Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: Nisro 
Päivämäärä:   19.9.24 09:29:48

Oletko tehnyt pitkän työuran ja vaihtanut vapaalle?
Minulta usein kysytään, että etkö kaipaa yhteisöä ja rutiineita? En, en kaipaa. Onko muita vai olenko outo? Hiipikö tylsyys jossain vaiheessa ja miksi? Jatkoitko lorvailua vai pääsitkö takaisin työelämään?

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   19.9.24 09:32:16

Viihdyin oikein hyvin, kun kotona oli kovasti puuhaa: eläintenhoitoa ym. Palasin töihin ja ehdin saada vakiviran eläkeiän kynnyksellä

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   19.9.24 09:38:24

Kyllä viihdyn, käyn töissä vain rahan takia. En tarvitse päivähoitoa tai järjestettyä ohjelmaa. Ihan osaan itse järjestää itselleni mieluista tekemistä. Ja en tosiaan ole koskaan ollut työtön omasta halusta, vaan joku muu on päättänyt siitä puolestani. Toistaiseksi olen ennemmin tai myöhemmin taas päässyt töihin lepäämään. Ei työttömänä ehdi lorvailla.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: Nisro 
Päivämäärä:   19.9.24 09:49:32

Vapaaehtoisesti työtön? Miksi takaisin töihin?

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: tiu 
Päivämäärä:   19.9.24 10:53:42

En viihdy. Kaipaan työyhteisöä ja toki tällaisen löysinkin osa-aikatyöstä, en siis ole ihan totaalisen työtön.

En saa aikaiseksi tehdä kotona niitä asioita joita pitäisi ja hävettää pyöriä keskellä päivää tontilla eikä työpaikalla niin kuin "kunnon ihmiset". Tarvitsen pientä sosiaalista painetta ja stressiä että saan itsestäni irti jotain järkevää.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.24 11:00:30

"hävettää pyöriä keskellä päivää tontilla eikä työpaikalla niin kuin "kunnon ihmiset". "

Tämä on jotenkin kummallinen ajatus. Onko vain 8-16 työskentelevä "kunnon ihminen"? Vuorotyöläinen voi ihan hyvin pyöriä tontillaan keskellä päivää, etätyöläinen voi käydä lenkillä töiden välissä. Reissutyöläinen on monta viikkoa työreissulla ja monta viikkoa kotona. Ei työelämä ole enää niin säännöllinen kuin se on ennen ollut eikä keskellä päivää tontillaan pyörivä ole välttämättä työtön.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   19.9.24 12:11:16

Viihtymisestä en puhuisi työttömyyden yhteydessä. Viihdyn kyllä omassa kodissa mutta työttömyyteen liittyy syvä ahdistus koska rahat ei yksinkertaisesti riitä. En kaipaa työntekoa, työyhteisöä sen enempää kuin uloapäin tuotua "struktuuria" elämääni. Kaipaan säännöllistä palkkatuloa ettei joka kuukausi tarvitse miettiä mistä napsahtaa se lopullinen niitti ja katkeaa sähköt tai menee luottotiedot.

Ei tässä tosiaan oikein voi nauttia "vapaista", ahdistaa liikaa. Minulla on takana pitkä työkokemus ja kaksi korkeakoulututkintoa taskussa. Kuten arvata saattaa en ole enää nuorimmasta päästä joten töistä on oikeastaan turha enää haaveilla. Se että joku on saanut työpaikan vielä kuuskymppisenä ei mun tilannetta muuksi muuta. Tilastot kertoo ettei tämän ikäisellä ole kovin suuri todennäköisyys löytää enää töitä. Päästäisivät edes varhaiseläkkeelle mutta siihen olen taas liian nuori.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: majlis 
Päivämäärä:   19.9.24 12:46:48

Voi kyllä, viihdyn. Aivan parasta on jos pystyis olemaan duunissa niin että päivät täynnä ja sit ansiosidonnaisella koko aika ennenkuin on taas pakko mennä duuniin. Kerran olen tuossa onnistunut, nyt olen taas pakotettuna töihin.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: Tuttu 
Päivämäärä:   19.9.24 12:50:52

Ollut/ja on ikänsä työtön, häntä ei edes huvita työn teko. Äiti ja isä elättäny 40v. Erikoinen persoona muutenkin nyt kun hallitus kurjistaa tukimuotoja saas nähä onko paskahousuissa. Raha kyllä kelpaa kun sitä joku antaa vastikkeetta.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.9.24 13:28:43

Siis miksi ihmeessä kukaan jäisi vapaaehtoisesti pois töistä, jos ei viihdy työttömänä?

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: järki hoi mis oot 
Päivämäärä:   19.9.24 14:53:09

"Minulla on takana pitkä työkokemus ja kaksi korkeakoulututkintoa taskussa. Kuten arvata saattaa en ole enää nuorimmasta päästä joten töistä on oikeastaan turha enää haaveilla."

^
käsittämätöntä, että 2 korkeakoulututkintoa ja pitkän työkokemuksen omaava ihminen ei pääse töihin, koska ei ole enää nuori.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: Jos jos 
Päivämäärä:   19.9.24 15:30:02

Vakaumuksen vuoksi joku ääliö ei mene töihin. Sairasta .

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   19.9.24 15:49:16

Tuttu: mun tuttava voisi melkeimpä musta kirjoittaa noin.. Tosin ei tiedä mun sairauksista mitään, joten olisi väärässä.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 15:58:38

Kyllä viihdyn, otin hevosen kotiin ja sille kaverin. Aika kuluu hyvin.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   19.9.24 16:35:15

Hyvin viihtyy,antaa ahneiden rikkaiden tehdä työt kun kerran niin työteliäitä ovat olevinaan.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.9.24 16:40:48

Olen nyt ollut sairaslomalla 3kk ja ihmeen hyvin olen viihtynyt ja aika mennyt tässä, vaikka aluksi kauhisteli ajatusta että miten saan ajan kulumaan. Paljon tulee katseltua telkkaria ja lenkkeilyä sekä nukuttua. Jostain syystä ei huvita muuta tehdäkään :D toisaalta jos olisin ollut koko tämän ajan täysin terve niin olisin varmaan aktiivisempi, kun nukkuisinkin yöt paremmin.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.9.24 16:56:53

Kaiken järjen mukaan pitäisi viihtyä. Vihdoin on aikaa tehdä kaikkea mitä haluaa tai ihan vain levätä ja elää aikatauluttamatonta elämää. Kaiken kuitenkin pilaa ihan järjetön stressi ja kelvottomuuden tunne, kun kukaan ei halua palkata minua töihin ja tulevaisuus ahdistaa.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   19.9.24 17:04:23

Viihdyin mutta stressaavaa se oli. Rahan kanssa joutui aina taistelemaan. Ongelma oli että olin sairas mutta kela ei myöntänyt kuntoutustukea, työkkärin listoilla työkyvytön työnhakija. Sairauksien takia jäin pois työelämästä.
Työkkäri painosti kuntoutuksiin ja opiskelemaan uutta ammattia, kokeilin opiskelua mutta se ei onnistunut sairauksien takia. Kuntoutuksessa kävin muutaman kertaa ja sitten kuntouttavassa työtoiminnassa jokusen vuoden.
Nyt takaisin työelämässä, 11 vuoden jälkeen, tosin osa-aikaisena kun terveys ei vieläkään kestä täyttä työviikkoa.

Mulla oli alkuun vaikea pitää rutiineita työttömänä, mm nukkumaan menin joskus 4 aikaan aamuyöstä. Mutta kyllä ne rutiinit sitten löytyi mm kuntoutuksien ansiosta. Sitä työttömyydessä kaipaan että kotona pystyi tekemään asioita, tosin sairauden takia mm hevosista oli luovuttava. Nyt kun tekee 25 tuntista työviikkoa niin oma jaksaminen on kotona sitä luokkaa ettei omien eläinten hoito enää onnistu vaan ne on jäänyt isännän vastuulle, puhumattakaan kodin huolehtimisesta.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.9.24 18:01:52

Viihtyisin oikein hyvin, jos ei olisi huolta toimeentulosta. Esim. lomautettuna oleminen on aivan parasta, kun cv-säilyy ehjänä, vaikkei töitä tarvitse tehdä. Työttömyyden ongelma on siinä, saako enää uutta työpaikkaa ennen kuin säästöt on syöty. Työhaastattelussa on valitettavan heikoissa neuvotteluasemissa, jos ei ole nykyistä työsuhdetta olemassa.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: Misu 
Päivämäärä:   19.9.24 20:21:34

Olen lähellä eläkeikää ja sen verran fyysisesti kipeä, ettei kukaan ota minua töihin, missä tarvitsee seistä, nostella tai liikkua. Istumatöitä ei juuri ole tarjolla. Olisin kyllä hyvä ja aktiivinen työntekijä. Viihdyn ihan hyvin työttömänä ja saan hyvin aikani kulumaan. Yritän nauttia runsaasta vapaa-ajastani ja keksiä tekemistä, mihin ei tarvitse paljon rahaa. Säästöillä paikkaan toimeentuloa.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 20:23:55

Viihtyisin oikein hyvin, jos toimeentuloa ei tarvitsisi miettiä.

  Re: Viihdytkö työttömänä

Lähettäjä: HUBS 
Päivämäärä:   19.9.24 21:42:46

En viihdy ollenkaan. Kaipaan työtä ja työntekoa
Mut minkäs teet kun et saa töitä vaikka kuinka hakee :(
Sanotaan että töitä on ja töihin pääsee..
Ei pidä paikkaansa, töihin ei pääse

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.