla eikä tarvi ihmeitä. Sulla on mahtava tausta, lomittajana olet ahkera ja työteliäs ihminen. Sellaiset on haluttuja työelämässä.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: saapas 
Päivämäärä:   19.9.24 21:03:07

Sama vika täällä. Olen todella hidas ja tyhmä.
Koulu mennyt aina huonosti, psykologisten testien perusteella monet taidot minulla ovat keskitasoa heikommat.
Merkonomi olen, mutta en osaa matematiikkaa yhtään, mitä koulussa tietenkin oli (kirjanpito, taloushallinto). Siksi kävin sen asiakaspalvelupuolen, mikä kuitenkin oli typerää, kun ei asiakaspalvelukaan ole minua varten.
Olen nyt "aivottomassa" työssä, mitä inhoan, jotain pitäisi keksiä. Ehkä joku puutarhuri/ulkoaluetyöntekijä voisi olla ihan mieluisa, en tosin tiedä pärjäisinkö siinäkään.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   19.9.24 21:03:30

Laadunvalvojaksi tehtaalle.. Tosin saattavat joutua purkamaan kuormia/siirtelemään osia jne.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Opp 
Päivämäärä:   19.9.24 21:05:28

Opettamaan maatalouskouluun?

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   19.9.24 21:06:03

Meripoijuksi.
Talvella saattaa olla kyllä hyiset oltavat.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   19.9.24 21:07:14

Oho mihin pääsee vanha nainen peruskoulupohjalta valvomaan prosessia? Niissä teollisuuslaitoksissa, missä olen ollut (useampi ala) on kaikki valvojat olleet yleensä insinöörimiehiä. Jossain on saattanut olla joku erikoisen pätevä miesasentaja.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.9.24 21:12:29

Minä hevostenhoitajan papereilla oon ollu töissä elektroniikkateollisuudessa, kokoonpanoo. Ei tarvi paljo älyä, eikä fyysistä kuntoa. Tosin joskus on niin tylsää että meinaa nukkua. Palkka on ihan ok

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.24 21:20:26

"Opettamaan maatalouskouluun?"

Pystymetsästä opettamaan? :D Sinnekin tarvitsee koulutuksen.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 22:00:43

Oho mihin pääsee vanha nainen peruskoulupohjalta valvomaan prosessia?

On niitäkin. Kaikissa ei vaadita automaatio-osaamista vaan esim huolehtia ettei linja mene tukkoon. Eli valvomossa istumista ja tarvittaessa asioihin puuttumista.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   19.9.24 22:11:12

Joku puhelimitse/chatissä/sähköpostilla tehtävä aspatyö matkapuhelinoperaattoreilla, vakuutusyhtiöllä yms. Osaa voi tehdä etänä.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Ehkä? 
Päivämäärä:   19.9.24 22:19:21

Hammashoitaja eli hammaspuolen lähihoitaja?

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.24 22:27:21

Varastohommat on varmaan kremppojen takia poissuljettu, vaikka työ olisi trukkipainotteista? Ehkä joku muu ajohomma? Lyhyen reitin ajot vaikka leipäkuskina jos rekkakuskin elämä ei nappaa?

Jos kolmivuoro onnistuu niin erilaisia kokoonpanohommia pääsee tekemään täysin ilman koulutustakin moneen paikkaan.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.9.24 22:28:35

"Hammashoitaja eli hammaspuolen lähihoitaja?"

Ei missään tapauksessa. Jos selkä on leikattu kahdesti, niin tämähän on tosi vaativa työ selkää ajatellen.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: SiiSii 
Päivämäärä:   19.9.24 23:08:01

Minkälaista työtä aloittaja pystyy fyysisesti tekemään? Eräs tuttu teki toimistotöitä, selkä leikattiin ja joutui vaihtamaan työpaikkaa, kun selkä ei kestänyt istumista/seisomista (sähköpöytä käytössä) paikoillaan vaan koko ajan olisi pitänyt päästä liikkunaan kevyesti.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Joooo 
Päivämäärä:   20.9.24 16:51:05

Toimittaja,nääsvillen bunkkerista saa leimaa punakantiseen jäsenkirjaan, vihertävään myös. Op tulee vihervassariagendan edistämisen scorecardin mukaan. Hämeenkadun appron voi suorittaa pussikaljoittelemalla bunkkerin edessä.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   20.9.24 18:27:46

Pisteellä ei ole näköjään hajuakaan prosessivalvonnan työstä niinkuin ei monella muullakaan. Suomessa yleisesti luullaan, että palkka tipahtaa jalat pöydällä tuolissa istuessa eikä se vaadi tekijöiltään mitään osaamista. Painekattiloiden ja kemianprosessien hallinta on kohtuullisen vaativaa.
Kokoonpanolinjalle pääsee helpommin ja se on aika yksioikoista työtä.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 18:34:47

Mulla sama mutta ikää vajaa parikymmentä vuotta vähemmän. Olen matemaattisesti aivan lahjaton. Fysiikalla tumpelo ja lisäksi jalkavamma. Hoitoalalle en palaa enää ikinä edes henkilökohtaisenavustajan roolissa. Olin vähän aikaa kassalla mutta stressasin itseni näännyksiin sillä työllä. Vihaan puhua puhelimessa, mikään vakuutusyhtiön neuvoja en ole luonteeltani. Nyt siivoan osapäiväisesti mutta haluanko siivota loppuikääni.. En. En vaan tiedä, mitä näin huonot kortit saanut ihminen voisi tehdä.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   20.9.24 18:49:38

Jos selkä kestää, hieroja tai osteopaatti. Kampaaja. Ripsi- ja/tai kynsiteknikko.

Jos on invaliditeettiprosentti, se oikeuttaa palkkatukeen, ja laajentaa mahdollisuuksia.

Yritä saada jalka jonnekin ovenväliin ennen kuin olet 50 v.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: Ole Originelli 
Päivämäärä:   21.9.24 06:45:11

Istu alas, mieti hiljaisuudessa ihan yleisesti mitkä on vahvuudet, luonteenpiirteet. Jos olet kokemusasiantuntija, empaattinen kuuntelija, osaat selittää asioita hyvin tai ilmaista itseäsi jollakin tavoin erityisen hyvin, tartu niihin. Tee niistä ihan oma ammatti, käymättä mitään kouluja, hakeutumatta mihinkään työpaikkaan. Tarjoa niitä luentoina, videoina, tekstinä, taiteena. Youtube, Campwire / Eezy kevytyrittäjä, Patreon, yms. Julkaise e-kirja ilmaiseksi Books on Demandin kautta, saat niistä myyntiä noin 0,50-4 € / kpl.

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: nojoo 
Päivämäärä:   21.9.24 08:22:06

Selkä, olkapää ja polvi vikoja ja joku neropatti ehdottaa kampaajan hommia. Just ne mitkä jatkuvasti rasituksessa kampaajilla :D
Eiku kampaajanhan ei tarvi kun vähän kampailla hiuksia ja tehdä kivoja juttuja asiakkaan hiuksille ja rupatella asiakkaan kanssa... kevyttä helppoa hommaa :)

  Re: Duuni tyhmälle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.9.24 08:45:49

Lasten päiväkotiin hoitajaksi, ei tarvitse edes kouluttautua, pääsee sijaiseksi helposti.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.