Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ”Kaikki järjestyy”

Lähettäjä: Loka 
Päivämäärä:   19.9.24 17:09:53

Olen vaikeasti mielenterveysongelmainen aikuinen, osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Henki meinasi lähteä useaan otteeseen kymmenen vuoden aikana ja pahinta oli kuulla että kaikki kyllä järjestyy kun tuntui että mikään ei järjesty koskaan mitenkään. Olin monta vuotta kuntoutustuella kotona tai suljetulla vuorotellen pystymättä oikein mihinkään.

Markkinoille tuli kuitenkin uusi lääke jonka aloittamisen jälkeen elämäni on muuttunut ja nyt tässä kauniina syyspäivänä havahduin siihen, että tässä kaikessa on sittenkin järkeä. Järkeä/järkevää todellakin, tajusin että minulla on ihana puoliso jonka kanssa järkevän kokoinen talolaina, järkiauto ja kiva koiravanhus sekä järkevä, helppo osa-aikatyö. Ei mitään suurta eikä ihmeellistä tämä elämä siis ole tarjoillut mutta ensimmäistä kertaa vuosiin tuntuu siltä että ehkä tämä elämä kuitenkin on ihan hyvää ja elämisen arvoista. Kaiken lisäksi olemme viimeiset viisi (!!!) vuotta laittaneet rahaa sivuun siinä toivossa että minun mielenterveys ja maailmantila on sellainen että voidaan lähteä pidemmäksi aikaa lomareissuun ja se alkaa nyt näyttämään mahdolliselta.

Miksipä kirjoitin siitä tänne, en ehkä oikein tiedä, kai tämä tunne on niin ylitsepursuava että se piti johonkin saada purkaa ja toivoisin, että synkimpänäkään hetkenä ei kukaan heittäisi kirvestä kaivoon vaan odottelisi vielä hetken sitä parempaa päivää. Anteeksi, tämä viesti varmaan herättää enemmän ärsytystä kuin kivoja tunteita koska se kel onni on se onnen kätketköön mutta menköön. Hyvää syksyä jokaiselle ja uskoa parempaan tulevaisuuteen!

Re: ”Kaikki järjestyy”

Lähettäjä: viiva 
Päivämäärä:   19.9.24 17:25:29

Olen onnellinen puolestasi! Upeaa, että olet löytänyt lääkkeen, josta on apua. Hyvää lomamatkaa (kannattaa ehdottomasti lähteä!!) ja syksyn jatkoa!

Lähettäjä: Felicia 
Päivämäärä:   19.9.24 17:33:00

Tulipa hyvä mieli puolestasi !! :)

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   19.9.24 17:39:01

Ihanaa vaihteeksi kuulla juttua näinkin päin! Näemmä tuo uusi lääke sopii sinulle.

Toivon todella, että se teidän lomareissunne jonain päivänä toteutuu, olisi todellakin ihanaa päästä pidemmäksi aikaa irti arjesta! Onnea teille ja erityisesti sinulle!

Lähettäjä: Gb 
Päivämäärä:   19.9.24 17:42:30

Ihanaa <3

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   19.9.24 17:47:22

Se on kyllä monesti hämmästyttävää miten pienestä asiasta joku voi olla kiinni. Raudanpuute, tietyn vitamiinin tai hivenaineen puutos, voi romahduttaa kunnon oikein pohjamutiin ennenkun tajuaa mistä on kyse. Samoin mielenterveyden puolella yksi ainoa oivaltava ajatus mikä muuttaa suhtautumista johonkin asiaa, tai korjaa käytösmallia saattaa olla ratkaiseva.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   19.9.24 17:48:29

Olen utelias, mistä mielenterveysongelmasta ja lääkkeestä mahtaa olla kyse?

Lähettäjä: freesia 
Päivämäärä:   19.9.24 18:09:49

Olen iloinen puolestasi ap! Se on ihana tunne kun sairaus helpottaa ja huomaa ajattelevansa tulevaisuutta.

Lähettäjä: pumpuli 
Päivämäärä:   19.9.24 18:20:45

Onpas ihana kuulla, kiitos kun jaoit tämän :) Olen tosi onnellinen sinun puolesta, ja tosi mahtavaa että on ymmärtävä ja rakastava puoliso.

Itsellä kanssa elämä meni about 30 vuotta loppuunpalamissykleissä ja niinä pimeimpinä jaksoina usein ei olisi jaksanut enää jatkaa.

Lähettäjä: Voileipä 
Päivämäärä:   19.9.24 18:22:58

Kiitos kun jaoit. Varmasti päivän paras kirjoitus, ainakin minun mielestä. Kaikkea hyvää jatkoon.

Lähettäjä: Pe 
Päivämäärä:   19.9.24 19:17:26

Päivän ihanin viesti!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.9.24 19:24:27

Ihanaa! Päivä kerrallaan kohti valoisampaa arkea <3

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   19.9.24 19:27:00

Onpa mukava lukea täältä palstalta myös joskus näin onnellisia ja positiivisia asioita, harvinaista! Ja todellakin ilahdutti minuakin, kiitos aloittaja - ja oikein ihanaa tulevaisuutta ja erityisesti lomareissua <3

Lähettäjä: Loka 
Päivämäärä:   19.9.24 20:02:42

Voi kiitos kaikille ihanista viesteistä, tulipa melkein liikutus!

Todellakin joskus pienestä kiinni nämä asiat, tietysti tässä oli iso merkitys sillä lääkityksellä mutta myös se että saa ajatuksia siitä sairastamisen identiteetistä suunnattua toipumiseen on aika työn takana. Se tunne kun alkaa taas elää on kyllä aika väkevä, pelottavakin mutta sitä totisesti toivoin teille kaikille jotka samassa suossa olette tarponeet.

Joku kysyi että mikä sairaus ja lääke, psykoottiseen masennukseen taipuva kaksisuuntainen ja lääke Reagila.

Lomareissu suunnitteluun :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 20:06:46

Onnea nyt ja tulevaisuudessa!

"Elämä on arvaamatonta. Koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää."

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   19.9.24 20:11:03

Kiitos jakamisesta, ja ihanaa, että elämä maistuu!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.