Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko ammattiauttajan sukupuolella väliä?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   19.9.24 11:58:01

Kun olen hakenut apua mielenterveysongelmiini, minulle on ollut todella tärkeää, että vastassa on nainen. Mitään seksuaalista tai romanttista tähän ei liity. En vain osaa luottaa samalla tavalla mieheen kuin naiseen mielenterveyttä ja henkisiä asioita koskevissa asioissa.

Harrastaako kukaan toinen sukupuolista syrjintää? Syrjintä saa koskea muitakin ammattiryhmiä kuin mielenterveystyötä tekeviä.

  Re: Onko ammattiauttajan sukupuolella väliä?

Lähettäjä: Boomeri 
Päivämäärä:   19.9.24 12:01:55

Entä jos Muunsukupuolinen?

  Re: Onko ammattiauttajan sukupuolella väliä?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   19.9.24 12:06:00

Haluan gyneksi naisen ! Ja mieheni ei suostu kuin miesurologille. Ei seksuaalista eikä kyse siitä eikö kummallakaan vastakkainen sukupuoli saisi vehkeitä ronkkia, mutta ei, ei käy. Itse en halua myöskään mieshammaslääkäriä enkä ymmärrä miksi, koska päivystyksellisesti kun joskus olen joutunut niin ovat olleet todella hyviä.. Monessa muussakin terv hoitoon liittyvässä asiassa olisi mieltymyksiä kumman sukupuolen kanssa asioisi mieluummin, mutta yllä ne mitkä ihan must.

Ei, minulle ei ole kuin 2 sukupuolta eli ne biologiset. Ihan sama mitä joku ihminen tuntee tai kuvittelee tai haaveilee sisäpuolella, tyttöjä tai poikia sitä ollaan.

  Re: Onko ammattiauttajan sukupuolella väliä?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.9.24 13:25:00

No siis miesgynelle en ehkä menisi. Tiedän, että mies- ja naisgynet ovat saaneet ihan saman koulutuksen, mutta silti jotenkin uskon, että naiset ymmärtävät parhaiten naisten biologiaan liittyviä asioita. Ja ylipäätään ei huvita levitellä itseään vieraalle miespuoliselle henkilölle.

Mutta mieshierojalla käyn ja jollain hammaslääkärin sukupuolella ei ole minulle yhtään mitään väliä.

  Re: Onko ammattiauttajan sukupuolella väliä?

Lähettäjä: Nii 
Päivämäärä:   19.9.24 13:38:11

Olen nainen ja psykoterapian aloittaessani en voinut kuvitellakaan meneväni naisterapeutille. Liittyy vahvasti erityylisiin traumakokemuksiini, ja myös siihen että lapsuudessa isä oli minulle kaikista turvallisin aikuinen. Ei hänkään minusta huolehtinut mutta uskoin hänen silti jollain tavalla välittävän. Yleisesti ottaen tunnen miehiä kohtaan enemmän pelkoa, ja naisia kohtaan enemmän vihaa. Oma kokemukseni on myös se, että hoitoalalla miehet ovat olleet keskimäärin kärsivällisempiä ja suhtautuneet paremmin siihen että en aina pysty puhumaan ahdistuksesta johtuen. Toki tässä on poikkeuksia enkä pidä yleistämisestä, mutta useammin miehistä on löytynyt niitä empaattisia tapauksia. Olen ollut monia vuosia psykiatrisessa hoidossa, psykiatrian polilla sekä osastoilla, ja tavannut paljon erilaisia työntekijöitä.

  Re: Onko ammattiauttajan sukupuolella väliä?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   19.9.24 13:40:48

Gynekologi, fysioterapeutti, hieroja ja psykologi/psykoterapeutti samaa sukupuolta, kiitos.

Psykiatrilla ja hammaslääkärillä ei ole väliä.

  Re: Onko ammattiauttajan sukupuolella väliä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 13:58:33

Sitten kun se gynekologinen syöpä tulee niin sitten vaan tulee ne gynet vastaan ketkä tulevat. Miehiäkin yhtä lailla. :)

  Re: Onko ammattiauttajan sukupuolella väliä?

Lähettäjä: Dde 
Päivämäärä:   19.9.24 14:01:02

Kyllä sillä monille on. Minullekin on, varsinkin nykyään. Joskus on ihan sama kuka auttaa, kunhan apua saa. Mutta monissa asioissa olen tekemisissä vain naisen kanssa jos saan valita. Ihan jo siksi, että monet miehet halveksivat naisia ja se näkyy ja kuuluu heistä. Puhumattakaan sitten seksuaalisesta hyväksikäytöstä, jota on eri muodoissa ollut vuosien varrella.

Varsinkin mt-ongelmissa tärkeää on se, että voi luottaa ammattilaiseen, ja jos kokee, ettei voi luottaa häneen, niin hoitosuhde ei vain toimi.

Olen tehnyt rikosilmoituksen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Minua kuulusteli poliisi X asuinpaikkakunnaltani ja poliisi Y tekijän asuinpaikkakunnalta. Molemmat poliisit miehiä. Poliisi Y oli tapauksen päätutkija. Poliisi X oli asiallinen, mutta poliisi Y ei, edes poliisin X mielestä ja hän kieltäytyi esittämästä minulle poliisin Y hänelle lähettämiä kysymyksiä, koska ne olivat pelkkää runkkumateriaalin keruuta. Poliisi Y soitti minulle monta kertaa koska "tarvitsi lisätietoja". Lopulta jouduin sanomaan, että teen hänestä rikosilmoituksen jos ei lopeta ja todisteina minulla on nauhoittamani puhelut, hänen poliisille X lähettämä 4 sinua pitkä kysymyslusta ja todistajana tuo poliisi X. Lopetti soittelun siihen.

Ja kun lapsena löysin kaverini kanssa rannasta ruumiin ollessamme uimassa, halusi vanhempi poliisi ottaa valokuvia "ympäristöstä" ja niissä kuvissa minun ja kaverini piti olla uikkareissa ilman pyyhkeitä, "että kuvat olisivat totuudenmukaisia". Olimme tuolloin 10-vuotiaita ja hän oli jo ottanut kuvia sieltä rannasta ja nuo lapsip0rn0kuvat olisivat taatusti menneet hänen omaan käyttöön.

Mieshierojalla hieroja on toistuvasti laittanut kätensä haaroihini ja pidellyt kättään siinä samalla kun toisella kädellä hieroo lapojen väliä. Tai vähän väliä alkanut hieroa pakaroitani ja ujuttanut kättään haaroihini, vaikka minulla on ollut housut jalassa ja tarkoitus hieroa vain hartioita. Kun valitin tuosta, minulle vastattiin että kyseinen hieroja on vain opiskelija ja toisen kohdalla, että ehkä hän vain luuli että minun takareisiäni pitää hieroa. Ööö what???

Mieslääkäri on vaatinut minua riisumaan yläosan paljaaksi "kuunnellakseen sydänääniä". Istui tutkimusoöydällä selkäni takana, hengitteli kaulaani ja silitteli kylkeäni, vatsaani ja toista rintaani. Sitten käski minun mennä selälleen ja riisua pikkuhousut. Kun en sitä tehnyt, hän veti pikkuhousuni alas ja tunki käden haaroihini. Potkaisin häntä, keräsin kamat ja häivyin, ja valitin tästä hoitajalle. Vastaus oli "No jos hän kuunteli nivusesta sydänääniä". Ei hän stetoskoppia käyttänyt eikä sydänääniä kuunnella häpyhuulren sisäpuolelta sormilla ronkkimalla. Eikä kyseinen lääkäri edes kirjannut potilakertomukseen sanaakaan sydänäänistä, vaikka oli niitä hartaasti "kuunnellut". Eli ei kuunnellut, kun keskittyi minun lääppimiseen. Tekemäni kirjalliseen valitukseen en saanut mitään vastausta.

Mieslääkärit ovat muutenkin vähätelleet oireitani, vaikka naislääkäreiden mukaan veriarvoissa, magneettikuvissa tai EKG:ssä on häikkää ja oireet selkeät. Siksi en halua enää mieslääkärille, jos voin valita.

Irronneen sormenpään voi tikata paikalleen kuka vain, mutta jos lääkäri siinä tilanteessa vaatisi minua riisumaan ylävartaloni paljaaksi, että saa tikit ommeltua paremmin, niin huhhuh. Samoin jos murtuneen käden kipsaamista varten pitää tehdä gynekologinen sisätutkimus, niin ei toimita oikein.

Olen lukemattomia kertoja käynyt osaavilla ja asiallisilla ammattilaisilla, joten osaan tunnistaa mikä kuuluu asiaan ja mikä on asiatonta.

Kaverini oli ihan loppu, kun oli neljän lapsen yh, opiskeli korkeakoulussa ja kävi keikkatöissä, ja yksi lapsista sairasti syöpää. Psykologin mielestä hän tarvitsee vain kunnolla munaa ja hänen väsymyksensä johtuu siitä, ettei hän saa tarpeeksi seksiä. Just...

  Re: Onko ammattiauttajan sukupuolella väliä?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   19.9.24 14:13:44

En suostu menemään nais gynelle. Ällöttää ajatuskin :D Käynyt jo vuosia osa-aika eläkeläismiehen vastaanotolla ja paras on. Harmittaa kyllä sitten kun hän lopettaa kokonaan terveystalolla gyne hommat, niin kelle sitten menen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.