Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Homeen hajua kerrostalossa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.9.24 19:56:44

Oli jo yks home kämppä keskustelu, mutta teen oman.. asun omassa kerrostalo asunnossa. Olen viime aikoina huomannut että yhdestä seinän saumasta tulee maakellarin hajua ja yhdestä pistorasiasta. Asunnossa ei muuten haise muutakun ihan läheltä näitä kohtia. Olen ollu pitkän ajan pois kotoa, enkä huomaa silloin että mikään haisee pistävästi..

Miten tätäkin asiaa lähtee selvitetään, soitto isännöitsijälle ? Jos seinä on homeessa, onko se minun vai taloyhtiön hoidettava ? Haju on yhdellä ja samalla seinällä. Ylimmän kerroksen asunto, vm 89

  Re: Homeen hajua kerrostalossa

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   19.9.24 20:06:26

Miksi se olisi sinun hoidettava? Soitat isännöitsijälle, tulevat katsomaan.

  Re: Homeen hajua kerrostalossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 20:10:58

Isännöitsijään yhteyttä.

Vaikka seinä olisi ihan homeessa, se ei olisi sinun vastuullasi ellet olisi tehnyt jotain ihan järjetöntä kuten kastellut sitä kastelukannulla päivät pitkät.

  Re: Homeen hajua kerrostalossa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.9.24 20:12:26

En ole kastellut :D

  Re: Homeen hajua kerrostalossa

Lähettäjä: o2 
Päivämäärä:   19.9.24 22:39:37

Seinän saumasta vuotava haju viittaa kostuneeseen rakenteeseen asunnon kohdalla.

Sähkön putkituksia myöten ilmaa voi tulla kaukaakin, esim. maanalaisista kanaaleista tekniseen tilaan ja sieltä sähkökaapin kautta putkituksiin.

Taloyhtiön ongelma, mutta tuskin tuolle on mitään puskutraktoria parempaa tarjolla. Tuon ikäisessä talossa ongelmat harvoin on enää pieniä ja paikallisia.

  Re: Homeen hajua kerrostalossa

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   20.9.24 00:18:45

Voi olla, että yhtiö myös on haluton ratkomaan asiaa. Laita siis kirjeenvaihto sähköpostilla.

  Re: Homeen hajua kerrostalossa

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   20.9.24 01:04:09

"Olen viime aikoina huomannut että yhdestä seinän saumasta tulee maakellarin hajua ja yhdestä pistorasiasta. Asunnossa ei muuten haise muutakun ihan läheltä näitä kohtia."

Ihan pakko kysyä, että haistelitko koko asunnon kauttaaltaan ja vasta sitten päädyit tähän lopputuloksen?

  Re: Homeen hajua kerrostalossa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.9.24 08:07:20

En nuuski kämppää. Vaan jos seison keittiössä huomaan erikoisen hajun. Mutta nyt vasta keksin mistä se tulee ja se on pistorasia

  Re: Homeen hajua kerrostalossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 08:36:15

Ulkoseinä kastuu toistuvasti ja seinän välissä oleva eriste on homehtunut? Et ole vastuussa ulkoseinistä, ota yhteyttä isännöisijään jolla on yhdessä taloyhtiön hallituksen kanssa velvollisuus lähteä selvittelemään asiaa.

  Re: Homeen hajua kerrostalossa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.9.24 13:07:55

Soitin isännöitsijälle. Kuulosti muka erikoiselle, kun asuntoni on ylimmässä kerroksessa. Mutta tulee tätä nyt joku katsoon

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.